پارچه و خیاطی

مزایا و معایب پارچه شانتون نخ مانتویی

پارچه مانتو شانتون یکی از پارچه های مانتو بهاره است که ظاهری منحصر به فرد و زیبا دارد. این ماده به دلیل داشتن خواص عالی مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. جالب است بدانید که پارچه شانتونگ بین پارچه های نخی و ابریشمی است. یکی از محبوب ترین ویژگی های نخ شانتون تنوع بسیار زیاد این پارچه است. پارچه شانتون بسیار مستحکم و بادوام است و در صورت مراقبت مناسب می توان از آن برای مدت طولانی استفاده کرد. پارچه شانتون خنک و بسیار قابل تنفس است. این ویژگی آن را برای پوشش در تابستان مناسب می کند. پارچه مانتو شانتون در رنگ های مختلف موجود است و برای هر سلیقه ای می توانید از آن استفاده کنید.

قیمت پارچه شانتون مانتویی

یکی از بزرگ ترین ویژگی های پارچه شانتون تنوع طرح و رنگ بسیار زیاد آن است. این ویژگی ها ایده های جذاب متنوعی را با این پارچه ایجاد می کند. جالب است بدانید که نخ شانتون برای چاپ نیز بسیار مناسب است. این پارچه به دلیل قیمت مناسب طرفداران زیادی دارد. این پارچه به دلیل قیمت مناسب و ماندگاری بالا برای دوخت انواع مانتو استفاده می شود. قابلیت تنفس بالای پارچه نخی شانتون به این معنی است که حتی در فصول گرم سال نیز نیازی به عرق کردن نخواهید داشت. این پارچه سبک است. بنابراین لباس های ساخته شده از آن بسیار سبک و راحت هستند. اگر پوست حساسی دارید و به دنبال پارچه ای مناسب هستید، پارچه شانتون را پیشنهاد می کنیم. در زیر در مورد مزایا و معایب این پارچه صحبت خواهیم کرد.


حتما بخوانید: پارچه شانتون و نکات مراقبت و دوخت آن


مزایای پارچه شانتون نخ مانتویی

در این قسمت به بررسی مزایای خرید لباس شاتون می پردازیم. این پارچه با مزایای فراوانی که دارد انتخابی عالی برای دوخت کاپشن است.

مرتبط  پارچه لینن بخارا دوزی و هر چه باید در مورد آن بدانید

خنک و مناسب برای روزهای گرم

یکی از مزایای پارچه شانتون تازگی آن است. خنک بودن این پارچه به این معنی است که می توانید از آن برای ساخت کت های تابستانی خنک استفاده کنید. این پارچه از الیاف پنبه بافته شده است. نتیجه یک پارچه خنک و راحت برای ساخت مانتوهای تابستانی خنک است.

وزن سبک و تنخور راحت

یکی دیگر از مزایای خرید پارچه شانتون وزن سبک پارچه است. به دلیل وزن کم این پارچه می توانید لباس های زیبا و سبک بدوزید.

تنوع گسترده در رنگ

پارچه شانتون در بسیاری از طرح ها و رنگ های جذاب موجود است. انواع پارچه شانتون به شما این امکان را می دهد که لباس های زیبا و متفاوت را به رنگ دلخواه خود بدوزید. جالب است بدانید که این پارچه یک انتخاب عالی برای طرح های چاپی است. اگر قصد دوخت لباس های ساده و مینیمال را دارید می توانید شانتون های ساده و ابتدایی را انتخاب کنید.

مشاهده رنگهای جذاب پارچه شانتون نخی

 تنفس پذیری پارچه شانتون نخ مانتویی

پارچه شانتون تنفسی انتخاب خوبی برای ساخت لباس های تابستانی است. در واقع این لباس ها در روزهای گرم باعث تعریق زیاد نمی شوند. ساختار این پارچه تار و پود است. این باعث می شود هوا راحت تر از آنها عبور کند. در پارچه از الیاف طبیعی نیز استفاده شده است. به همین دلیل به راحتی رطوبت را جذب می کند.

ماندگاری و دوام بالای پارچه شانتون نخ

یکی از نکات بسیار خوب در مورد خرید پارچه شانتون ماندگاری این پارچه است. در واقع این ماندگاری به دلیل الیاف به کار رفته در این پارچه است. نخ ها و الیاف پنبه ای که برای ساخت پارچه شانتون استفاده می شود بسیار بادوام هستند. ترکیب این الیاف طبیعی با برخی الیاف مصنوعی دوام آنها را افزایش می دهد. این ماده به دلیل استحکام بالا در برابر شستشو و لایه برداری مقاوم است.

مرتبط  9 نکته در مورد پارچه های محبوب که احتمالا نمی دانستید

 چروک پذیری اندک

یکی از ویژگی های خاص هر پارچه مقاومت خمشی کم آن است. برای دوخت لباس های روزمره می توانید از پارچه هایی با پایه مناسب استفاده کنید. پارچه تابستانی پنبه شانتون نسبت به پارچه پنبه ای در برابر رگه مقاوم تر است. این پارچه به راحتی اتو می شود. به لطف این ویژگی ها، می توانید از این پارچه برای لباس های روزمره استفاده کنید.

مناسب برای پوست های حساس

پارچه شانتون به دلیل خاصیت ضد پیری که دارد برای افرادی که پوست حساسی دارند انتخاب ایده آلی است. پارچه شانتون ضد حساسیت و مناسب برای دوخت خانگی است.

ایستایی عالی

یکی از مهمترین چیزها ثبات دادگاه است. پارچه شانتون مقاومت سایشی متوسطی دارد و می توانید از آن برای دوخت کت تابستانی استفاده کنید. به خصوص لباس هایی که با این پارچه دوخته شده اند، اندام غیرعادی را به خوبی می پوشانند.

نرمی و لطافت

پارچه های الیاف طبیعی شانتون مانتو بسیار نرم و لطیف هستند. این ویژگی باعث می شود پارچه شانتون بهترین انتخاب باشد. این پارچه روکش نرمی دارد. به لطف نرمی این پارچه می توانید لباس های خنک و راحت بدوزید.

قیمت مقرون به صرفه

یکی از ویژگی های عالی که خرید پارچه شانتون را سرگرم کننده می کند، تطبیق پذیری آن است. این پارچه با قیمتی مقرون به صرفه و ماندگاری برای هر گلدوزی مناسب برای زنان و دختران است.

خرید پارچه شانتون نخ

عدم آبرفت و تغییر رنگ

یکی دیگر از مزایای پارچه شانتون عدم لک بودن آن است. می توانید لباس های شانتون را بدون ترس از تغییر رنگ بشویید. پارچه شانتون به طور کلی بی سیم است. البته باید به میزان الیاف طبیعی و مصنوعی به کار رفته در این پارچه توجه کنید. بهترین راه این است که پارچه را چند ساعت قبل از برش در آب داغ خیس کنید. این سایز لباس شما را تغییر نمی دهد.

مرتبط  پارچه بافت یا شانل مناسب چه فصلی است؟

 معایب پارچه شانتون نخ مانتویی

در ادامه با معایب پارچه شانتون آشنا می شویم. این پارچه با وجود مزایای مختلف، معایبی نیز دارد.

اندازه‌گیری دشوار

پارچه شانتون پارچه نازکی است که اندازه گیری و برش آن دشوار است. بنابراین هنگام اندازه گیری و برش این پارچه ها باید بسیار مراقب باشید.


مقاله مرتبط: معرفی 5 بوم ساده و مینیمال


سخن آخر

در کل پارچه مانتو شانتون برای لباس های تابستانی مناسب است و برای پوست های حساس مناسب است. اما قبل از خرید ارزش دارد به مزایا و معایب آن و بسیار خوب بودن آن توجه کنید، بهتر است با توجه به نیاز خود تصمیم بگیرید. پارچه شانتون نرم و راحت است. به لطف این، می توانید هر لباس تابستانی راحت و گرم را از آن بدوزید. این ماده بسیار تنفس پذیر برای دوخت لباس های تابستانی خنک و قابل تنفس ایده آل است.

پارچه مانتو شینتون بسیار سبک، نازک و به راحتی پوشیده می شود. پارچه به خوبی به بدن می آید و حرکت را محدود نمی کند. پارچه مانتو شانتون بسیار بادوام است و در صورت مراقبت مناسب می تواند برای مدت طولانی دوام بیاورد. پارچه مانتو شانتو در طرح ها و رنگ های متنوع موجود است که جذابیت و زیبایی بیشتری به لباس شما می بخشد. مانتو شانتون از الیاف طبیعی ساخته شده و کیفیت بالایی دارد که باعث دوام و استحکام آن می شود. به طور کلی، پارچه مانتو شانتون برای پوشیدن تابستان عالی است و برای افرادی با پوست حساس مناسب است. اما قبل از خرید بهتر است مزایا و معایب آن را در نظر بگیرید و با توجه به نیاز خود تصمیم بگیرید. پارچه شانتون برای دوخت مانتوهای گرم تابستانی و بهاری مناسب است. طیف رنگی این پارچه بسیار متنوع است و به شما امکان دوخت لباس در رنگ های جالب و زیبا را می دهد. مقرون به صرفه بودن و در دسترس بودن این پارچه امکان ایده های متنوع را فراهم می کند.منبع: sewport.com

5/5 – (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا