روانشناسی

چرا این روزها زیاد عصبانی می‌شویم؟

دلایل عصبانیت می تواند بسیار متفاوت باشد و به موقعیت و شخص درگیر در موقعیت بستگی دارد. با این حال، در برخی موارد می توان دلایل عصبانیت افراد در سن فعلی را شناسایی کرد. با مجله اینترنتی بنوان همراه باشید.

دلایل عصبانی شدن افراد چیست؟

1- تغییرات شدید شرایط زندگی: قرار گرفتن در شرایطی که باعث استرس و اضطراب می شود، مانند شرایط اقتصادی، بیکاری، بیماری یا سایر مشکلات شخصی. افزایش استرس و اضطراب می تواند ناشی از این تغییرات باشد، مانند افزایش فضاهای مجازی، افزایش حجم اطلاعات و یا کاهش ارتباطات بین فردی.

4- عدم اطمینان نسبت به آینده: بسیاری از افراد نگران عدم اطمینان نسبت به آینده و عدم اطمینان نسبت به آینده هستند که می تواند منجر به عصبانیت شود. و بستگی به موقعیت خاص و موقعیت افراد دارد. برای کاهش خشم، ممکن است لازم باشد مهارت های مدیریت استرس را بیاموزید، فعالیت های آرامش بخش پیدا کنید و در صورت لزوم با یک مشاور یا روانشناس صحبت کنید.

انتظارات واقع‌بینانه از دیگران

بر رفتار و نتایج واکنش تأثیر بگذارید. در این شرایط، انتظارات واقع بینانه از دیگران می تواند به حل مشکل و جلوگیری از درگیری و افزایش تنش کمک کند. مثال:

1- گوش دادن: دیگران انتظار دارند به سخنان افراد عصبانی گوش دهند و به سخنان آنها توجه کنند. در عین حال، مهم است که طرف مقابل فعالانه تلاش کند تا دقیقاً بفهمد مشکل چیست و طرف مقابل چه می‌خواهد.

مرتبط  هرگز برای شوهر خود مادری نکنید

2- کناره گیری: بهتر است از بحث یا موضوعی که فرد را عصبانی می کند دوری کنید، این بهترین راه حل است. به کاهش خشم و کنترل احساسات فرد کمک می کند.

به طور کلی، زمانی که هر دو طرف عصبانی هستند واقع بین بودن مهم است. و سعی کنید برای یافتن راه حل بهتر با یکدیگر همکاری کنید.

برای کاهش میزان عصبانیت چه کارهایی می‌توان انجام داد؟

وقتی فردی عصبانی است، احساسات قوی و منفی می تواند بر او تأثیر بگذارد. برای کاهش خشم و کاهش احتمال وقوع آن می‌توانید از راه‌های زیر استفاده کنید:

1- کنترل احساسات را تمرین کنید: کنترل احساسات به شما کمک می‌کند وقتی شخص دیگری شما را عصبانی می‌کند بهتر واکنش نشان دهید. برای تمرین مدیریت احساسات خود می توانید از تکنیک های تنفس عمیق، مدیتیشن و یوگا استفاده کنید یا از آن اجتناب کنید. به عنوان مثال، اطرافیان شما ممکن است طوری بگویند یا رفتار کنند که شما را آزار دهد. با دانستن این عوامل، بهتر می توانید با آنها مقابله کنید.

3- اعتماد به نفس: اعتماد به نفس به شما کمک می کند زمانی که شخصی از دست شما عصبانی است بهتر از خود دفاع کنید. برای افزایش اعتماد به نفس خود می توانید از روش های مختلفی مانند تمرینات ورزشی استفاده کنید و سعی کنید کارهایی را انجام دهید که برای آنها مهارت و توانایی دارید. 4- با دیگران ارتباط برقرار کنید: ارتباط با دیگران و صحبت با آنها می تواند به شما کمک کند. مشکلات بهتر هستند و خشم خود را بهتر کنترل می کنند. برای برقراری ارتباط با دیگران، می توانید با دوستان و خانواده خود صحبت کنید یا با یک روانشناس مشورت کنید.

مرتبط  مردها از یک رابطه عاطفی چه می‌خواهند؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا