آشپزی و خانه داری

ساده‌ترین روش خشک کردن انجیر در خانه + ویدئو

میوه های خشک ویژگی های زیادی دارند و همه ما از قیمت بالای میوه های خشک می دانیم. اما می توانید هر میوه ای را که می خواهید در خانه خشک کنید بدون اینکه خراب شود. از آنجایی که فصل انجیر است، همه ما ماهیت بدن را می دانیم. این مقاله دلتاماگ به شما نشان می دهد که چگونه به راحتی قارچ خشک را در خانه درست کنید. در اینجا نحوه پخت کلوچه در خانه و کسب درآمد از آنها آورده شده است.


طرز خشک کردن انجیر در خانه

نحوه خشک کردن انجیر در خانه ممکن است در ابتدا ساده به نظر برسد. اما برای حفظ مواد مغذی موجود در انجیر برای ماه‌ها در حین خشک کردن آن، باید به چند نکته توجه داشت. به عنوان مثال، بهتر است انجیر را بعد از رسیدن روی درخت استفاده کنید و تا حد امکان از انجیر تجاری خودداری کنید.

مرحله اول

اگر در باغ خود درختان انجیر دارید، آنها را می بریم و در سبد می گذاریم سپس رسیده ها را جدا می کنیم و در بشقاب دیگری نگه می داریم اما اگر خشک شود به سرعت خشک می شود

|

مرحله دوم

برای خشک کردن انجیر در آفتاب ابتدا از توری مانند این در سبد یا مانند تصویر استفاده کنید. انجیرها را با فاصله قرار می دهیم. بهتر است سبد را در جایی قرار دهید که هوا در زیر آن جریان دارد.

مرتبط  گوجه‌های رسیده را تبدیل به سس کچاپ خوشمزه کنید!

مرحله سوم

بعد از دو روز انجیرها را در سبد برگردانده تا طرف دیگر در معرض آفتاب قرار گیرد. این کار را تا زمانی که انجیر بمیرد ادامه دهید.

مرحله چهارم

در این مرحله از خشک کردن انجیر در خانه، انجیرها را چک کنید و در ظرفی که فکر می کنید آب آن کم شده است قرار دهید. سپس در قابلمه ای مقداری آب بریزید و وقتی جوش آمد انجیرها را داخل آن بریزید. وقتی حدود ده دقیقه انجیرها داخل آبجو ماندند، آن ها را بیرون بیاورید و در آبکش بریزید و دوباره در آبکش بریزید.

مرحله پایانی خشک کردن انجیر در خانه

بعد از یک روز انجیرها خشک می شوند و می توانید آنها را در ظرفی بریزید. اگر قصد دارید از انجیر برای مدت طولانی استفاده کنید، آن را روی پارچه نخی مانند فویل آلومینیومی قرار دهید تا رطوبت آن را کاملا جذب کند. سپس می توانید انجیر را با نخ و سوزن روی نخ بکشید و برای مدت طولانی بپوشید.

خشک کردن انجیر در خانه با استفاده از فر

اگر در آپارتمان زندگی می کنید یا به هر دلیلی نور مستقیم خورشید ندارید، می توانید انجیر را در فر در خانه خشک کنید. در این مدل فر را روی 60 درجه سانتیگراد تنظیم کنید. بعد از اینکه فر خوب گرم شد، انجیرها را در سینی بچینید. در فر را کمی باز بگذارید تا رطوبت انجیر به خوبی گرفته شود.

انجیرها را چند دقیقه بچرخانید تا از همه طرف خوب خشک شوند. انجیر به 15-20 دقیقه زمان نیاز دارد تا کاملا خشک شود. این زمان بستگی به تازگی انجیر دارد. چون انجیر دیرتر خشک می شود. انجیر خشک زمانی تهیه می شود که انجیر کوچک شده و آب داخل آن کاملاً خشک شده باشد. آن را از فر بیرون بیاورید و به مدت یک ساعت بیرون بگذارید تا کاملا خنک شود، سپس در کیسه نخی قرار دهید.

مرتبط  ساده‌ترین روش تهیه مربا و شربت زغال اخته

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا