روانشناسی

احساس تنهایی چیست و چه کنیم تا تنها نباشیم؟

تنهایی باعث ایجاد تغییراتی در مغز می شود که فرد را از روابط اجتماعی دور می کند. تنهایی نه تنها فرد را منزوی می کند، بلکه مغز را به گونه ای تغییر می دهد که بر توانایی برقراری ارتباط با دیگران و اعتماد آنها تأثیر می گذارد. در آخر راه حلی برای رفع تنهایی به شما می دهم. مجله آنلاین بنوان را بررسی کنید.

دلیل احساس تنهایی چیست؟

بر اساس علوم اعصاب، تنهایی لزوماً کمبود فرصت برای ملاقات با دیگران یا ترس از تعامل اجتماعی نیست. برعکس، در روز 22 ممکن است تغییراتی در مدارها و رفتار مغز ایجاد شود، به طوری که وقتی می خواهیم با دیگران ارتباط برقرار کنیم، آنها را بی اعتماد، قضاوت کننده و خصمانه بدانیم. در نتیجه از خود فاصله می گیریم و آگاهانه یا ناخودآگاه فرصت های ارتباطی را رد می کنیم.

رابطه میان احساس تنهایی و شبکه پیش‌فرض مغز

تحقیقات در مورد اتصالات شبکه پیش فرض شواهدی را از تصویربرداری عصبی به دست آورده است که از یافته های قبلی روانشناسان پشتیبانی می کند. یافته هایی که فقط انسان ها در مورد تعاملات اجتماعی در خواب می بینند، آنها به راحتی متوجه رویدادهای اجتماعی گذشته می شوند و حتی حیوانات خانگی خود را انسان تصور می کنند. به عنوان مثال، با گربه خود طوری صحبت کنید که انگار یک انسان است.

مرتبط  دل مردان با این کارهای زنانه آب می‌شود +ویدیو

اشتیاق افراد تنها به ارتباط با دیگران

مردم تمایل دارند با دیگران ارتباط برقرار کنند حتی زمانی که آن را ناراحت کننده و بیهوده می دانند. در این مطالعه، جان کاسیپو، عصب شناس دانشگاه شیکاگو، معروف به «دکتر تنهایی»، این فرضیه را مطرح کرد که تنهایی یک سازگاری تکاملی است که نشان می دهد چیزی در زندگی ما اشتباه است. همانطور که گرسنگی ما را به خوردن سوق می دهد، تنهایی ما را به ارتباط با دیگران سوق می دهد. برای اجداد ساوانای آفریقایی ما، بقا به زندگی مشترک بستگی داشت و میل به ارتباط با دیگران زندگی و مرگ بود.

اثرات احساس تنهایی بر سلامتی

تنهایی نه تنها حال ما را بد می کند، بلکه بر سلامتی ما نیز تأثیر می گذارد. تنهایی می تواند منجر به فشار خون بالا، سکته مغزی و بیماری قلبی شود. همچنین می تواند خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را دو برابر کند و خطر زوال عقل را تا 40 درصد افزایش دهد. در نتیجه، افرادی که به طور مزمن تنها بودند، 83 درصد بیشتر از افرادی که احساس تنهایی و تنهایی می کردند، در معرض مرگ بودند.

رهایی از احساس تنهایی

سازمان‌ها و دولت‌ها تلاش می‌کنند با ایجاد کلوپ‌های بازی، باغ‌های تعاونی و گروه‌های صنایع دستی به مردم کمک کنند بیشتر در فضای باز بیرون بروند و احساس تنهایی را کاهش دهند، اما علم اعصاب نشان می‌دهد که غلبه بر تنهایی همیشه آسان نیست.

شناخت درمانی می تواند در کاهش احساس تنهایی موثر باشد. برای انجام این کار، می‌توانیم به افراد کمک کنیم تا نقش رفتار و طرز فکرشان در خراب کردن روابط ارزشمند را درک کنند.

مرتبط  ۶ ویژگی زنان آلفا که آن‌ها را متمایز می‌کند!

نتیجه اسکن مغز افراد تنها

در اسکن مغز انسان، تنها یک ناحیه از مغز نسبت به افراد اجتماعی فعالیت کمتری نشان داد. این منطقه (جزیره) معمولاً زمانی فعال می شود که با احساسات شهودی خود بررسی می کنیم. «شاید به همین دلیل است که اعتماد به دیگران برای افراد تنها سخت است. “من نمی توانم به احساسات آنها اعتماد کنم.” بنابراین، مداخلاتی که عزت نفس فرد را هدف قرار می دهد می تواند راه حلی برای شرایط باشد. یادداشت 22 با تنهایی.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا