پارچه و خیاطی

پارچه لینن ساده و نکات مهم در هنگام خرید

پارچه کتان ساده یکی از پرکاربردترین پارچه های بهار و تابستان است. با این پارچه می توانید ایده های مختلف خیاطی ایجاد کنید. کتانی به دلیل خواص سبک، نرم و تنفس پذیری که دارد در بین بسیاری از مردم محبوبیت دارد. این کلاه منشا طبیعی دارد. به همین دلیل لباس های ساخته شده از این ماده به خوبی به پوست شما می آیند و با پوشیدن آن احساس راحتی خواهید کرد.

زیبایی طبیعی، دوام و قابلیت تنفس کتانی آن را به انتخابی محبوب برای بسیاری از افراد تبدیل کرده است. از لباس گرفته تا دکوراسیون منزل، یکی از نکات مهم در هنگام خرید این پارچه، قیمت آن است. شایان ذکر است که کتانی ارزان نیست. با توجه به الیاف و روش های خاص تولید، این نوع پارچه از قیمت بالایی برخوردار است. یکی از مهم ترین نکاتی که هنگام خرید پارچه باید به آن توجه کنید، خرید از یک فروشگاه معتبر یا فروشگاه اینترنتی است. . با خرید از نساجی های معتبر می توانید پارچه های مرغوب را با خیالی آسوده خریداری کنید.

خرید پارچه لینن درجه یک

یکی دیگر از معیارهای خرید کتانی با کیفیت، ثبات رنگ است. شایان ذکر است که پارچه کتان با کیفیت بالا رنگ نمی شود. بنابراین قبل از خرید پارچه، ثبات رنگ آن را بررسی کنید تا خرید خوبی داشته باشید. اگر می خواهید ثبات رنگ پارچه را بررسی کنید، می توانید روی پارچه سفید بکشید. اگر پارچه سفید باشد، رنگ پارچه کتان خود را نشان می دهد. در این مقاله به نکات مهمی که در هنگام خرید پارچه کتان باید توجه داشته باشید می پردازیم.

مرتبط  بهترین پارچه ها برای ترکیب با پارچه ژاکارد

توجه به نوع پارچه لینن ساده در هنگام خرید

هنگام خرید پارچه نخی ساده باید به نوع پارچه توجه کرد. دانستن نوع پتو می تواند به شما کمک کند تا یک خرید آگاهانه و موفق داشته باشید.

توجه به وزن

یکی از مهم ترین مواردی که باید به آن توجه کنید وزن کتانی است. کتانی سبک است و بنابراین لباس های ساخته شده از آن بسیار راحت هستند.

بررسی کیفیت پارچه لینن قبل از خرید

هنگام خرید پارچه کتان، مهم است که قبل از خرید پارچه، کیفیت آن را بررسی کنید. به دنبال پارچه ای صاف و یکدست و بدون عیب یا بی نظمی باشید. کیفیت پارچه کتان به عوامل مختلفی از جمله طول و ضخامت الیاف، بافت و فرآیند ساخت پارچه بستگی دارد. با خرید از فروشگاه های معتبر می توانید لباس های کتان باکیفیت تهیه کنید.


حتما بخوانید: کتان یا پارچه؟ کدام نام صحیح است؟


ثبات رنگی

یکی از فاکتورهای مهم در خرید کتانی، ثبات رنگ است. قبل از خرید کتانی از دوام و کیفیت رنگ آن اطمینان حاصل کنید. برای تست استحکام کتان کافی است پارچه را روی یک پارچه سفید بکشید. اگر پارچه سفید با گذاشتن پارچه روی پارچه سفید لکه دار شود به این معنی است که پارچه رنگ شده است. پارچه های الیاف طبیعی در اولین شستشو مقداری رنگ آب را بازیابی می کنند. اما رنگ پارچه کتان در شستشوی بعدی بر نمی گردد.

توجه به رنگ پارچه لینن ساده

رنگ پارچه یکی از فاکتورهای مهم هنگام خرید است. پارچه کتان در رنگ های متنوعی از طبیعی و خنثی گرفته تا روشن و رنگارنگ موجود است. هنگام انتخاب یک رنگ، مهم است که فرآیند رنگ مورد استفاده برای ایجاد آن را در نظر بگیرید. برخی از پارچه های کتانی با استفاده از رنگ های طبیعی و گیاهی رنگ می شوند، در حالی که برخی دیگر از رنگ های مصنوعی یا شیمیایی استفاده می کنند.

مرتبط  با مشخصات پارچه سیلک ابریشم آشنا شوید

اگر در مورد اثرات زیست محیطی خرید خود نگران هستید، به دنبال پارچه هایی باشید که با روش های طبیعی و سازگار با محیط زیست رنگ آمیزی شده اند. این رنگ‌ها معمولاً از مواد گیاهی تهیه می‌شوند و نسبت به رنگ‌های مصنوعی ضرر کمتری برای محیط زیست دارند. پارچه کتان رنگ های زیادی دارد که می توانید با توجه به سلیقه خود انتخاب کنید. اگر سبک مینیمالیستی را دوست دارید، می توانید رنگ بوم خنثی را انتخاب کنید.

اطلاع از شیوه نگهداری پارچه لینن

پارچه کتان پارچه ای بادوام است، اما برای اطمینان از عمر طولانی نیاز به مراقبت ویژه دارد. بهتر است لباس ها را در آب سرد یا گرم بشویید و هرگز از شوینده های حاوی مواد سفید کننده استفاده نکنید. توصیه می کنیم برای خشک کردن این پارچه به جای خشک کن از خشک کن در هوای آزاد استفاده کنید.

قیمت پارچه لینن ترک

توجه به قیمت

کتانی ساده می تواند گرانتر از برخی پارچه های دیگر باشد. اما این پارچه بسیار بادوام است. لباس با کیفیت بالا را با قیمت پایین پیدا نمی کنید.

وقتی به قیمت فکر می کنید، به ارزش بلندمدت خرید خود فکر کنید. تخم مرغ در ابتدا گران تر است، اما ماندگاری بیشتری دارد. در نهایت، این امر در دراز مدت باعث صرفه جویی در هزینه شما می شود.

خرید پارچه لینن بر اساس کاربرد

قبل از خرید پارچه کتان ساده، باید هدف دوخت پارچه را مشخص کنید. مدل مورد نظر را مشخص کنید. سپس اندازه مورد نیاز برای دوخت الگو را تعیین کنید.


بیشتر بخوانید: کتانی دوزی بخارا و هر آنچه که باید در مورد آن بدانید


در نظر گرفتن آبرفت پارچه

لازم به ذکر است که پارچه لینن از الیاف طبیعی تولید شده است. به همین دلیل امکان آبرفت این پارچه وجود دارد. در نتیجه پیش از خرید پارچه لینن ساده باید آبرفت آن را در نظر داشته باشید.

مرتبط  انواع پارچه دامنی و 5 مدل دامن کاربردی + عکس

خرید پارچه لینن از فروشگاه معتبر

یکی از مهم ترین نکاتی که در خرید روتختی باید به آن توجه کرد، انتخاب یک فروشگاه معتبر است. شما می توانید آن را با خرید کتانی باکیفیت از یک فروشگاه یا لباس فروشی معتبر تهیه کنید.

مشاهده رنگ های پارچه لینن مانتویی

سخن آخر

اگر قصد خرید کتانی را دارید باید بدانید که کاربردهای زیادی دارد. پارچه کتانی نرم و بسیار قابل تنفس است و بین بسیاری از افراد محبوب است. قبل از خرید کتانی باید فاکتورهای مهمی را برای رسیدن به موفقیت و خرید خوب در نظر بگیرید. در این مقاله به نکات مهم قبل از خرید کتانی پرداخته ایم. نکته دیگر وزن پارچه است. کتانی سبک است بنابراین لباس های کتان راحت و سبک هستند. کتانی با کیفیت دارای ثبات رنگ است. قبل از خرید پارچه می توانید این مورد را امتحان کنید. برای تست ثبات رنگ پارچه باید این کار را روی پارچه سفید انجام دهید. اگر پارچه سفید شد به این معنی است که رنگ شما ناپایدار است، نکته مهم دیگری که باید به آن نیز توجه کنید قیمت کتان است. بد نیست با توجه به اینکه کتانی ساده قیمت نسبتا بالایی دارد. این قیمت به دلیل کیفیت مواد و نوع تولید این پارچه می باشد. بنابراین، اگر کتانی را با قیمت ارزان پیدا کردید، باید در مورد کیفیت آن شک داشته باشید. نکته مهم دیگر تصمیم گیری در مورد مدل لباس است. قبل از خرید پارچه، در مورد نوع و مدل لباسی که می خواهید بسازید، تصمیم بگیرید. سپس بر اساس این نمونه، کتانی را با سایز دلخواه تهیه کنید.

کتانی طیف رنگی وسیع و جالبی دارد. قبل از خرید این پارچه حتما به رنگ های مختلف آن دقت کنید و بهترین را انتخاب کنید. اگر سبک مینیمالیستی را دوست دارید، می توانید کتانی را در رنگ های خنثی انتخاب کنید منبع: Fabrics-store.com

5/5 – (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا