بهداشت و سلامت

انگیزه ورزش ندارید، شاید قندخونتان بالاست!

آیا تا به حال احساس کرده اید که بعد از ناهار یا شام یک دسر واقعا شیرین و خوشمزه میل کنید؟ به طور کلی غذاهای شیرینی که حاوی شکر هستند بسیار اعتیاد آور هستند و ترک آنها سخت است. در این مقاله از مجله اینترنتی بنوان با علائم قند خون آشنا شوید.

علائم قندخون بالا چیست؟

در زیر علائمی را مشاهده خواهید کرد که بدن در برابر خوردن بیش از حد قند نشان می دهد.

مشکلات گوارشی

تحقیقات نشان می دهد که خوردن قند می تواند توزیع باکتری های سالم در روده را مختل کند. در نتیجه مشکلات گوارشی می تواند نشان دهنده مصرف زیاد قند باشد.

تغییرات روحیه و کلافگی

برخی از مطالعات نشان داده اند که مصرف بیش از حد قند می تواند منجر به اختلالات روانی و افسردگی در افراد شود. همزمان، فعالیت انتقال دهنده های عصبی مغز مختل می شود و فرد دریافت سروتونین کافی را در بدن خود متوقف می کند.

نداشتن استراحت شبانه به‌اندازه کافی

مصرف بیش از حد قند قبل از خواب می تواند خلق و خوی شما را بدتر کرده و خواب شبانه را سخت کند. در واقع خواب شبانه بسیار پراکنده، کوتاه و بی کیفیت خواهد بود، شما خسته و سرحال از خواب بیدار نخواهید شد.

مرتبط  از خواص شگفت‌انگیز عناب غافل نشوید!

پیری زودرس پوست

مصرف زیاد شکر پیری پوست را تسریع می کند. شکر پروتئین های خون را کاهش می دهد و عاملی برای از بین رفتن کلاژن و خاصیت ارتجاعی پوست است.

پوسیدگی دندان

پوسیدگی دندان به دلیل مصرف بیش از حد قند ایجاد می شود زیرا قند اضافی باعث پوسیدگی دندان می شود که منجر به پوسیدگی دندان می شود. به خصوص نوشیدنی های شیرین مانند نوشابه ها که باعث افزایش پوسیدگی دندان می شوند.

میل به مصرف دسر بعد شام

میل زیاد به چیزی به معنای مصرف زیاد آن است. هوس خوردن شیرینی بعد از شام به این معنی است که به دلیل مصرف بیش از حد قند به شیرینی ها معتاد شده اید. بنابراین باید مصرف آن را کاهش دهید.

گرسنگی دائمی

هرچه قند بیشتری بخورید گرسنه تر می شوید. اگرچه در آن زمان غذا می خورد.

درد مفصل

مطالعات نشان داده است که نوشیدن نوشابه های شیرین عاملی برای ابتلا به روماتیسم، درد مفاصل و التهاب در زنان است.

مشکلات مربوط به کاهش وزن

وقتی شکر می خورید، شروع به خوردن بیشتر می کنید که به طور غیرمستقیم وزن شما را افزایش می دهد.

توهمات ذهنی

ممکن است گیج شوید. شکر سوخت اصلی بدن است، اما وقتی سطح قند خون شما پایین باشد، باعث نوشیدن الکل می شود و باعث استرس و آشفتگی ذهنی می شود و نمی توانید مانند گذشته تمرکز کنید. .

احساس ضعیف‌شدن و ازدست‌دادن توده عضلانی

مطالعات ارتباط مستقیمی بین مصرف قند و توده عضلانی نشان داده است. اگر شکر بیش از حد بخورید، ماهیچه های شما پروتئین را از دست می دهند و مثل قبل قوی نمی شوند.

مرتبط  تقویت قوای جنسی، با این ۴ دمنوش طلایی

فشارخون بالا

شکر بدترین دشمن افراد مبتلا به فشار خون بالا و احتمالا بدتر از نمک است. غذاهای سرشار از قند و ساکارز باعث افزایش فشار خون دیاستولیک و سیستولیک می شوند.

ازدست‌دادن انگیزه برای ورزش

خوردن بیش از حد قند می تواند منجر به چاقی شود و انگیزه افراد را برای ورزش کاهش دهد. زیرا احساس می کنند با وزن زیاد نمی توانند نتیجه بگیرند.

شیرین نبودن میوه‌ها به‌اندازه کافی

وقتی شکر زیاد می خورید، شیرینی میوه برای شما کافی نیست. فکر می کنید بشقاب توت فرنگی مثل قبل شیرین نیست و می خواهید شکر اضافه کنید یا چیز شیرین تری بخورید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا