دکوراسیون داخلی

قاتل خاموش گیاهان آپارتمانی چیست؟

علاوه بر زیبایی، وجود گیاهان در خانه به تصفیه هوای خانه نیز کمک می کند. در این مقاله مجله اینترنتی بنوان به تحلیل اشتباهات در نگهداری گیاهان داخلی می پردازیم.

اشتباهات در نگهداری گیاهان آپارتمانی

گاهی اوقات می‌توانیم توصیه‌های مربوط به مراقبت از گیاهان داخلی را نادیده بگیریم و اجازه دهیم آنها بمیرند.

آبیاری زیاد از اشتباهات در نگهداری گیاهان آپارتمانی

گیاهان برای رشد به آب نیاز دارند. یکی از دلایل اصلی از بین رفتن ریشه گیاه آبیاری بیش از حد است. اکثر مردم به اشتباه معتقدند که همه گیاهان به مقدار یکسان آب نیاز دارند و باید به طور منظم آبیاری شوند. این مفهوم کاملاً اشتباه است.

به طور کلی، هرچه برگها ضخیم تر باشند، گیاه به آب کمتری نیاز دارد. از طرف دیگر، گیاهان ظریف مانند سرخس دارای برگ های نازکی هستند که با آبیاری کمتر به سرعت خشک می شوند.

گیاهان را در معرض نور مستقیم خورشید قرار می‌دهید

بسیاری از مردم فکر می کنند که همه گیاهان به نور زیادی نیاز دارند. گیاهان برای رشد به نور نیاز دارند، اما همه گیاهان به نور یکسان نیاز ندارند. بیشتر گیاهان نباید در معرض نور مستقیم خورشید قرار گیرند.

قرار دادن گیاهان در زیر نور مستقیم خورشید، به خصوص در روزهای گرم تابستان، تأثیر بسیار منفی روی برگ ها می گذارد. هنگامی که اشعه خورشید بر روی دیوار منعکس می شود یا از پرده عبور می کند، برای گیاهان مناسب است. برای اطلاعات بیشتر در مورد گیاهان داخلی، این گیاهان داخلی را که نیازی به خاک ندارند، بررسی کنید.

مرتبط  رنگ فیروزه‌ای انتخابی متفاوت برای دکوراسیون داخلی

نگهداری زیاد گیاهان از اشتباهات در نگهداری گیاهان آپارتمانی

برخلاف تصور رایج، همه گیاهان به مراقبت زیادی نیاز ندارند. برخی از انواع گیاهان بسیار مقاوم و سازگار هستند و نیاز به نگهداری کمی دارند. کاکتوس ها و ساکولنت ها نمونه خوبی از این نوع گیاهان هستند. برای مراقبت از آن بدون صرف زمان زیاد می توانید از ابزارهای هوشمند استفاده کنید. قوطی های شخصی را می توان با استفاده از فناوری هایی که مدت هاست در بازار وجود داشته است دم کرد. تجهیزات و گلدان های مدرن می توانند تشخیص دهند که گیاه چه زمانی به آن نیاز دارد و به طور خودکار آن را آبیاری کند.

بیش از حد گیاه را حرکت می‌دهید

برای تطبیق گیاه با شرایط جدید تغییراتی مانند تعویض گلدان، تعویض اتاقی که گیاه در آن قرار دارد و …. جابجایی بیش از حد گیاه توصیه نمی شود. اگر گیاه شما در مکان جدید خود مشکلی ندارد، بهتر است آن را جابجا نکنید. تغییر دما یا رطوبت می تواند برای گیاه مضر باشد.

بررسی نکردن ریشه‌های گیاه از اشتباهات در نگهداری گیاهان آپارتمانی

ریشه به تغذیه گیاه کمک می کند و نقش مهمی در تامین رطوبت و مواد مغذی گیاه دارد. بنابراین، مهم است که از سلامت خود محافظت کنید. بسیاری از مردم آنقدر به ظاهر برگ ها، ساقه ها و گل های درخت علاقه مند هستند که ریشه ها را نادیده می گیرند و مراقبت از آنها را فراموش می کنند.

مطلب پیشنهادی: ویدیو را بخوانید + این موارد اتاق خواب را زیبا می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا