بهداشت و سلامت

این نوشیدنی سنگ کلیه را پودر می‌کند!

تحقیقات فعلی نشان می دهد که این نوشیدنی می تواند خطر کلی سنگ کلیه را کاهش دهد. بیشتر بخوانید و بهترین راه برای جلوگیری از سنگ کلیه را در مجله اینترنتی بنوان بخوانید.

سنگ کلیه چگونه به وجود می‌آید؟

سنگ کلیه ناخالصی های سختی هستند که معمولاً در اثر نمک و نمک اضافی در ادرار ایجاد می شوند. به طور کلی، سنگ کلیه زمانی تشکیل می شود که غلظت برخی از مواد در ادرار افزایش یابد که می توانند کریستال ایجاد کنند (مانند کلسیم، اسید اوریک و اگزالات).

بهترین راه برای جلوگیری از سنگ کلیه

یک مطالعه اخیر نشان داد که مصرف کافئین به جلوگیری از تشکیل سنگ کلیه کمک می کند. از آنجایی که قهوه ادرار آور است، اکثر مردم بر این باورند که نوشیدن قهوه باعث کم آبی بدن و افزایش خطر ابتلا به سنگ کلیه می شود. با این حال، یک مطالعه جدید نشان می دهد که مصرف کافئین می تواند به طور قابل توجهی از تشکیل و ایجاد سنگ کلیه جلوگیری کند.

بهترین راه برای جلوگیری از سنگ کلیه چیست؟

کافئین موجود در چای، نوشابه یا قهوه نقش محافظتی دارد و می تواند خطر ابتلا به سنگ کلیه را کاهش دهد. بنابراین نوشیدن یک فنجان قهوه در روز می تواند خطر ابتلا به سنگ کلیه را تا 40 درصد کاهش دهد

مرتبط  ۵ خوراکی که مانع کاهش وزن در مدت زمان کوتاه می‌شوند

استفاده از نوشیدنی‌های کافئین‌دار

افرادی که به طور منظم قهوه یا چای می‌نوشیدند نسبت به افرادی که نوشیدنی‌های بدون کافئین مصرف می‌کردند کمتر در معرض ابتلا به سنگ کلیه بودند. مایعات جریان ادرار را افزایش می دهد و از کلیه ها در برابر تشکیل سنگ محافظت می کند.

علائم شایع وجود سنگ کلیه در بدن

بروز سنگ کلیه (از بدو تولد) در مردان بیشتر از زنان است و در مردان 30 ساله به اوج خود می رسد. کارشناسان نوشیدن آب فراوان و کنترل سطح سدیم و کلسیم را برای کاهش خطر بیماری کلیوی توصیه می کنند. بهترین راه برای پیشگیری از بیماری کلیوی دانستن علائم آن است. علائم بیماری کلیوی در بدن عبارتند از: کمردرد شدید، وجود خون در ادرار، تهوع، استفراغ، تب و ادرار، ادرار کدر و بدبو.

بهترین راه برای جلوگیری از سنگ کلیه چیست؟

به نظر می رسد رژیم غذایی بیشترین تأثیر را بر خطر ابتلا به سنگ کلیه دارد. تحقیقات نشان می دهد که آنچه می خورید و می نوشید به طور مستقیم با خطر ابتلا به سنگ کلیه مرتبط است. افزایش مصرف مایعات، میوه و فیبر با کاهش خطر ابتلا به سنگ کلیه مرتبط است، و این نشان می دهد که بهبود تغذیه و خوردن غذاهای سالم ممکن است به پیشگیری از سنگ کلیه کمک کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا