بهداشت و سلامت

آیا هومیوپاتی جایگزین مناسبی برای پزشکی است؟

هومیوپاتی چیست؟ این رشته از طب جایگزین طرفداران و مخالفان زیادی در سراسر جهان دارد. قبل از اینکه برخی کشورها به این شکل بیمارستان ها را بسازند. اما در برخی کشورها این دارو پذیرفته نمی شود. مجله اینترنتی بنوان را دنبال کنید

هومیوپاتی چیست ؟

هومیوپاتی یا داروهای مشابه یکی از روش های درمانی سنتی است که در آن از ترکیبات طبیعی مانند گیاهان، مواد معدنی و سموم حیوانی برای درمان بیماری ها استفاده می شود. داروهای این روش به مقدار کم استفاده می شود و بیماران تحت درمان هومیوپاتی باید از رژیم غذایی خاصی پیروی کنند. همچنین استفاده از محصولات شیمیایی در هومیوپاتی توصیه نمی شود.

تاریخچه هومیوپاتی

قبل از اختراع هومیوپاتی توسط ساموئل هانمان، پزشک و شیمیدان آلمانی در قرن هجدهم، این سوال که هومیوپاتی چیست، بی معنی بود.

در سال 1796، زمانی که هانمن کتاب پزشکی خود را به این زبان ترجمه کرد. هانمن ایده هومیوپاتی را بر اساس اصل “مثل درمان است” مطرح کرد، زیرا داروهای آن زمان به جای درمان، فقط علائم بیماری را تشدید می کردند.

در طول سال ها، هومیوپاتی. او تماس گرفت این یک روش درمانی بود و به تدریج در سراسر جهان رایج شد. در سال 1831 اولین مدرسه هومیوپاتی در آمریکا تأسیس شد و این روش درمانی به تدریج در سراسر جهان پذیرفته شد. امروزه هومیوپاتی به عنوان یک درمان مکمل در بسیاری از کشورها شناخته شده است و برای درمان انواع بیماری ها از جمله سرماخوردگی، آلرژی، درد مفاصل، افسردگی و اضطراب استفاده می شود.

مرتبط  گریه کن گریه قشنگه!

اصول هومیوپاتی

طب هومیوپاتی چیست؟ این روش درمانی بر اساس اصل «درمان مثبت» است، به این معنی که یک دارو در دوزهای بالا علائم خاصی را در یک فرد سالم ایجاد می کند و همان دارو در دوزهای پایین می تواند آن فرد را با علائم مشابه درمان کند.
درمان باید بر اساس انتخاب همان دارو برای بیمار انجام شود. برای درمان بیماری، هر دو دارو باید با علائم مطابقت داشته باشند. به عنوان مثال، اگر بیمار سرفه خشک همراه با خلط سفید داشته باشد، باید همان دارویی را انتخاب کرد که خواص درمانی این نوع سرفه را دارد.

همیوپاتی بر دو اصل اساسی عمل می کند:

br >

  1. اصل تشابه یا similia: به معنی «مثل» است.
  2. اصل دوم اصل قدرت است که بر اساس آن داروهای مشابه باید در غلظت های مختلف تهیه شود تا بهترین اثر درمانی حاصل شود.

هومیوپاتی آری یا نه؟

اگرچه هومیوپاتی در درمان برخی از بیماری ها به خوبی عمل می کند، اما برخی مطالعات نشان می دهد که هیچ تاثیری بر سایر بیماری ها ندارد. به گفته پزشکان برای درمان بیماری ها بهتر است از طب مدرن استفاده شود. علاوه بر این، برخی از داروهای هومیوپاتی می توانند عوارض جانبی جدی و خطرناکی را در بیماران مبتلا به بیماری های خاص ایجاد کنند. بنابراین این روش درمانی همچنان یک روش تحقیقاتی محسوب می شود و با توجه به توصیه های پزشکان مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا