بهداشت و سلامت

خواص بادرنجبویه آنتی‌اکسیدان و آرامبخشی قوی

خواص بادرنجبویه این گیاه را برای درمان بسیاری از بیماری ها محبوب کرده است. آهک گیاهی از خانواده نعناع است. این گیاه بومی آسیاست. بومی بخش هایی از اروپا و آمریکای شمالی است و معمولاً به صورت درختچه رشد می کند. در ادامه با مجله الکترونیکی بنوان همراه باشید تا درباره Padengbawa بیشتر بدانید.

خواص بادرنجبویه

انواع مختلفی از لیمو در پزشکی استفاده می شود. حاوی ترکیبات زیادی از جمله اسانس ها، فلاونوئیدها و اسیدهای فنولیک است که خواص آنتی اکسیدانی، ضد التهابی، ضد میکروبی و ضد اسپاسم دارند. آبلیمو در طب سنتی برای درمان حالت تهوع، ناراحتی های تنفسی و آرامش استفاده می شود.

اثرات ضد التهابی

یکی از خواص بادرنجبویه این است که این گیاه دارای ترکیباتی است که دارای خواص ضد التهابی است که به کاهش التهاب در بدن کمک می کند. خواص برگ بادرنجبویه برای بیماری هایی مانند آرتروز، عفونت های روده و دستگاه تنفسی بسیار مفید است.

خاصیت آنتی اکسیدانی

این گیاه سرشار از آنتی اکسیدان است که به محافظت از بدن در برابر بیماری ها و آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد کمک می کند. آنتی اکسیدان ها با فواید بسیاری برای سلامتی از جمله کاهش خطر بیماری های مزمن مانند بیماری قلبی و انواع خاصی از دیابت مرتبط هستند. سرطان.

کمک به هضم غذا

برخی از خواص علف لیمو به طور سنتی برای کمک به هضم و تسکین مشکلات معده استفاده می شود. این گیاه همچنین دارای خواص ضد التهابی است و به تسکین علائمی مانند نفخ، سوء هاضمه و درد معده کمک می کند.

مرتبط  منابع کراتین و راه‌های تامین آن از مواد غذایی

اثرات آرامبخش

در طب سنتی از بادرنجبویه به عنوان یک مسکن ملایم استفاده می شود که باعث تقویت اعصاب، کاهش اضطراب و بهبود کیفیت خواب می شود. این گیاه به دلیل خاصیت آرامش بخشی که دارد گاهی در دمنوش های گیاهی یا رایحه درمانی استفاده می شود.

آروماتراپی

گیاه ملیسا به خاطر عطر دلپذیرش شناخته شده است. برگ ها و گل های این گیاهان رایحه ای مطبوع منتشر می کنند که اغلب با نعناع یا لیمو مقایسه می شود. در نتیجه برخی از گونه‌های بادرنجبویه به عنوان گیاهان معطر کشت می‌شوند و در دمنوش‌های گیاهی، آشپزی و عطرسازی، رایحه‌درمانی، لوازم آرایشی و بهداشتی استفاده می‌شوند.

بهبود سیستم تنفسی

انواع خاصی از علف لیمو برای بهبود سیستم تنفسی استفاده می شود. اعتقاد بر این است که این گیاه یک آنتی اسید است و به ترشح خلط و کاهش احتقان کمک می کند. خواص بادرنجبویه در درمان بیماری های تنفسی مانند سرفه، سرماخوردگی و برونشیت مفید است.

فعالیت ضد میکروبی بالقوه

مطالعات نشان داده اند که اجزای خاصی از لیمو دارای خواص ضد باکتریایی است که به جلوگیری از رشد باکتری ها، قارچ ها و سایر میکروارگانیسم ها کمک می کند.

اگرچه روغن لیمو به طور سنتی برای فواید مختلف سلامتی مورد استفاده قرار گرفته است، تحقیقات علمی در مورد اثرات آن محدود است. اثربخشی و ایمنی روغن لیمو ممکن است از زمانی به زمان دیگر یا از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد. قبل از استفاده از روغن لیمو برای مقاصد دارویی، در صورت داشتن هر گونه مشکل سلامتی یا مصرف دارویی، توصیه می شود با یک متخصص بهداشت یا درمانگر سنتی مشورت کنید.

مرتبط  ۱۲ درمان خانگی سرفه خشک که همه باید بدانند!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا