آشپزی و خانه داری

با مصرف انواع نان بدن خود را بیمه کنید

نان انواع مختلفی دارد و هر کدام برای زمان و موقعیت خاصی مناسب است. نان بسته به ترکیبی که دارد می تواند واکنش های مختلفی در بدن های مختلف ایجاد کند. در این مقاله به انواع نان و اینکه چه نوع رژیم غذایی برای هر نوع نان مناسب است می پردازیم.

انواع نان

نان مخمر: نان مخمری یک مخمر کلاسیک است که با مایع مخمر طبیعی تهیه می شود که طعم شیرین و کمی ترش می دهد. به لطف فرآیند تخمیر طولانی، بافتی جویدنی و پوسته ای ترد دارد. هضم نان سفت عموما راحت تر از انواع دیگر است زیرا حاوی باکتری های مفید است. گندم انتخاب سالم تری نسبت به نان سفید است زیرا حاوی فیبر، ویتامین و مواد معدنی بیشتری است. این نان طعمی مطبوع و سالم دارد و برای کسانی که به دنبال جایگزینی مغذی هستند ایده آل است.

نان چاودار: نان چاودار در غذاهای شمال و شرق اروپا رایج است. عمدتا از آرد چاودار تهیه می شود و دارای بافتی سفت با طعم قوی خاکی است. نان چاودار فیبر بالایی دارد و گلوتن کمی دارد و برای افرادی که حساسیت متوسط ​​به گلوتن دارند انتخاب خوبی است. دارای پوسته ترد و داخلی نرم و خوشمزه است. نان باگت که برای تهیه ساندویچ یا لذت بردن از پنیر و شراب عالی است، یکی از اصلی‌ترین غذاهای فرانسوی است.

نان پیتا: این نان یک نان مسطح خاورمیانه است که به خاطر شکل جیبی‌مانندش معروف است. این نان همه کاره است و می توان آن را با مواد مختلفی پر کرد و برای ساندویچ و تنقلات عالی است. لواش معمولا از مواد ساده ای مانند آرد، آب، مخمر و کمی نمک نان سیاباتا تهیه می شود: نان سیاباتا یک نان کلاسیک ایتالیایی با بافت کمی ترد است. بافتی شکننده دارد که برای فرو بردن در روغن زیتون یا استفاده در ساندویچ پانینی مناسب است. ترکیبات ساده و فرآیند تخمیر طولانی سیاباتا طعم بی نظیری را به سیاباتا داده است.

مرتبط  طرز تهیه لواشک آلو در آپارتمان بدون نیاز به آفتاب

نان بدون گلوتن: نان بدون گلوتن برای افراد مبتلا به بیماری سلیاک یا عدم تحمل گلوتن تهیه می شود. معمولاً برای تهیه این نان از ترکیب جایگزین های آرد مانند آرد برنج، نشاسته ذرت یا آرد بادام به همراه صمغ زانتان یا مواد دیگر استفاده می شود. نان بدون گلوتن در طعم‌ها و بافت‌های مختلف برای برآوردن نیازهای غذایی مختلف وجود دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا