روانشناسی

چه کنیم تا دیگران به ما احترام بگذارند؟

احترام به طور طبیعی به وجود نمی آید. کسب احترام مستلزم این است که با دیگران به شیوه ای درست رفتار کنید تا آنها به شما احترام بگذارند. ویژگی ها را در این مقاله مجله اینترنتی دلتا با جزئیات بیشتری شرح می دهیم.

ویژگی های رفتار با احترام بیشتر

اگر به عنوان یک انسان به احترامی که لایق آن هستید برنده شوید. در اینجا چند نکته برای جلب احترام بیشتر وجود دارد. با ما بمانید.

مهربان باشید

از همسر و فرزندانتان گرفته تا همکاران و حسابداران انبار، با همه کسانی که امروز ملاقات می کنید مؤدب و محترمانه رفتار کنید. گفتن آن آسان تر از انجام دادن است، اما می توان آن را انجام داد، به خصوص اگر روز بدی را سپری کنید. به یاد داشته باشید که با همه خوب رفتار کنید و همیشه مهربان باشید. تا حد امکان لبخند بزنید و از کلماتی مانند “لطفا” و “متشکرم” استفاده کنید. به یاد داشته باشید، این نه تنها به شما کمک می کند که با شما محترمانه رفتار شود، بلکه فضای مثبت و دوستانه تری ایجاد می کند.

محترمانه رفتار کنید

از رفتارهای توهین آمیز مانند تماس چشمی، استفاده بیش از حد از تلفن همراه خودداری کنید و گفتار درمانی را در نظر بگیرید. این اقدامات نه تنها نشان دهنده بی احترامی به فردی است که با او سر و کار دارید، بلکه از ارتباط بیشتر و حل مشکل نیز جلوگیری می کند.

مرتبط  دلیل افسردگی پس از رابطه جنسی چیست؟

خوب گوش کنید

گوش دادن یک فرآیند فعال است، نه یک رفتار منفعلانه. هنگامی که در حال مطالعه هستید، افکار و نظرات خود را از ذهن خود خارج کنید و واقعاً به آنچه دیگران می گویند گوش دهید. امروزه در بسیاری از مکالمات، نظرات یک فرد می تواند افکار شنونده را تحریک کند و به همین ترتیب می تواند داستان او را بازگو کند. به این ترتیب، گوش دادن نه تنها به شما کمک می کند تا دیدگاه خود را گسترش دهید، بلکه فرصتی برای بهبود ارتباط با دیگران و به اشتراک گذاشتن داستان شخصی خود است.

مفید بودن از ویژگی های رفتار با احترام بیشتر

افرادی که همیشه آماده کمک به دیگران هستند یا می‌خواهند در مواقع لزوم بتوانند به حرف‌های دیگران گوش دهند یا به دیگران کمک کنند تا به آنها احترام بگذارند. به دنبال فرصت هایی برای کمک باشید، حتی اگر متوجه آنها نباشید. مسئولیت بیشتر چگونه می توانیم بر ترس از مهربانی با دیگران غلبه کنیم؟ تماشا

بهانه‌تراشی نکنید

به غیر از برخی شرایط پیش بینی نشده، اعمال من انتخاب من است و دلیلی برای بهانه آوردن ندارم. او مسئول کار خود است و سعی می کند از زمان خود به نحو احسن استفاده کند. اگر اغلب دیر می کنم، به خاطر مسائل مربوط به مدیریت زمان است. و اگر چیزی آماده نیست، به این دلیل است که به آن توجه کافی نشده یا نیازی به آن نبوده است. در هر صورت سعی می کنم تمرکز و زمانم را به درستی مدیریت کنم.

خشم را کنار بگذارید

خشم و غم هرگز به کسی آسیب نمی رساند. اجازه ندهید خشم برای مدت طولانی ایجاد شود. می توانید از تکنیک های کنترل خشم استفاده کنید، خشم خود را کاهش دهید یا آن را نادیده بگیرید. اجازه ندهید عصبانیت شما ثابت بماند. به یاد داشته باشید که استرس می تواند باعث تحریک و مشکلات سلامتی شود.

مرتبط  نشانه‌هایی که می‌گوید رابطه عاطفی‌ شما یک‌طرفه است

مشتاق تغییر بودن از ویژگی های رفتار با احترام بیشتر

مقاومت هیچ شانسی به شما نمی دهد. بپذیرید که تغییر بخشی از فرآیند تکاملی است. تقویت مهارت های توسعه فردی. به عنوان مثال، مهارت های جدید را بیاموزید، فعالیت های جدید را امتحان کنید، رفتار خود را تماشا کنید و خودتان را به خاطر تلاش برای انجام بهتر تحسین کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا