روانشناسی

با کسی که مدام غر می‌زند چگونه برخورد کنیم؟

گوروها فکر می کنند که تمام دنیا برای آنها دردسر ایجاد می کند، اما آنها متوجه نمی شوند که چقدر از خودشان غر می زنند. در این مقاله مجله اینترنتی دلتا به نحوه برخورد با افراد بدخلق می پردازیم.

چگونه با افراد غرغرو رفتار کنیم

در این مقاله نکاتی را برای برخورد با افرادی که تمایل دارند مشکلات خود را در زندگی برای هر کسی که ملاقات می کنند توضیح دهند، بررسی خواهیم کرد.

تفاوت بین آدم‌های غرغرو و منفی‌باف

وقتی با کسی ملاقات می‌کنید که همیشه شکایت می‌کند، ممکن است دیدگاه منفی او نسبت به زندگی را با بدبینی اشتباه بگیرید. اما حقیقت این است که اعطای یک گونه کاملاً متفاوت است. آنها نمی توانند دیدگاه منفی نسبت به زندگی داشته باشند. با این حال، به شما ثابت می کند که هیچ چیز آنطور که باید خوب نیست. این مثال تفاوت بین افراد خوش بین، بدبین و دروغگو را نشان می دهد:

  • یک خوش بین لیوان را نیمه پر می بیند.
  • یک فرد غمگین لیوان را نیمه خالی می بیند.
  • اما یک فرد ناامید دنیا را اینگونه برای شما توضیح می دهد: یک لیوان پر آب به اندازه کافی سرد نیست، شاید به این دلیل که از شیر آب ریخته شده است که من درخواست آب بطری کردم و یک لیوان سیاه روی لبه آن شفاف است، درست است؟ قابل مشاهده نیست و در حال حاضر ناشناخته است که ما با چه ویروسی سر و کار داریم، این هرگز برای من اتفاق نیفتاده است، نمی دانم چرا این اتفاق می افتد.
مرتبط  آیا رابطه جنسی مردان را خوش اخلاق می‌کند؟

گوش کنید و سرتان را تکان بدهید

این به غرغر رضایت می دهد. تأیید یک راه حل سریع برای خاموش کردن آنها است. باید به آنها نشان دهید که مسائلی که مطرح می کنند برای شما مهم هستند. می دانم که می تواند برای شما دردناک باشد، اما سعی کنید نشان دهید که واقعاً به آنها گوش می دهید.

گفته‌هایشان را معتبر بشناسید

اکنون که مرحله گوش دادن را انجام دادید، آماده هستید که به غرغرها حمله کنید. اولويت اول در برخورد با اظهارات غرغروكنان اين است كه غرغر آنها را معتبر بدانيد، يعني بفهميد كه اين مشكل براي آنها واقعي است و در حين گوش دادن به سخنان آنها، سعي در اصلاح اين كلمه نداشته باشيد. در مرحله بعد، زمانی که این کار را انجام دادید، زمان نشان دادن همدلی است.

همدلی نشان دهید

همدلی خود را به بهترین شکل ممکن ابراز کنید و سعی کنید تا حد امکان صادقانه و واقعی این کار را انجام دهید. مردم به راحتی می توانند همدلی ساختگی را تشخیص دهند. ممکن است آنها را احمقانه (یا کمی خنده دار) بیابید. اما کنایه از آنها دور نخواهد شد و مشکلات بیشتری را به همراه خواهد داشت.

ذهن‌شان را منحرف کنید

اطمینان و همدردی اغلب برای آرام کردن شما کافی است، اما در موقعیت های جدی تر، می توانید کاری انجام دهید. مدفوع راهی برای کمک به آنها برای برقراری ارتباط است بدون اینکه آن را شخصی بدانند یا به آنها بگویید اشتباه می کنند. اگر به روانشناسی علاقه دارید، علائمی که نشان می دهد وابستگی عاطفی شما یک طرفه است را بخوانید.

مرتبط  دلیل افسردگی پس از رابطه چیست؟

بحث دیگری راه بیندازید

تغییر مسیر مانند تغییر مسیر است. در واقع، قبل از اینکه طرف مقابل هزار بار متوجه شود که شما نمی خواهید مشکل خود را بشنوید، موضوع گفتگو را تغییر می دهید. می توانید تمرکز مکالمه را به کاری که انجام می دهید تغییر دهید. این یک راه ساده و موثر برای انتقال بحث به موضوعات جدید است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا