آشپزی و خانه داری

۲ روش طرز تهیه آلبالو خشک بازاری در خانه+ ویدئو

یکی از جذابیت های تابستان استفاده از میوه های مختلف است که خواص زیادی دارند و می توانید آن ها را خشک کرده و در زمستان استفاده کنید. گیلاس خشک میوه های جذابی است که می توان آن ها را به روش های مختلفی خشک کرد. برای این منظور در این مقاله از بنوان با ما همراه باشید که طرز تهیه آلبالو خشک را به روشی ساده به شما آموزش می دهیم.

خواص آلبالو خشک برای بدن

قبل از شروع فرآوری گیلاس خشک، باید فواید آلبالو خشک را برای درمان این خوراکی لذیذ برای بیماری های مختلف بدانید. برخی از این مزایا عبارتند از:

جلوگیری از بیماری قلبی

آلبالو خشک حاوی پتاسیم، ویتامین C و سطوح بالایی از ویتامین ها مانند ویتامین B کمپلکس و پکتین است، بنابراین بدن در برابر بسیاری از بیماری ها مانند بیماری های قلبی و سرطان مقاوم است و می تواند سطح کلسترول خون را کاهش دهد. پس اگر مشکل قلبی دارید این غذای خوشمزه را در برنامه غذایی خود قرار دهید.

خوابی آرام با خوردن آلبالوخشک

اگر با مشکل نخوابیدن در شب دست و پنجه نرم می کنید، به جای مصرف طولانی مدت قرص های شیمیایی مضر، هر شب قبل از خواب آلبالو خشک بخورید. گیلاس سرشار از ملاتونین است که هورمون های بدن را تنظیم می کند و به شما کمک می کند بهتر بخوابید.

مرتبط  پیتزا تخم مرغ، روشی مغذی برای داشتن یک پیتزا خوشمزه

 آلبالو خشک مسکنی قوی برای تسکین درد

آلبالو خشک به کاهش درد، آرتریت و نقرس کمک می کند زیرا حاوی آنتی اکسیدان است. پس اگر در بدن خود احساس درد می کنید، آلبالو خشک بخورید.

طرز تهیه آلبالو خشک به روش بازاری

روش های مختلفی برای خشک کردن آلبالو وجود دارد که می توانید با توجه به شرایط منزل خود آن ها را انتخاب کنید. معمولاً بسیاری از مردم آنها را زیر نور آفتاب پهن می کنند تا گیلاس خشک درست کنند. اما اگر در آپارتمان زندگی می کنید و به نور مستقیم خورشید برای خشک شدن دسترسی ندارید، این روش را امتحان کنید:

طرز تهیه آلبالو خشک در فر

آلبالو خشک را می توانید با کمک فر به صورت حرفه ای تهیه کنید. این روش خشک کردن بسیار آسان است، فقط مراحل صحیح را دنبال کنید.

مرحله اول تهیه آلبالو خشکه در فر

ابتدا آلبالوها را بشویید و کنار بگذارید. آب و نمک را در ظرف مناسبی بریزید و روی گاز بگذارید تا آب بجوشد.

مرحله دوم

طرز تهیه گیلاس خشک بعد از جوشاندن آب در این مرحله آلبالوهای خشک را در یک سبد فلزی بریزید و به مدت ده ثانیه در شیشه قرار دهید و سپس بیرون بیاورید. مراقب باشید پوست آلبالوها نشکند. وقتی آلبالوها کمی نرم شدند، این روند را یک بار دیگر تکرار کنید.

مرحله سوم

در این مرحله آلبالوهای شما آماده خشک شدن هستند. اگر می خواهید از فر برای خشک کردن استفاده کنید، فر را از قبل گرم شده بگذارید. سپس آن را از فر خارج کرده و روی آن را با فویل بپوشانید. سپس آلبالوها را روی فویل بچینید تا به هم نچسبند. حالا وقت آن است که آلبالوها را به مدت ده دقیقه در فر 180 درجه قرار دهید.

مرتبط  طرز تهیه برنج کته به ۳ روش رستورانی بدون شفته شدن!

مرحله پایانی​ طرز تهیه آلبالو خشک

بعد از ده دقیقه آلبالوها را از فر خارج کرده و مقداری نمک به آن اضافه کرده و آنها را برگردانید و در فر قرار دهید. (این روش را به مدت 2 ساعت انجام دهید). بعد از این مدت آلبالوهای خشک آماده است و می توانید آنها را در شیشه درب دار نگهداری کنید

طرز تهیه آلبالو خشک در آفتاب

بهترین راه برای تهیه آلبالو خشک این است که آنها را در آفتاب پخش کنید. تمام مراحل بالا را به ترتیب انجام دهید، از این روش استفاده کنید و در نهایت آلبالو را در یک سینی بزرگ پهن کنید و در جای بلندی رو به آفتاب قرار دهید. خشک شدن گیلاس معمولاً 2 تا 4 روز طول می کشد. در همین حین آلبالوها را بچرخانید و نمک بزنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا