روانشناسی

از این خصوصیت همسرتان آسان نگذرید

مسئولیت پذیری جزء کلیدی یک زندگی شاد و موفق است. وقتی یکی از طرفین رابطه از مسئولیت های سنگین دوری می کند، تمام مسئولیت زندگی بر دوش فرد می افتد و او را نابود می کند. از سوی دیگر، رفتار غیرمسئولانه می تواند به روابط آسیب برساند و منجر به از دست دادن اعتماد شود. مجله اینترنتی بنوان برای زوج های بی مسئولیت را بررسی کنید.

بی مسئولیتی زوجین مصادیق مختلفی دارد

آنچه بیشتر ما در ذهن داریم این است که بیکارانی را که به مسائل مالی خانواده اهمیت نمی دهند بی تفاوت خطاب کنیم، اما بی تفاوت را می توان برای هر مشکلی به کار برد. زنی که برای تربیت فرزند و رسیدگی به امور خانه وقت نمی گذارد، مردی که در روابط تجاری قصد انجام وظایف خود را ندارد یا بی تفاوتی نسبت به حوادث و مشکلات جامعه، همه از مصادیق بی تفاوتی هستند.

ریشه اصلی بی مسئولیتی زوجین، وجود والدین غیرمسئول است

بی مسئولیتی معمولاً از کودکی، از سوی خانواده و سپس مدرسه در افراد شکل می گیرد: «رفتار و اطاعت کودک که در خانواده و مدرسه حاکم است، مسئولیت لازم را از انسان سلب می کند و از زیر بار دیگران دور می شود. و اشتباهات خود را مقصر می داند. اجازه دهید شخص دیگری آن را بیرون بیاندازد.”

مرتبط  تنها در ۳۰ روز برای همیشه به آرامش برسید

دلایل خاص دیگری هم برای بی مسئولیتی زوجین وجود دارد

به گفته درویش، ترس باعث می شود که انسان از ورود به دنیای ناشناخته دوری کند: «به طور کلی، مردم هر چیزی را که می ترسند یا نمی فهمند یا نمی دانند، حذف می کنند. بنابراین ترس می تواند عامل خاصی برای بی مسئولیتی باشد.

بی مسئولیتی زوجین با زندگی مشترک چه می‌کند؟

بیکار بودن زن یا مرد فرقی نمی کند، بیکاری باعث ایجاد خودخواهی و توقع زیاد در افراد می شود. در واقع این فرد دوست دارد دیگران هر کاری برای او انجام دهند و دوست دارد دیگران همه چیز را به او بدهند، این باعث لجبازی او می شود. در واقع زمانی که فرد انتظارات خود را برآورده نمی کند، درگیری ها و اختلافات شروع می شود.”

این ویژگی را نادیده نگیرید

نمونه ای از بی مسئولیتی بین همسران که پایه های خانواده را متزلزل می کند و باعث ایجاد اختلاف در خانواده می شود، مسئولیت پذیری و تعهد ناکافی طرفین است. شما نباید بی مسئولیتی شوهرتان را بپذیرید، زیرا عدم برخورد با این مشکل می تواند فرزندان را تحت تأثیر قرار دهد و او را به فردی غیرمسئول تبدیل کند».

قبل از ازدواج مسئولیت‌پذیری طرف مقابل را ارزیابی کنید

مسئولیت پذیری یکی از مهم ترین معیارهایی است که افراد قبل از ازدواج باید در نظر بگیرند، فردی که در آستانه ازدواج است، اما مسئولیت زندگی شخصی خود را به عهده نگرفته، همچنان از خانواده اش پول می گیرد، نمی تواند در زندگی تصمیم بگیرد، قدم برمی دارد. برای زندگی شخصی اش کار نمی کند، هیچ برنامه ای وجود ندارد، هیچ هدفی در زندگی وجود ندارد. همه کارهایش را دیگران انجام می دهند و سلامتی اش پاک است، فرقی نمی کند، چنین فردی لزوماً در زندگی مشترک پاسخگو نخواهد بود.

مرتبط  چگونه رابطه عاطفی را گرم نگه داریم؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا