آشپزی و خانه داری

راحت‌ترین روش تهیه شیرینی بادامی در ۶ مرحله

برای درست کردن خوشمزه ترین غذاها یا غذاها لازم نیست آشپز ماهری باشید. با کمی خلاقیت و استفاده از چند آیتم مد که معمولا در خانه های هر کدام از ما یافت می شود، می توانید خوشمزه ترین دسر یا غذا را درست کنید. بنابراین در این مقاله بنوانماگ طرز تهیه شیرینی بادام را به شما آموزش می دهیم. اگر می خواهید طرز تهیه این کیک خوشمزه را یاد بگیرید، با ما همراه باشید.

روش تهیه شیرینی بادامی

اگر روز بدی را سپری می‌کنید، بهترین زمان برای شاد کردن خانواده، پختن شیرینی بادام فرانسوی است. اگر در خانه بادام دارید و نمی دانید با پودر بادام چه کنید. با ما همراه باشید تا ساده ترین دستور پخت شیرینی آرد بادام را به شما آموزش دهیم. با توجه به کیفیت بالای آب نبات بادام، این دسر را در خانه درست کنید و تعطیلات خود را خاص کنید.

مواد لازم برای تهیه شیرینی بادامی

  • 110 گرم کره نرم معادل 1.2 فنجان است
  • 100 گرم پودر قند معادل 1.3 فنجان است
  • تخم مرغ ۱ عدد
  • از هر وانیل 1 قاشق چایخوری
  • نمک 1/8 قاشق چایخوری
  • 70 گرم پودر بادام حدود 1.2 فنجان است
  • 190 گرم آرد معادل یک و نیم لیوان است
  • 1/4 قاشق چایخوری بیکینگ پودر
  • پودر هل 1 قاشق چایخوری

مرحله اول

مهمترین مرحله برای تهیه کیک بادام خوشمزه، تهیه کره و شکر است. برای این منظور ابتدا باید کره را از یخچال خارج کنید تا به دمای محیط برسد. سپس کره و شکر را در ظرف مناسبی بریزید و با همزن برقی به مدت 5 دقیقه بزنید. اگر مواد به درستی مخلوط شوند، مخلوط به خوبی پر می شود.

مرتبط  طرز تهیه ترشی بامیه در کمتر از ۳۰ دقیقه

مرحله دوم

اگر مواد نرم و خامه ای هستند ابتدا تخم مرغ ها را در ظرفی جداگانه بریزید و به قطعات کوچک برش دهید. سپس کره و شکر را به مخلوط اضافه کنید. سپس پس از مخلوط کردن مخلوط، در این مرحله مقداری وانیل اضافه کنید تا عطر تخم مرغ گرفته شود.

مرحله سوم

در مرحله سوم از تهیه کلوچه بادام، صبر کنید تا حجم خمیر دو برابر شود و پودر هل و بکینگ پودر را با هم مخلوط کنید و کنار بگذارید. سپس پودر بادام را به مخلوط مواد اضافه کنید و خوب با مواد مخلوط کنید.

مرحله چهارم

در این فرآیند مهم است که مخلوط آرد را به آرامی و چهار بار اضافه کنید. توجه داشته باشید که در این مرحله نباید از همزن استفاده کنید تا طعم رب بادام از بین نرود. با استفاده از همزن مناسب بعد از هر بار اضافه کردن با سبزیجات خوب مخلوط کنید و دوباره آرد را اضافه کنید تا خمیر یکدست شود سپس خمیر را داخل نایلون گذاشته و با دست ورز دهید تا سفت شود. و متصل بمانید

مرحله پنجم

این مرحله نقش مهمی در طعم و کیفیت ماکارونی شما و همچنین بقیه خمیر دارد. در این مرحله خمیر را به مدت یک ساعت در یخچال بگذارید تا خوب استراحت کند. پس از سپری شدن زمان فوق خمیر را از یخچال خارج کرده و روی سطح صافی قرار دهید سپس خمیر را به ضخامت حدود 4 میلی متر پهن کرده و با چاقو به شکل دلخواه برش دهید و بگذارید. روی یک ورقه پخت از قبل چرب شده؛ اطمینان حاصل کنید که کوکی ها به طور مساوی فاصله دارند.

مرتبط  آش ترخینه را با این روش پخت خوشمزه‌تر کنید

مرحله شش

قبل از قرار دادن سینی در فر، ابتدا فر را روی 160 درجه قرار دهید تا فضای داخلی آن به خوبی گرم شود. سپس سینی را به مدت ده دقیقه در فر قرار دهید تا پخت تمام شود. بعد از تمام شدن این مدت و طلایی شدن کیک سینی را از فر خارج کرده و در دمای محیط می گذاریم کمی خنک شود سپس با احتیاط آن را از کاغذ فر خارج کرده و در ظرف دیگری قرار می دهیم. برای تزیین آن می توانید از پودر قند، شکلات یا عسل نیز استفاده کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا