روانشناسی

چرا بعضی افراد نمی‌خواهند عاشق شوند؟

آهنگ ها، بیشتر کتاب ها و برنامه های تلویزیونی درباره عشق هستند، اما همه به عشق علاقه ندارند. محققان به این نتیجه رسیدند که احساسات را می توان از طریق دستکاری دستکاری کرد. اگر شما از آن دسته افرادی هستید که شما را دوست ندارند، با بنوان آنلاین باشید تا بدانید چرا مردم شما را دوست ندارند.

دلیل عاشق نشدن افراد چیست؟

قبل از اینکه تصمیم بگیرید عشق را برای همیشه ترک کنید، ابتدا به انگیزه خود نگاه کنید و بفهمید که چرا می خواهید عاشق شوید.

۱. از احتمال آسیب روحی می‌ترسید

شما نمی خواهید دوست داشته باشید زیرا به احساسات شما آسیب می رساند. این احساس ممکن است ناشی از ترس از آینده ناشناخته باشد، نه لزوماً تحت تأثیر تجربیات منفی گذشته. ممکن است ببینید که روابط عاطفی دیگران از بین می‌رود که منجر به سردرگمی و درگیری می‌شود و ممکن است کل تصویر عشق را در ذهن خود وارونه ببینید.

۲. می‌خواهید مجرد بمانید

اگرچه بسیاری از افراد ترجیح می دهند در یک رابطه باشند، اما افرادی نیز هستند که ترجیح می دهند مجرد باشند. گاهی اوقات از قبول مسئولیت در یک رابطه اجتناب می کنید یا برای یک تعهد جدی آماده نیستید.

بعضی از افراد حتی نمی خواهند عاشق شوند زیرا عشق را مانعی برای تحقق می دانند. هدف آنها این است که اگر نمی خواهید ازدواج کنید یا بچه دار شوید، فکر عاشق شدن و تشکیل خانواده شما را می ترساند.

مرتبط  چگونه بعد از قهر با همسر خود آشتی کنیم؟

۳. عزت‌نفس کمی دارید

گاهی اوقات اجتناب از عشق می تواند نشانه ای از شک به خود، ترس از ارتباط یا مشکلاتی مانند اضطراب باشد. شاید به این دلیل نگران و افسرده هستید که با کسی در ارتباط هستید که ممکن است شما را ترک کند یا عزت نفس شما آنقدر پایین است که مورد بی مهری قرار گرفته اید و به طور کامل از عشق اجتناب می کنید.

باید بدانید دلیل عاشق نشدن افراد چیست؟

اگر به دنبال راه حلی برای احساسات خود در مورد عشق هستید، باید با خود در مورد دلیل واقعی که چرا عشق نمی خواهید صادق باشید. اگر نتوانستید علت اصلی را پیدا کنید، به یک روانشناس بروید و کمک بگیرید. درک واضح این که چرا نمی خواهید دوست داشته شوید، غلبه بر موانع و ایجاد رابطه مثبت و صادقانه با شخص دیگر را آسان تر می کند.

کلام آخر از دلیل عاشق نشدن افراد

برخلاف قراردادهای اجتماعی، برای شاد بودن لازم نیست عاشق باشید، و به یاد داشته باشید، اگر نمی خواهید عاشق باشید، اشکالی ندارد. البته باید با خود و دیگران صادق باشید و احساسات خود را آشکارا در میان بگذارید. به این ترتیب به خودتان صدمه نمی زنید یا به احساسات کسی صدمه نمی زنید. البته وقتی زمان عشق ورزیدن است، می روی.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا