آشپزی و خانه داری

۳ روش ساده برای خشک کردن انگور و طرز تهیه کشمش در خانه

انگور خشک در خانه و طرز تهیه کشمش یک فعالیت دیرینه است که از دیرباز در خانوارهای ایرانی رواج داشته است. یکی از مزیت های اصلی خشک کردن شراب که برای بسیاری الهام گرفته شده است این است که ویژگی های شراب در این شرایط کاملاً حفظ می شود. روش های مختلفی برای تهیه کشمش وجود دارد که امروز در این مقاله بنوان به مهم ترین و ساده ترین آنها می پردازیم.

انواع روش خشک کردن انگور در خانه و طرز تهیه کشمش

برای تهیه شراب خشک در منزل می توانید از روش های مختلفی استفاده کنید که در ادامه به شرح آنها می پردازم:

طرز تهیه کشمش سایه خشمک

به این روش خشک کردن انگور، انگور سایه ای می گویند. برای این نوع انگور باید از انگور عسگری استفاده کرد. بنابراین پس از تمیز کردن و جدا کردن قسمت های آسیب دیده، قسمت های انگور را با سیم از سقف اتاق های دربسته که هوا در آن جریان دارد آویزان کنید. مزیت اصلی انگور سایه خشک این است که تمام مواد مغذی در انگور حفظ شده و ارزش غذایی بالایی دارد. تهیه کشمش از این طریق حدود دو ماه زمان می برد.

طرز تهیه کشمش آفتابی

برای استفاده از این روش یک پارچه تمیز با توجه به اندازه انگور پهن کنید و گروه های انگور را جدا از یکدیگر قرار دهید. این روش خشک کردن شراب در خانه 20 روز طول می کشد. در ضمن باید هر چند روز یکبار حرکت کنم تا صورتم کاملا خشک شود. لطفا توجه داشته باشید که انگورها باید در تمام طول روز در معرض نور مستقیم خورشید باشند.

مرتبط  طرز تهیه لیمو عمانی خانگی + ویدئو

در نهایت انگورهای خشک شده را از ساقه خارج کرده و در جای خشک و خنک نگهداری می کنند. این نوع تهیه کشمش رنگ کشمش را از سبز تیره به قهوه ای تغییر می دهد.

خشک کردن انگور برای مویز

برای تهیه مویز به انگور قرمز مجلسی یا به اصطلاح شاهانی نیاز است. خواص مواد مشابه کشمش و حتی بیشتر است، اما از نظر ظاهری با کشمش متفاوت است. بهتر است از شستن انگور قبل از خشک شدن خودداری شود. در غیر این صورت، فرآیند خشک کردن انگور در خانه زمان زیادی می برد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا