روانشناسی

چرا بعضی مردان بعد از رابطه افسرده می‌شوند؟

در پایان روز، زمانی که مردان به خواسته های خود راضی می شوند، احساس افسردگی می کنند زیرا احساس خستگی می کنند. در این مقاله از مجله اینترنتی بنوان به علل افسردگی مردان بعد از رابطه جنسی می پردازیم.

افسردگی مردان بعد از رابطه جنسی

اکثر مردان برای چند دقیقه یا چند ساعت احساس غمگینی یا پشیمانی می کنند. اما برخی ممکن است این غم را برای چند روز تجربه کنند.

ایجاد تغییرات هورمونی

اکسی توسین (هورمون عشق) در طول رابطه جنسی؛ دوپامین و پرولاکتین را آزاد می کند و می تواند منجر به احساس عشق و صمیمیت شود. بعد از مقاربت همه این احساسات آرام می شود و شما به حالت اولیه خود باز می گردید و ذهن شما ممکن است در حالت افسرده باشد.

موضوعات غلط فرهنگی از دلایل افسردگی مردان بعد از رابطه جنسی

برخی افراد در فرهنگ هایی بزرگ می شوند که رابطه جنسی شرم آور تلقی می شود. تضاد بین لذت و گناه منجر به استرس روانی و احساس گناه می شود. بنابراین افراد به جای تجربه لذت، احساس ناراحتی و عذاب وجدان می کنند.

عدم نیاز به رابطه جنسی

اگر از نظر جسمی و روحی برای رابطه جنسی آماده نباشید، ذهن شما آسیب می بیند. اگر نمی خواهید در یک رابطه باشید، کار را انجام می دهید و پشیمان می شوید. برای داشتن یک رابطه عاطفی خوب به مقاله «نگذارید همسرتان غمگین شود» مراجعه کنید

مرتبط  هرگز این شوخی‌ها را با همسر خود نکنید!

احساس منفی نسبت به پارتنر از دلایل افسردگی مردان بعد از رابطه جنسی

اگر با شریک زندگی خود احساس راحتی نکنید، نمی توانید از رابطه لذت ببرید. بنابراین در طول روابط احساسات منفی دارید و احساس افسردگی می کنید.

آسیب جنسی درگذشته

برخی ممکن است در گذشته تجربیات دردناکی داشته باشند و ممکن است ایجاد این روابط دشوار باشد. در این موارد، احساس خطر را به رابطه دیگر منتقل می کند. حتی ممکن است با شریک زندگی خود مشکلی نداشته باشید. اما او را سرزنش نکنید. این چیزها می توانند شما را به یاد تجربیات گذشته بیاندازند.

استرس از دلایل افسردگی مردان بعد از رابطه جنسی

اگر کسی واقعاً استرس داشته باشد، می تواند برای مدتی به خواب برود. اما زمانی که به حالت اولیه خود برگردند با خطر بزرگی مواجه خواهند شد. همچنین قدرت خود را از دست می دهد.

مطالب پیشنهادی: این موارد بد برای ازدواج را بخوانید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا