آشپزی و خانه داری

۱۰ جادوی لیمو ترش در خانه‌داری

یکی از خواص مهم لیمو این است که یک ابزار عالی برای تمیز کردن فضای داخلی خانه شماست. این مقاله دلتا را دنبال کنید تا با مزایای پنهان استفاده از لیمو در خانه آشنا شوید.

لیمو هوای داخل مایکروفر را تازه می‌کند

برای تمیز نگه داشتن داخل مایکروویو، یک فنجان آب درست کنید و یک لیمو را در آن بریزید. مایکروفر را روشن کنید تا لیوان بخارپز شود. سپس آن را خاموش کنید و 15 دقیقه صبر کنید، سپس در مایکروفر را باز کنید. اکنون می توانید به راحتی چربی، توده ها و ذرات غذا را از مایکروویو تمیز کنید.

لیمو بوی نامطبوع سطل زباله را از بین می‌برد

چند تکه لیمو را در چمن بریزید. آب سرد و لیمو را بریزید تا بوی آن از بین برود. اکنون شما یک استخر تمیز و رایگان دارید.

لیمو لکه پارچه لینن و کتان را پاک می‌کند

این روش برای پارچه های نرم و ظریف مشکلی ایجاد نمی کند. برای از بین بردن لکه از روی پارچه، این قسمت را در آبلیمو و نمک قرار دهید. این محلول را به مدت 30 دقیقه روی لکه بگذارید سپس با سرکه و آب گرم بشویید.

مرتبط  طرز تهیه بیف استراگانف

لیمو لکه‌های روی تخته برش را از بین می‌برد

لیمو را بردارید و خرد کنید. برش را روی تخته بمالید تا لکه ها و بوهای غذا از بین برود. برای تاثیر بیشتر، قبل از لیمو، مقداری نمک یا جوش شیرین روی میز بپاشید. اگر لکه باقی ماند، مواد را یک شب روی پد بگذارید و سپس بشویید. اگر تخته برش چوبی است، پس از شستن و خشک شدن روی آن روغن خوراکی بمالید.

لیمو لکه‌های روی فلز برنج را نابود می‌کند

اغلب می بینید که روی اجسام فلزی مسی لکه هایی باقی مانده و یا حتی سطح فلز آسیب دیده است. تنها جلسه در این بخش قارچ ها را بردارید و در آب لیمو خیس کنید. سطح تغییر یافته را با اسفنج به آرامی مالش دهید. لکه از بین رفته است ظروف یا مسی را با آب بشویید و خوب خشک کنید.

لکه‌های سر سخت پارچه را پاک می‌کند

از اسکراب نمک و آب لیمو مورد اعتماد خود برای مبارزه با لکه های سرسخت استفاده کنید. پارچه ای را به این محلول آغشته کرده و در آفتاب خشک کنید. پس از خشک شدن در صورت لزوم می توانید مجددا از محلول برای از بین بردن لکه استفاده کنید.

شیرآلات سرویس بهداشتی را برق می‌اندازد

لکه ها اغلب روی فرش و شیرآلات حمام دیده می شوند. این لکه ها در اثر مواد معدنی و آهک حل شده در آب ایجاد می شوند و به راحتی از بین نمی روند! می توانید یک لیموی بریده شده را روی این حفره ها بمالید تا لکه های آب باقیمانده از بین برود. پس از اتمام، آنها را خوب بشویید.

مرتبط  از بین بردن بوی سوختگی غذا با راه‌های ساده

ردی از عرق بر لباس باقی نمی گذارد

می دانید که از بین بردن لکه های عرق از روی لباس کار آسانی نیست. نگران نباشید زیرا می توانید آنها را با لیمو حذف کنید! قبل از شستن لباس، یک لیموی بریده شده بردارید و لیمو را به خوبی روی لکه های عرق بمالید.

علف‌های هرز را می‌کشد

برای حذف علف های هرز و گیاهان خودرو بهتر است از روش های غیر شیمیایی استفاده شود. برای این کار روی مواد ورودی آب لیمو بپاشید تا خشک شود و از بین برود. مراقب باشید که آب لیمو روی گیاهان مورد علاقه خود نریزید. اسید موجود در آب لیمو به گل ها و برگ ها آسیب می رساند.

لیمو هوا را مرطوب می‌کند

در ظرف مناسبی مقداری آب بریزید و برش های لیمو را اضافه کنید. ظرف را روی شعله گاز قرار دهید تا بجوشد. هوای خشک خانه مرطوب می شود و بوی لیمو همه جا را می پیچد. برای بوی بهتر می توانید از مواد طبیعی و معطر دیگر استفاده کنید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا