دکوراسیون داخلی

قبل از خرید و انتخاب میز تلویزیون حتما این نکات را بدانید

تماشای فیلم‌ها و سریال‌های خنده‌دار از برنامه‌های شبانه بسیاری از خانواده‌ها است. پس باید یک تلویزیون خوب با پایه تلویزیون مناسب در خانه خود داشته باشید. در این مطلب نکات خرید میز تلویزیون با ابعاد مناسب و هماهنگ با دکوراسیون منزل را برای شما شرح داده ایم.

انتخاب اندازه تلویزیون

خطرناک هم هست.

نکات خرید میز تلویزیون

ارتفاع مناسب میز تلویزیون 

محل قرارگیری تلویزیون نکته مهم دیگری است که باید در نظر بگیرید. برخی افراد دوست دارند تلویزیون خود را روی دیوار نصب کنند و آن را با لوازم و تزیینات مختلف تزئین کنند. نصب روی دیوار به تلویزیون امکان می‌دهد درست در مقابل شما باشد، بنابراین لازم نیست برای تماشای برنامه‌های مورد علاقه خود خم شوید یا بلند شوید.

بنابراین باید به ارتفاع تلویزیون دقت کنید.

می توانید ارتفاع میز تلویزیون را با یک روش ساده اندازه گیری کنید. طول دم ما تقریباً نصف قد ما است. بنابراین با توجه به میانگین قد همه اعضای خانواده، طول تلویزیون مناسب را پیدا کنید و آن را جلوی چشم خود قرار دهید. راه دیگر برای قرار دادن تلویزیون در جای مناسب، تنظیم قسمت بالای مبل است. به این ترتیب، اگر روی کاناپه نشسته اید، ارتفاع سرتان از زمین باید به اندازه طول زمین تا کف تلویزیون و نصف ارتفاع تلویزیون باشد.

اندازه‌گیری عرض میز تلویزیون 

برای اندازه گیری عرض پایه تلویزیون به چند نکته توجه کنید. همانطور که قبلاً گفتیم، اگر تلویزیون شما بزرگتر از یک میز است، نه تنها زیبا نیست، بلکه خطرناک است.

مرتبط  اولین قدم‌ برای خانه‌تکانی که کسی به شما نمی‌گوید

برای انتخاب پایه تلویزیون با اندازه مناسب، موارد زیر را اندازه بگیرید:

  • عرض تلویزیون؛
  • قطر تلویزیون (اندازه اینچ تلویزیون)
  • طول میز تلویزیون;
  • عمق میز تلویزیون
سپس با توجه به جدولی که در ادامه آمده، ببینید این اندازه‌ها متناسب هم هستند یا خیر.

مقایسه ابعاد میز تلویزیون

اگر هنوز پایه تلویزیون نخریده اید، می توانید به راحتی پایه تلویزیون خود را با استفاده از جدول زیر انتخاب کنید.

طول میز تلویزیون حداقل اندازه تلویزیون رهی تی وی موری
۷۵ سانتی‌متر ۳۰ اینچ ۴۵ اینچ
۸۷ سانتی‌متر ۳۵ اینچ ۵۰ اینچ
۱۰۰ سانتی‌متر ۴۰ اینچ ۵۵ اینچ
۱۴۰-۱۶۰ سانتی‌متر ۴۵ اینچ ۶۰ اینچ
۱۶۰-۱۸۰ سانتی‌متر ۵۰ اینچ ۶۵ اینچ
۱۸۰ سانتی‌متر و بیشتر ۵۵ اینچ ۷۰ اینچ

تعیین فاصله تلویزیون تا مبل

برای حفظ سلامت چشم و بینایی بهتر. باید از تلویزیون دور باشد این فاصله بسته به اندازه تلویزیون شما متفاوت است، بنابراین ابتدا اندازه تلویزیون خود را در جدول زیر بیابید. و فراموش نکنید که فاصله از مبل را نیز در نظر بگیرید.

اندازه صفحه نمایش فاصله تا مبل
۳۰ اینچ ۹۴ سانتی‌متر
۳۵ اینچ ۱ متر و ۱۰ سانتی‌متر
۴۰ اینچ ۱ متر و ۳۰ سانتی‌‌متر
۴۵ اینچ ۱ متر و ۴۰ سانتی‌‌متر
۵۰ اینچ ۱ متر و ۶۰ سانتی‌‌متر
۵۵ اینچ ۱ متر و ۷۰ سانتی‌‌متر
۶۰ اینچ ۱ متر و ۹۰ سانتی‌‌متر
۶۵ اینچ ۲ متر

انتخاب جنس میز تلویزیون

میز تلویزیون

شکننده بودن میز تلویزیون بر دوام آن نیز تأثیر می گذارد. سنگ مرمر و چوب با کیفیت بالا ماندگاری بیشتری دارند و به آرامی محو می شوند. اما خرید آنها گران است. وینیل و چوب های دیگر می توانند ارزان باشند. اما استقامت آنها کم است. فلز نیز مقرون به صرفه و بادوام است. اما برای همه دکوراسیون مناسب نیست. در نهایت، این شما هستید که محتوای برنامه تلویزیونی خود را تعیین می کنید.

مرتبط  این گیاهان آپارتمانی زیبایی خانه را دوچندان می‌کنند

در اینجا چند سبک محبوب وجود دارد.

دکوراسیون اسکاندیناوی

این یک روش ساده و شیک برای تزئین است که از جریان مینیمال، خطوط ساده و رنگ های روشن استفاده می کند. هیچ چیز به اندازه عملکرد، زیبایی و سادگی این پایه تلویزیون نیست. پایه های تلویزیون بزرگ اغلب در دکوراسیون اسکاندیناوی استفاده می شود.

دکوراسیون ساحلی

استفاده از فرش در دکورهای امروزی نه تنها باعث صرفه جویی در زمان می شود، بلکه زیبایی و جذابیت خاصی نیز دارد. میز تلویزیون حصیری در این پروژه خاطرات ساحل و آرامش آن را زنده می کند و یادآور خانه های ساحلی و خانه های حصیری است.

سبک همپتونز 

زیبایی و ظرافت سبک همپتون بر همه پوشیده نیست. مبلمان روشن و رنگ های روشن دکور یک خانه ساحلی را تداعی می کند. اگر به دنبال یک پایه تلویزیون مناسب برای تزیین همپتون ها هستید، می توانید از چوب روشن یا سفید، قاب های محکم و دکور زیبا استفاده کنید.

دکوراسیون قرن ۲۰

برای این نگاه، باید تمام چیزهای قدیمی را مرور کنید و از شر آن خلاص شوید. این ویژگی با یک تلویزیون صفحه تخت ارائه می شود

سبک معاصر

طراحی تک رنگ و لوازم جانبی فلزی، کروم، مرمر و اشکال ساده از ویژگی های اتاق نشیمن مدرن است. یک پایه تلویزیون مشکی براق به این سبک پیچیدگی می بخشد.

سبک کلاسیک

اگر از طرفداران سبک کلاسیک و سنتی هستید. این یک دکوراسیون عالی برای شما است. مبلمان سنتی هنوز هم مدرن به نظر می رسد. با وجود سادگی فرم کلاسیک و رنگ های خنثی

مرتبط  قاتل خاموش گیاهان آپارتمانی چیست؟

سخن آخر

پس از مطالب و نکات خرید میز تلویزیون، می توانید به راحتی میز تلویزیون را متناسب با سلیقه و دکوراسیون منزل خود انتخاب کنید. اما فراموش نکنید که ابتدا ابعاد و وزن تلویزیون و میز آن را اندازه بگیرید تا بعدا مشکلی پیش نیاید. با یک پایه تلویزیون زیبا در رنگ، سبک و طرح دلخواه اتاق نشیمن خود را جذاب تر کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا