بهداشت و سلامت

بهترین خوراکی‌ها برای داشتن یک خواب خوب

برخی از غذاها می توانند به کاهش وزن و خواب سریع تر و آرام تر کمک کنند. در این مقاله از مجله اینترنتی بنوان شما را با چند غذای سالم قبل از خواب آشنا می کنیم.

بهترین موادغذایی مفید قبل از خواب

همانطور که قبلا ذکر شد، برخی از غذاها به دلیل داشتن ترکیبات خواب آور و آرام بخش، باعث خواب خوب و آرام می شوند. در زیر به این غذاها اشاره می کنیم:

ترخون از موادغذایی مفید قبل از خواب

ترخون که معمولا برای طعم دادن به گوشت و ماهی استفاده می شود، می تواند به بهبود کیفیت خواب کمک کند. این گیاه معطر دارای خواص آنتی اکسیدانی است و به هضم غذا کمک می کند. همچنین منبع خوبی از پتاسیم است. می توانید از ترخون تازه یا خشک استفاده کنید. ترخون تازه را می توانید تا چهار روز در یخچال نگهداری کنید.

کلم‌پیچ

بهترین کاری که می توانید برای بهبود کیفیت خواب خود انجام دهید، خوردن سبزیجات برگ سبز همراه با شام است. این سبزیجات فیبر و پروبیوتیک هایی را برای بدن فراهم می کنند که در پاکسازی روده ها موثر است. کلم پیچ نیز مانند اسفناج سرشار از کلسیم است که به بدن در تولید هورمون ملاتونین کمک می کند. این ماده شیمیایی در هنگام خواب ترشح می شود و ساعت بیولوژیکی بدن را تنظیم می کند. بهتر است سبزیجات خام مصرف شود، زیرا گرما باعث کاهش ویتامین C در آنها می شود. سبزیجات برگ دار حاوی فیبر محلول هستند، بنابراین بهتر است حداقل سه ساعت قبل از خواب آنها را مصرف کنید.

مرتبط  با این ۷ خوراکی، سالم پیر شوید!

 برنج سفید از موادغذایی مفید قبل از خواب

مصرف برنج سفید زمان خواب را کاهش می دهد. این نوع برنج سرشار از کربوهیدرات است. اعتقاد بر این است که برنج سفید باعث افزایش سیری و سیری می شود. همچنین دارای شاخص گلیسمی بالایی است که باعث کوتاه شدن مدت خواب می شود.

 ماهی‌های چرب

خوردن ماهی چرب قبل از خواب راهی عالی برای داشتن خوابی سریع و آرام است. ماهی های چرب مانند سالمون و ساردین حاوی اسیدهای چرب امگا 3 و ویتامین D هستند که هر دو برای تنظیم هورمون تنظیم کننده خواب سروتونین مهم هستند.

 غلات به همراه شیر

اکثر مردم برای صبحانه غلات می خورند، اما شما می توانید آن را به عنوان میان وعده قبل از خواب نیز مصرف کنید. قبل از رفتن به رختخواب شیر کامل مصرف نکنید، زیرا هضم آن زمان بیشتری می برد. برای آشنایی بیشتر با خواب آلودگی بهاری، علل و درمان آن را بخوانید.

 موز از موادغذایی مفید قبل از خواب

این میوه مغذی و خوشمزه منبع خوبی از پتاسیم و منیزیم است و با کمک به شل شدن ماهیچه ها با بی خوابی مبارزه می کند. یک مطالعه نشان داد که منیزیم بر کیفیت خواب افراد مسن که از بی خوابی رنج می برند تاثیر مثبت دارد و باعث سهولت بیدار شدن از خواب می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا