بهداشت و سلامت

از شر معده درد در ماه رمضان خلاص شوید

برخی افراد در ماه مبارک رمضان مشکلاتی مانند نفخ، آروغ زدن، سوء هاضمه و رفلکس اسید را تجربه می کنند. این مشکلات نه تنها برای کسانی که قبلاً مشکلات گوارشی داشته اند رخ می دهد، بلکه حتی کسانی که هرگز مشکلات گوارشی نداشته اند نیز ممکن است در رژیم غذایی خود در زمان ناشتا بودن دچار مشکل شوند. برای آموزش خلاص شدن از معده درد در ماه رمضان به مجله اینترنتی بنوان مراجعه کنید.

پرخوری نکنید

هنگامی که غذای زیادی در معده خود دارید، فشار معده شما بیش از حد بالا می‌رود و باعث می‌شود اسید معده در مری شما گیر کند و باعث سوزش سر دل شود. شکم پر باعث درد و ناراحتی می شود.

آهسته و با تمرکز غذا بخورید

آهسته غذا خوردن نه تنها برای هضم غذا مفید است، بلکه به شما کمک می کند کمتر غذا بخورید. به یاد داشته باشید، معده شما 20 دقیقه طول می کشد تا به مغزتان بگوید که سیر هستید.

غذای چرب و پر ادویه و سرخ‌شده کمتر بخورید

چربی هضم را کند می کند و می تواند باعث یبوست شود. غذاها و نوشیدنی های داغ می توانند باعث درد معده شوند.

بعد از افطار پیاده‌روی کنید

اگر بعد از ناشتا نروید، احتمال سوزش سر دل یا ریفلاکس زیاد است. پس بعد از افطار کمی پیاده روی کنید.

مرتبط  این خوراکی تا سحر شما را سیر نگه می‌دارد!

با این راهکارها از یبوست پیشگیری کنید

یبوست یکی از شایع ترین مشکلات معده در روزه داری است. در ماه رمضان در مصرف فیبر و آب بسیار مراقب باشید. فیبر را از غذاهای طبیعی مانند میوه ها و سبزیجات و غلات کامل و نان دریافت کنید. در عین حال به اندازه کافی آب بنوشید تا مقدار فیبری که می خورید اثر آن تغییر نکند و دچار یبوست نشوید.

تیره شدن ادرار یا کم ادرار شدن

اگرچه این یک مشکل گوارشی نیست، اما یک عملکرد بسیار رایج بدن است که در ماه رمضان و روزه داری رخ می دهد. مردم اغلب فکر می کنند که ننوشیدن آب در طول روز طبیعی است یا ادرارشان تیره است، اما این در واقع نشانه خوبی نیست. ادرار سیاه یا کمبود آب در طول روز اغلب نشانه کم آبی بدن است.

در مصرف خرما زیاده‌روی نکنید

خرما یکی از غذاهای سنتی ماه مبارک رمضان است که اغلب در هنگام سحری و افطار استفاده می شود. باید بدانید که خرما حاوی کربوهیدرات هایی به نام فروکتان نیز هست که در روده ها تجزیه شده و باعث یبوست می شود. پس زیاده روی نکنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا