بهداشت و سلامت

عوارض بوتاکس ، صورت‌هایی بدون چروک اما بی‌احساس

عوارض جانبی بوتاکس یا سم بوتولینوم می تواند از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد. این دارو از باکتری کلستریدیوم بوتولینوم استخراج می شود و به طور گسترده ای برای درمان برخی بیماری ها و مشکلات زیبایی استفاده می شود. منتظر اخبار بنوان به صورت آنلاین باشید.

عملکرد بوتاکس

برای درک عوارض جانبی بوتاکس، بهتر است نحوه عملکرد آن را بدانید. بوتاکس سمی است که توسط باکتری کلستریدیوم بوتولینوم تولید می شود. بوتاکس به عنوان یک درمان استفاده می شود و اثر آن بر اساس اثر آن بر روی عضلات است. تزریق داخل عضلانی بوتاکس با فلج کردن عضلات در مناطقی که ماهیچه ها و تاندون ها به هم متصل می شوند، عملکرد ماهیچه ها را مهار می کند. این محصول ضد التهابی بوتاکس برای درمان انواع بیماری ها از جمله کاهش چین و چروک صورت، کنترل تعریق بیش از حد، درمان درد عضلانی و برخی از نوروپاتی های مرتبط با عضله استفاده می شود.

موارد مصرف بوتاکس

عوارض جانبی بوتاکس بیشتر از فواید آن برای مبتلایان به آرتریت است کاربردهای مختلف بوتاکس در پزشکی عبارتند از:

  1. برای درمان بیماری های عضلانی مانند گرفتگی عضلات
  2. بلفارواسپاسم (تحریک چشم)
  3. دیستونی (اختلال حرکتی عضلانی)
  4. میوکلونوس (انقباضات عضلانی ناخواسته).
  5. درمان میگرن
  6. تعریق بیش از حد (هیپرهیدروزیس).
  7. سفتی گردن (مثلاً عضلات گردن)

موارد مصرف بوتاکس در زیبایی

در زمینه زیبایی از بوتاکس برای کاهش چین و چروک صورت، خطوط افقی چانه (خطوط چشم)، خطوط عمودی پیشانی، خطوط لبخند (خطوط بین ابروها) و خطوط گوش (خطوط معایب) استفاده می شود. این ماده باعث شل شدن عضلات، کاهش حرکت آنها و بهبود چین و چروک صورت می شود. در این مدل ممکن است عوارض بوتاکس بیشتر از فواید آن باشد.

مرتبط  این نوشیدنی سنگ کلیه را پودر می‌کند!

عوارض بوتاکس

درست است که استفاده از بوتاکس به عنوان یک روش درمانی برای برخی از مشکلات سلامتی موثر است. با این حال، تزریق بوتاکس عوارض جانبی نیز دارد. برخی از این مشکلات عبارتند از:

۱. عوارض مربوط به عضلات

تزریق بوتاکس عضلات محل تزریق را ضعیف می کند. این در دراز مدت بر عملکرد ماهیچه ها تأثیر می گذارد.

۲. عوارض مربوط به سیستم عصبی

تزریق بوتاکس می تواند عوارضی مانند سردرد، خستگی، عصبی بودن، گیجی و حالت تهوع ایجاد کند.

۳. مختل کردن ارتباط غیر کلامی

تزریق بوتاکس ضمن کاهش علائم پیری، می تواند به میزان قابل توجهی بر احساسات عاطفی و حالات چهره در ارتباطات غیرکلامی تأثیر بگذارد و این ارتباط را دشوار کند. مطالعات قبلی نشان داده است که تزریق بوتاکس به ماهیچه های لب می تواند خطوط اخم را کاهش دهد. ، علائم افسردگی را کاهش می دهد. اما اخیراً محققان دریافته‌اند که این عارضه جانبی مهم بوتاکس که عضلات گلوتئال را فلج می‌کند، بر پاسخ احساسی عضلات نیز تأثیر می‌گذارد. مغز این احساسات را تفسیر می کند. این مطالعه نشان می دهد که با مسدود کردن فعالیت عضلات با بوتاکس، ارتباط صورت و مغز مختل می شود و پس از مدتی دیگر قادر به درک احساسات دیگران نیستیم. بنابراین، مهم است که قبل از تصمیم گیری با پزشک خود مشورت کنید. از خود در مورد فواید و عوارض بوتاکس بپرسید. توجه داشته باشید که تزریق بوتاکس باید توسط پزشک متخصص و مجرب انجام شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا