روانشناسی

چگونه با مردی که قهر کرده آشتی کنیم؟

برای همه ما پیش می آید که از شخص یا دیگرانی که از دست ما عصبانی هستند عصبانی باشیم. خشم در خانواده ها، دوستی ها، روابط عاشقانه و غیره وجود دارد. اما بسیار مهم است که ما دلیل محکمی برای سکوت خود داشته باشیم. در این مقاله از مجله اینترنتی دلتا به بررسی خشونت مردان در روابط عاطفی می پردازیم.

قهر مردان در رابطه عاطفی

مطالعات نشان می دهد که خشونت همسر می تواند تأثیر مخربی بر روابط زناشویی داشته باشد. روانشناسان نتیجه می گیرند که استفاده از وسایل خشونت آمیز در بین زوجین رایج است. این بسیار نگران کننده است زیرا باعث ایجاد شکاف و شکاف در روابط زناشویی می شود. متاسفانه با تداوم خشونت، برخی روابط زناشویی واکنش هایی مانند طلاق و جدایی زناشویی را به دنبال دارد.

اهمیت و تاثیر خشونت زناشویی بر روابط خانوادگی را نمی توان نادیده گرفت. روابط سالم و متقابل مبتنی بر احترام، عشق و حمایت است و خشونت این اصول اساسی را تضعیف می کند. این مشکل تأثیر خاصی بر سلامت جسمی و روحی افراد می گذارد و شکافی در روابط بین زوجین ایجاد می کند.

قهر مردان در رابطه عاطفی

مایه تاسف است که افرادی هستند که مفهوم و معنای عشق را درک نمی کنند و از خشم برای سوء استفاده از عشق و محبت دیگران برای نیازهای خود استفاده می کنند. آنها احساس می کنند که باید هر نیاز شریک زندگی خود را برآورده کنند که منجر به عصبانیت و خشونت در روابط عاشقانه می شود و بهتر است با دیگران صحبت و همکاری کنند تا اینکه خشم را ابزاری برای برآورده کردن خواسته های شخصی خود قرار دهند. با درک نیازها و احساسات یکدیگر، توجه به نیازهای یکدیگر و تلاش برای نقاط مشترک، می توانیم یک رابطه عاشقانه سالم و متعادل را حفظ کنیم. محبت و رحمت باید مبتنی بر درک باشد و شفقت و خشم نباید بخشی از آن باشد.

مرتبط  چرا این روزها زیاد عصبانی می‌شویم؟

چگونه با مردی که قهر کرده آشتی کنیم؟

برای پاسخ به این سوال ابتدا باید منبع خشم را بررسی کنید. اگر عصبانیت مردی در یک رابطه عاطفی دلیل منطقی دارد و به او این حق را می دهید که با شما قهر کند، بهتر است راه های صلح با مردان را امتحان کنید:

برای صحبت قدم پیش بگذارید

با شریک زندگی خود دوستانه صحبت کنید و به او بگویید که نمی خواهید به او صدمه بزنید و می خواهید مشکل را حل کنید.

احساسات طرف مقابل را بپذیرید

از شریک زندگی خود بخواهید در مورد احساسات خود صحبت کند. وقتی این درخواست را می کنید، مرد متوجه می شود که به او احترام می گذارید و گاردش را پایین می آورد. سعی کنید با او همدردی کنید و به او گوش دهید.

برای گفتار یا رفتار نامناسب خود عذرخواهی کنید

اگر احساسات شریک زندگی خود را جریحه دار کرده اید و بعد از صحبت متوجه اشتباه خود شده اید، عذرخواهی از شریک زندگی خود بسیار مهم است. عذرخواهی نشانه قدرت شما برای اعتراف به اشتباه و تلاش برای ترمیم رابطه است. در این صورت برخی از مردان از روی عصبانیت و کینه به شما اجازه نمی دهند صحبت کنید یا تند صحبت کنید. در این صورت بهتر است آنها را آرام کنید.

یادتان باشد وقتی مردان در یک رابطه عاطفی عصبانی می شوند، عذرخواهی باید صمیمانه و بدون قید و شرط باشد. به شریک زندگی خود نشان دهید که از این اشتباه متاسف هستید و می خواهید رابطه خود را بهبود ببخشید. ارتباط محترمانه و صادقانه به شما کمک می کند تا از نظر شخصی و در روابط خود رشد کنید و پایه ای سالم برای رابطه شما با شریک زندگی خود ایجاد کنید.

مرتبط  چگونه از عشق خود مراقبت کنیم؟

نشانه‌های تمایل به آشتی

گاهی اوقات پس از جدایی و درد خشم، فرد به هر حال با همسر سابق خود آشتی می کند. گاهی اوقات عصبانیت مردان در یک رابطه به این معنی است که آنها نمی خواهند به آرامش برسند، اما اینطور نیست. اگر ماهیت رابطه خوب و مناسب باشد، آشتی نه تنها بد نیست، بلکه بسیار خوب است.

ارتباط شما به‌صورت کامل از بین نرفته است

اگر هنوز با سابق خود در ارتباط هستید. شما هر از گاهی به دلایل مختلف با او ملاقات یا صحبت خواهید کرد. اگر اتفاقی بیفتد، سریع با او در میان می گذارید، یعنی فقط باید استراحت کنید، حالا می خواهید با شریک زندگی خود آشتی کنید.

هنوز همدیگر را ملاقات می‌کنید

وقتی در قرارهای قبلی بیرون می روید و بدون بحث یا دلایل مسخره صحبت می کنید، این نشان می دهد که او می خواهد جبران کند و رابطه را بهبود بخشد. در مکالمات، اغلب اشاره می کنید که چقدر شما دو نفر جالب هستید و چند موقعیت دارید. وقتی کنار هم می نشینید یا با تلفن صحبت می کنید، خاطرات خوبی از رابطه خود به اشتراک می گذارید.
این رفتار نشان دهنده تمایل شما به بهبود و تقویت پیوند عاطفی خود با شریک زندگیتان است. با یادآوری روزهای خوب، به شیرینی و خوشبختی رابطه گذشته خود با شریک زندگی خود پی خواهید برد و این به افزایش حس اتحاد، عشق و احترام کمک می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا