روانشناسی

با شوهر وابسته چگونه برخورد کنیم؟

در این مقاله از مجله اینترنتی بنوان درباره نحوه برخورد با مرد گیر کرده نکاتی را برای مدیریت این رابطه ناسالم به شما پیشنهاد می کنیم.

برخورد با شوهر وابسته به مادر

ممکن است بعد از ازدواج و زندگی مشترک متوجه شوید که شوهرتان بسیار به مادرش وابسته است. در این مواقع چه باید کرد؟

رفتارهای خودتان را بررسی کنید

ابتدا رفتار خود را بررسی کنید. مطمئن باشید رفتار شما دلیلی برای وابسته بودن شوهرتان به مادرش نیست. به اعمال و گفتار گذشته خود فکر کنید و آیا در مقطعی از زندگی همسرتان با اعمال یا گفتارتان شما را از خود دور نکرده است؟ مهم این است که شوهرتان از ابتدا به مادرش وابسته باشد یا اعمال و رفتار شما باعث این مشکل شده است.

تعیین مرزها از روش‌های برخورد با شوهر وابسته به مادر

وقتی دیدید شوهرتان بیش از حد به مادرش وابسته است، تصمیم بگیرید که چه رفتاری خوب است و چه خطوط قرمزی دارید. به عنوان مثال، به او بگویید که اگر مدام به مادرش زنگ بزند برایتان مهم نیست. تا زمانی که به رابطه شما و زمانی که با هم می گذرانید آسیبی نرساند. همچنین خط قرمز خود را به او بگویید، مثلاً بگویید نمی خواهید در مورد مشکلات ازدواج یا مشکلات خانه صحبت کنید.

مرتبط  این نشانه‌ها می‌گوید زمان جدایی رسیده است

گاهی خودتان را اولویت اول قرار دهید

ازدواج و زندگی با فرزند و شوهر نباید شما را نیازمند کند. گاهی اوقات شما خود را در اولویت قرار می دهید و کمی خودخواه هستید. ورزش کنید، یک سرگرمی جدید پیدا کنید و علایق خود را کشف کنید. با دوستانتان به پارک بروید و برای خودتان وقت بگذارید. شوهرت باید بفهمه که تو مستقل هستی. اگر شوهرتان به نادیده گرفتن نیازهای شما ادامه دهد، باید فکر کند که ممکن است شما را از دست بدهد. برای روابط عاطفی خوب، زنان را از دست ندهید! از

دیدن کنید

از زندگی کردن با خانواده شوهر دوری کنید

اگر به دلیل اجاره یا نداشتن خانه مستقل با مادرشوهر یا همسایه او زندگی می کنید. پس به دنبال جدایی باشید، باید بتوانید در زندگی خود تنها باشید. اگر شوهرتان به مادرش وابسته است، برای شما بد است که با او در یک آپارتمان یا در یک خانه زندگی کنید. رابطه مادر و فرزند آنها احتمالا بهتر از شوهر شما خواهد بود.

در مورد  وابستگی شوهرتان، در حضور مادرشوهرتان حرف نزنید

یکی از اشتباهاتی که اکثر خانم ها مرتکب می شوند این است که احساسات خود را به شیوه ای پرخاشگرانه و بحث برانگیز به مادرشوهر یا همسر خود ابراز می کنند. این خیلی بد است و گاهی وضعیت را بدتر می کند. اگر می خواهید در مورد موقعیت و مشکلات خود به کسی اعتماد کنید، شوهرتان قطعا بهترین انتخاب است. ابتدا فکر کنید و سپس با همسرتان در مورد مشکلات و خطوط قرمز خود با محبت صحبت کنید.

مرتبط  نرم کردن دل شوهر با ترفندهای آسان

از مادرشوهر خود نرنجید و دوری نکنید

ناراضی بودن یا متنفر بودن از مادرشوهر راه حلی آسان است، اما غیرمنطقی و ناعادلانه است. نافرمانی مادرشوهر شوهرت را رها می کند. به مادرش احترام می گذارد و برایش متاسف است. این باعث می شود که مرد شما به شما نزدیک شود و رفتار شما باعث ایجاد عشق و محبت در قلب او شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا