روانشناسی

چه کنیم تا مدام گوشی‌مان را چک نکنیم؟

تعداد کمی از مردم چند ساعت در روز را در اینستاگرام می گذرانند و از کاری که انجام می دهند راضی هستند. با کمک این دستگاه پول در می آوریم، برای کارمان برنامه ریزی می کنیم، سرگرم می شویم، اطلاعات مورد نیاز خود را ذخیره می کنیم و البته وقت خود را تلف می کنیم. منتظر این مقاله از مجله اینترنتی بنوان ایر لاین باشید گوشی خود را چک نکنید.

چرا نباید زمان زیادی را صرف چک کردن گوشی کنیم؟

اگر فکر می‌کنید ساعت‌های طولانی در فضای مجازی و تماشای محتوای زرد و بی‌کیفیت ضرری به شما وارد نمی‌کند، این قسمت از مقاله برای شماست.

  • محتوای فضای مجازی از زندگی واقعی فاصله می گیرد.
  • وقتی تلفن خود را چک می کنید، مغز شما مشغول چیزهایی است که هیچ ربطی به زندگی شما ندارد و هیچ تاثیری بر زندگی شما ندارد.
  • کارهای سرگرم کننده زیادی برای انجام دادن وجود دارد، و شما وقت کافی برای انجام کارهایی که دوست دارید ندارید و ساعت ها در روز گوشی خود را چک نمی کنید.
  • وقتی زمان زیادی را با تلفن همراه خود می گذرانید، از نظر اجتماعی منزوی می شوید، با کسی صحبت نمی کنید و از عزیزان خود دور می شوید.
  • شبکه های اجتماعی برای کنترل ذهن دیگران برنامه ریزی شده اند. وقتی زمان زیادی را در این سایت‌ها صرف می‌کنید، به آنها اجازه می‌دهید بر ذهن شما تأثیر بگذارند و حتی آن‌ها را کنترل کنند.
  • وقتی تلفن خود را چک می کنید، همیشه نگران تماس یا پیامک از دست رفته هستید. این عوامل استرس زا کوچک به مرور زمان شما را خسته می کنند.
  • توجه به تلفن همراه منجر به سبک زندگی کم تحرک و بروز بیماری هایی مانند چاقی، دیابت، بیماری قلبی و فشار خون بالا می شود.
  • چک کردن تلفن قبل از خواب، مراحل خواب را مختل می کند و از ریکاوری مغز جلوگیری می کند.
مرتبط  اگر به ما خیانت شد، چگونه برخورد کنیم؟

به‌جای چک‌کردن گوشی موبایل چه کنیم؟

1. زمان صرف شده با شرکت های نزدیک و دوستانه

2. حرکت، ورزش و پیاده روی

3. خلق آثار خلاقانه مانند نقاشی، اوریگامی و … 4. بیرون رفتن از خانه مانند رفتن به پارک و دوچرخه سواری

5. در فعالیت های آرامش بخش مانند یوگا و تمدد اعصاب شرکت کنید

6. انجام کارهای عقب افتاده مانند تمیز کردن توالت و قرار گرفتن در سینک ظرفشویی

7. هیچ کاری نمی کند

  • آیا تا به حال سعی کرده اید کاری انجام دهید؟ بنشین و بگذار هر اتفاقی بیفتد.

کلام آخر؛ هر روز یک گام رو به جلو بردارید

وقتی حواس‌تان پرت می‌شود، ۲۳ دقیقه طول می‌کشد تا به چیزی که می‌خواهید روی آن تمرکز کنید برگردید و تلفن همراه حواس‌تان را پرت می‌کند! والدین یا پدربزرگ ها و مادربزرگ ها می توانند هر 2 یا 3 روز یکبار تلفن همراه خود را چک کنند و اغلب فراموش می کنند که آن را با خود ببرند. پس زندگی بدون آن غیر ممکن است! . نتایج

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا