روانشناسی

هشدار، این بیماری روانی به شدت واگیر دارد

همانطور که افرادی که با آنها معاشرت می کنید بر نقاط قوت و ضعف شما تأثیر می گذارد، احساسات افراد مبتلا به افسردگی نیز تأثیر می گذارد. در این مقاله از مجله اینترنتی بنوان به تاثیر استرس بر افراد می پردازیم.

تاثیرات افسردگی بر افراد

برای در امان ماندن از اثرات منفی این بیماری روانی، بهتر است افراد افسرده را در حلقه دوستان و خانواده شناسایی کنید و در جهت بهبود وضعیت روحی آنها گام بردارید.

آیا افسردگی به دیگران نیز سرایت می‌کند؟

این بیماری روانی با رفتارهایی مانند سیگار کشیدن و خودکشی ایجاد می شود. اگر فردی در خانواده شما به این بیماری مبتلا باشد، احتمال ابتلای شما به این بیماری بیشتر است. در واقع افسردگی یک بیماری روانی پنهان است. یعنی فرد افسرده نباید غمگین و غمگین به نظر برسد. اگرچه ممکن است خنده دار باشد، اما نگرش منفی و افکار مزاحم وجود دارد.

تفسیر احساسی

یکی دیگر از دلایل شیوع افسردگی، تفسیر منفی از احساسات است. در واقع افکار و احساسات دوستان شما در مورد یک موضوع خاص یا پیام هایی از شبکه های اجتماعی یا دیگران به عنوان اطلاعات به ذهن شما ارسال می شود. اگر افکار شما در مورد حقیقت منفی باشد، می تواند به طور غیرمستقیم بر روحیه شما تأثیر بگذارد. برای داشتن یک رابطه عاطفی خوب به مقاله این مردان بهترین انتخاب برای ازدواج هستند مراجعه کنید.

مرتبط  این دو نفر هرگز زوج خوبی برای هم نیستند!

مقایسه اجتماعی

شما می توانید خود را با دیگران مقایسه کنید و با چت کردن با دوستان یا دنبال کردن افراد خاص در رسانه های اجتماعی از آنها بیاموزید. اگر عزیزان شما افکار منفی و افسردگی داشته باشند، ناخواسته ادامه می دهند و به سلامت روان آنها آسیب می رسانند.

همدلی با مردم

همدلی یکی از ویژگی های مثبت هر فردی است که با استفاده از آن دوستان و اطرافیان خود را بهتر درک خواهید کرد. اگر از ویژگی همدلی بیش از حد استفاده می شود یا همیشه سعی می کنید خود را به جای دوستانی که حالت روحی منفی دارند قرار دهید تا آنها را بهتر درک کنید. شما نیز تحت تاثیر قرار گرفته و افسرده خواهید شد.

بروز افسردگی در چه افرادی محتمل‌تر است؟

امروزه افراد زیادی در سراسر جهان از این بیماری روانی رنج می برند و بسته به اینکه چه کسانی از آن رنج می برند، علت آن متفاوت است. از جمله مواردی که به افسردگی کمک می کند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

فقر

پول درآوردن یکی از رایج ترین عوامل استرس زا برای بزرگسالان است. بنابراین افراد فقیر دو برابر افراد با وضعیت مالی خوب در معرض افسردگی قرار دارند.

سوء استفاده جنسی

آسیب های جنسی و آزار جنسی، به ویژه در دوران کودکی، خطر ابتلا به بیماری های روانی مانند افسردگی را افزایش می دهد. برخی از مطالعات نشان می دهد که سوء استفاده در دوران کودکی می تواند سیم کشی مغز را تغییر دهد. علاوه بر این، کودک آزاردیده استرس زیادی را تجربه می کند که عملکرد سیستم عصبی هورمونی او را تغییر می دهد.

مرتبط  چرا افراد در خواب صحبت می‌کنند؟

چطور بفهمیم نزدیکانمان درگیر افسردگی هستند؟

این بیماری زمانی یک اختلال روانی در نظر گرفته می شود که حداقل 5 علامت در 2 هفته رخ دهد علائم افسردگی عبارتند از:

  • علامت اصلی این بیماری احساس ناراحتی و پوچی در افراد است.
  • کاهش آستانه تحمل نوسانات خلقی نیز بر اثرات استرس تأثیر می گذارد.
  • افراد افسرده تمایلی به شرکت در فعالیت های ورزشی و جنسی ندارند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا