بهداشت و سلامت

۵ فایده باورنکردنی ۳۲ بار جویدن غذا

هر قسمت را چند بار می جوید؟ فکر می کنم این سوالی است که اکثر ما پاسخی برای آن نداریم. ما به سختی به چیزی که می خوریم توجه می کنیم، چه رسد به اینکه چقدر آن را می جویم. در پاسخ به این سوال: چرا باید غذای خود را کاملا بجوید؟ به مجله اینترنتی بنوان ایر لاینز بپیوندید.

چرا باید غذا را زیاد بجویم ؟

راز سالم بودن در درک نکردن دفعات جویدن غذا است، اما بسیاری از مردم بر این باورند که 32 بار جویدن غذا برای بدن و ذهن ما بسیار مفید است.

چرا جویدن ۳۲ بار مهم است؟

در قرن نوزدهم، هوراس فلچر، متخصص تغذیه آمریکایی، خوردن حداقل 32 بار قبل از قورت دادن را توصیه کرد. او هر زخم را 100 بار خورد و قدرت خود را به این عمل گره زد.

۵ فایده ۳۲ بار جویدن هر لقمه غذا

بسیاری از مطالعات، از جمله جدیدترین آنها در سال 2016، نشان می دهد که خوردن فوایدی برای سلامتی دارد، بنابراین ما 5 مورد از آنها را با شما به اشتراک می گذاریم.

جذب غذایی بهتر

مردم برای سیر شدن غذا می جوند. وقتی ذرات غذا کوچک هستند، بسیاری از آنزیم های گوارشی می توانند آنها را تجزیه کرده و مواد مغذی را استخراج کنند. هر چه بیشتر بجوید، بیشتر جذب می کنید و بیشتر دفع می کنید.

مرتبط  چطوری سرما نخوریم؟ + ویدیو

کاهنده فشار روی دستگاه گوارش

یک تکه نان را امتحان کنید، هر نوع نانی را بجوید. نان یا نان ببینید 32 برابر قند در دهان کربوهیدرات ها کاملا شکسته می شوند. تصور کنید که او به جای جویدن نان را قورت داده باشد. تا ترکید در شکمم بود.

نداشتن احساس سنگینی پس از هر عده

همه ما از کمبود انرژی بعد از یک وعده غذایی سنگین می دانیم. مغز احساس سردی می کند زیرا خون بیشتری از مغز و اندام ها به معده و دستگاه گوارش جریان می یابد. ممکن است احساس خواب آلودگی کنید، اما به آرامی بجوید و نیمی از غذا را در دهان خود بخورید تا خونریزی کاهش یابد. معده نتیجه نهایی این است که در پایان غذا احساس سبکی و سیری می کنید.

بهبود بیماری‌های مزمن

نه تنها آنچه می خوریم، بلکه نحوه خوردن آن نیز مهم است. نحوه و میزان جویدن در درمان بسیاری از بیماری ها مانند سندرم روده تحریک پذیر، بی خوابی موثر است.

کاهش وزن

مطالعات نشان داده اند که با جویدن صحیح غذا، کمتر غذا می خوریم و وزن کم می کنیم. حالا ممکن است فکر کنید که ما از جویدن خسته شده ایم. این چنین نیست. مسئله این است که برای سالم ماندن زمان می برد. وقتی سریع غذا می خورید، معده زمان لازم برای ارسال فرمان کامل را ندارد، بنابراین با دقت غذا خوردن می تواند گرسنگی را تا 15% کاهش دهد.

چرا تعداد «۳۲» اینقدر مهم است؟

در فرهنگ هندی جویدن 32 برابر دندان انجام می شود، یعنی هر دندان یک جویدن. اگر چه این عدد فقط اهمیت جویدن و حفظ آن در حافظه ماست.

مرتبط  راهکار­هایی برای خوب شدن سریع زخم باز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا