پارچه و خیاطی

معایب پارچه فوتر که دوخت آن را دشوار میکند

پارچه های فوتر به دلیل مزایای فراوانی که در مقایسه با دیگر انواع پارچه پشمی دارند، توسط خریداران بیشتر مورد استقبال قرار می ‌گیرند. این پارچه ها برخلاف دیگر انواع پارچه پشمی، نرم، سبک و بسیار مقاوم هستند. اما برخی از معایب پارچه فوتر باعث شدند رعایت چند نکته هنگام دوخت آن ضروری باشد. با رعایت این نکات جزئی، می توانیم لباسی با کیفیت عالی بدوزیم و تا مدت ها از آن استفاده کنیم.

پارچه فوتر و ویژگی های آن

کفش نوعی لباس پشمی است. این پارچه ها تماماً از پشم یا ترکیبی از پشم و موهر، پشم و پلی استر یا پلی استر و ویسکوز ساخته می شوند. تراکم بافت این پارچه بالاست. بنابراین با وجود وزن کم، گرما را به خوبی حفظ می کند. این پارچه در وزن متوسط ​​یا سنگین نیز تولید می شود. برای افزایش لطافت پارچه، در مرحله تکمیل، برای یکنواخت شدن پارچه، دردسرهایی کشیده می شود. ترکیب پشم با موادی مانند پلی استر و سایر الیاف مصنوعی برای کفش، عمر آنها را افزایش می دهد و هزینه های تولید را کاهش می دهد. فوتر برای لباس های زمستانی مانند کت و کت انتخاب بسیار خوبی خواهد بود. از آنجایی که ساختار و پایداری خوبی دارد، قیمت مناسبی نیز دارد و متریال استفاده شده درجه یک است.


مقالات پیشنهادی: برند شانل و با پارچه شانل (لباس بافتنی)


11 مورد از معایب پارچه فوتر هنگام دوخت

بافندگی پشمی یکی از بهترین انواع بافندگی پشمی است. از آنجایی که این پارچه نرم و لطیف است، بسیار گرم است و به راحتی قابل نگهداری است. اما با توجه به ایرادات کوچک پارچه باید نکاتی را در حین دوخت رعایت کرد.

پرز دار بودن، یکی از معایب پارچه فوتر

یکی از بزرگترین مشکلات پا پرز است. به همین دلیل هنگام دوخت لباس های پشمی به شکل پا، طرح ها را به یک سمت تنظیم کنید. این بدان معناست که ما به لباس های بیشتری نیاز داریم.

فرش های بی کیفیت از ساییدگی و پارگی زیاد رنج می برند. برای تست، قبل از دوخت این قسمت ها، پارچه کوچک را به فرش یا قالیچه منتقل کنید. اگر سطح آن ناهموار باشد، می بینید که از پشت بسته شده است که باعث ایجاد مشکل در دوخت می شود. در غیر این صورت، لباس های شما کیفیت خوبی دارند و می توانید راحت کار کنید.

مرتبط  با این 5 پارچه سرهمی زنانه بدوزید

هر نوع پا، صرف نظر از کیفیت، ممکن است پس از استفاده طولانی مدت خراب شود. . روش معمول برای از بین بردن مو این است که پارچه را به آرامی با تیغ یا تیغ تمیز کنید.

قیمت پارچه فوتر پشمی

تفاوت در اندازه های تولید

تولید کنندگان پارچه های زیرانداز را در عرض های مختلف تولید می کنند. از فروشنده در مورد عرض پارچه مورد نیاز برای لباس بپرسید. عرض پارچه را با مدل لباسی که می خواهید هماهنگ کنید. برای جلوگیری از اشتباهات اندازه گیری، لطفاً از فروشنده بخواهید که عرض را به درستی اندازه گیری کند و به ما اطلاع دهد.

آبرفت و اتورفت، یکی از معایب پارچه فوتر

پشم و سایر انواع پشم به آهن کمتری نیاز دارند. برای دستیابی به موفقیت خودروهای آنها، توصیه می شود قبل از شروع به دوخت، اتو را یک بار خیس کنید. اگر می توانید قبل از دوخت لباس را با آب سرد بشویید. برای حفظ کیفیت، در ماشین لباسشویی در دمای زیر 30 درجه و روی پشم بشویید. البته بهترین راه برای حفظ کیفیت لباس خشک کردن آنهاست.

بافت متراکم

اگرچه ضخامت تکه پا در هنگام استفاده از آن مزیت بزرگی است، اما می تواند یکی از معایب قطعات پای کناری در هنگام دوخت باشد. سوزن های تیز مانند 18 و 16 برای سهولت در روند دوخت بهترین هستند. برای برش دقیق پارچه بهتر است از کاتر چرخشی استفاده کنید.

نیاز به متراژ بیشتر

لباس های زمستانی، از جمله ژاکت ها، معمولاً چسبان هستند. به همین دلیل به پارچه بیشتری نسبت به لباس های معمولی نیاز دارند. هنگام خرید ساق پا، به یاد داشته باشید که با توجه به شکل و طرح لباس زمستانی خود سایز مناسب را خریداری کنید.

امکان نامرغوب بودن و نحوه تشخیص مرغوبیت

ماده اصلی پارچه پایه الیاف پشم است. برخی از الیاف مصنوعی (مانند پلی استر) برای بهبود کیفیت پارچه به پارچه اضافه می شود. اما اگر درصد پلی استر از حد معینی بیشتر شود، کیفیت پارچه به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

یکی از راه های تشخیص این مشکل سوزاندن قسمت کوچکی از پارچه است. برو. هنگام سوختن در آتش، اگر درصد پلی استر زیاد باشد، پارچه به سرعت ذوب می شود و بوی پلاستیک می دهد. آخرین مناسک او نیز دشوار است. اما اگر الیاف پشم بیشتر باشد، پارچه به آرامی می سوزد و بوی پشم می دهد. همچنین یک خاکستر ترد باقی می‌گذارد.

همچنین می‌توانیم یک تکه پارچه کوچک برداریم و آن را روی حرارت متوسط ​​اتو کنیم تا کیفیت پایین را تشخیص دهیم. اگر پارچه بی کیفیت باشد، بلافاصله می درخشد و جریان آن کاهش می یابد. اما پارچه باکیفیت زمان زیادی برای درخشش نیاز دارد و در گرمای آهن به راحتی نمی‌درخشد.

مرتبط  همه‌چیز درباره پارچه ابریشم، تاریخچه، انواع و نحوه مراقبت از این پارچه چشم‌نواز

یکی از معایب پارچه فوتر، مشکل زبری

این نوع پارچه از نظر زبری با پارچه های پشمی تفاوت چشمگیری دارد. در طول تولید، الیاف پارچه پایه کوبیده می شود. این به طور قابل توجهی سفتی آن را کاهش می دهد. این باعث می شود که آنها نسبت به سایر انواع پارچه های پشمی کمتر درشت باشند. بر خلاف انواع دیگر پارچه های پشمی، اگر این پارچه از الیاف مرغوب تهیه شود، بسیار نرم و ریز اما محکم تر خواهد بود. همچنین وقتی آنها را اتو می کنید، برق زیادی می کشند. کیفیت پارچه را با لمس یا اتو کردن قسمت کوچکی بررسی کنید. بنابراین لازم نیست نگران کیفیت دوخت لباس خود باشید.

مشکل اتوکشی

به یاد داشته باشید که حتی با پارچه های مرغوب، همیشه بهتر است از پشت پارچه اتو کنید. زیرا اتو کردن پارچه در دراز مدت ظاهر آن را خراب می کند. توصیه می شود این پارچه را با دمای کم یا متوسط ​​اتو کنید. سطوح فولادی 2 و 1 برای این کار مناسب است. برای اتو کشیدن این پارچه بهتر است از اتو بخار استفاده کنید. همچنین یک لایه محافظ بین پارچه و اتو قرار دهید. با توجه به زمان اتو، مواد ممکن است دچار برق گرفتگی شده و کیفیت خود را از دست بدهند. یکی از مهمترین معایب پارچه زیرزمینی این است که تحت تأثیر بخار و گرما تغییر شکل می دهد. پس مراقب و آهسته باشید.

حرکت کند زیر پایه چرخ

در مقایسه با انواع دیگر تایرها، جابجایی انواع اصلی تایرها در زیر چرخ ها سخت تر است. برای حل این مشکل می توانیم طول را 3 میلی متر یا بیشتر افزایش دهیم.

خرید پارچه فوتر درجه یک

احتمال لیز خوردن پایه چرخ روی پارچه

به دلیل لایه های زیاد پا، ممکن است در حین دوخت فاصله بین پارچه تغییر کند. برای رفع این مشکل می توانید از پارچه استفاده کنید. پارچه آستری را که به همان ضخامت پارچه است، زیر مبل تا بزنید. سپس آن را پشت سوزن و زیر چرخ خیاطی قرار دهید. این روش عدم تعادل را از بین می برد و از لغزش فاصله بین دو محور جلوگیری می کند.

آسیب پذیری در برابر نور و حرارت

یکی از معایب اصلی گرد و غبار پا این است که اشعه ماوراء بنفش و دمای بالا روی آن اثر مضر می گذارد. این نوع پارچه در مقابل نور مستقیم خورشید خراب می شود و رنگ خود را از دست می دهد. بنابراین پس از شستشو بهتر است آن را در جای تاریک قرار دهید تا خشک شود. شستشو در ماشین لباسشویی باید در دمای زیر 30 درجه انجام شود، دمای بالاتر می تواند به شکل پارچه آسیب برساند. در صورت امکان، لباس های خود را به دور از گرما، گرما یا اتوی داغ خشک کنید.

مزایای پارچه فوتر

محصولاتی که از این نوع پارچه استفاده می کنند در بین مصرف کنندگان محبوبیت بیشتری پیدا می کنند زیرا می توان از معایب لباس زیر نسبت به مزایای آن چشم پوشی کرد کفش ها از مواد باکیفیت ساخته شده اند که نگهداری آسان و مقرون به صرفه برای عموم مردم است


حتما بخوانید: درباره انواع کفش بیشتر بدانید


طبیعی بودن

بیشتر مواد به کار رفته در این نوع پارچه ها الیاف طبیعی هستند. در نتیجه، پارچه پایه ضد حساسیت است بدون اینکه آسیبی به پوست انسان وارد کند. با کمک آن حتی می توانید لباس نوزاد را بدوزید و سالم بودن پارچه را بررسی کنید.

مرتبط  پارچه مازراتی گرم بالا چیست

سبکی

تقریباً تمام لباس های پشمی سنگین هستند. این افراد در استفاده از آن تردید دارند. اما در عین حال فقط نوع پایین پارچه وزن کمتری دارد. سبک بودن پارچه فوتر برای دوخت لباس های مختلف و استفاده در موقعیت های مختلف مناسب است.

نرمی و لطافت

بیشتر انواع پارچه های پشمی درشت و محکم هستند. اما زبری و وزن را نمی توان از دست دادن پارچه پایه در نظر گرفت. این پارچه نرم و کشدار است. دلیل نرمی آن بریده شدن الیاف آن در حین تولید است.

انتقال هوا از بافت پارچه

هوا می تواند به راحتی از ساختار این لباس عبور کند. به همین دلیل است که پوست شما هرگز درون این ماده احساس خفگی نمی کند. این لباس در عین حال به خوبی از گرما محافظت می کند و برای فصول سرد مناسب است.

خاصیت کشسانی

پارچه پایین به اندازه کافی الاستیک است. در نتیجه با پوشیدن این پارچه می توانید بدن خود را به راحتی و بدون محدودیت حرکت دهید.

مقاومت در برابر فشار

این پارچه در برابر تنش های مکانیکی مقاومت خوبی از خود نشان می دهد. این بدان معنی است که ضربه های معمولی یا سایر تنش ها نمی توانند شکل را تغییر دهند. در برابر اثرات دست انسان یا ماشین لباسشویی حتی زمانی که در آب سرد شسته شود مقاوم است. البته باید به فشار بالای پارچه توجه کنیم. فشار بیش از حد می تواند باعث ایجاد چین و چروک در پارچه شود.

آسان بودن نگهداری پارچه فوتر

بر خلاف انواع دیگر پارچه های لباس، پارچه های فوتر سنگین و نگهداری آنها دشوار نیست. برای حفظ آن، فقط چند نکته ساده را دنبال کنید.

جمع بندی

این کفش به دلیل سبک بودن و مناسب بودنش طرفداران زیادی دارد. تاثیر پا بر روی لباس بسیار کم است و به راحتی قابل اصلاح است. به عنوان مثال، ما باید طرح ها را بر اساس نحوه رقیق شدن این چیزها طبقه بندی کنیم. همچنین بهتر است قبل از دوخت اتو را با هم بشویید و خیس کنید تا بزرگتر شود زیرا ممکن است خم شود و چروک شود. همچنین باید به نیاز به اندازه گیری های بیشتر، حرکت آهسته زیر چرخ، احتمال افتادن چرخ روی مواد، جابجایی مواد در برابر نور و گرما و احساس فولاد توجه شود.
< br> منبع: https://fashion-en.techinfus.com/tkani/vidy/futer/#google_vignette

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا