بهداشت و سلامت

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

اسپاسم عضلانی که معمولاً به طور ناگهانی رخ می دهد، یکی از دردناک ترین اتفاقاتی است که می تواند برای هر کسی، در هر مکان و تحت هر شرایطی رخ دهد. با ما همراه باشید تا دلتماگ در این مقاله به بررسی علت این مشکل می پردازد

|

اسپاسم عضلانی چیست؟

درد عضلانی، به ویژه در پاها، یک بیماری شایع است که بسیاری از افراد را تحت تاثیر قرار می دهد. در بیشتر موارد، این اسپاسم همراه با درد شدید در شب، به‌ویژه هنگام خواب رخ می‌دهد.

اسپاسم عضلانی وضعیتی است که در آن عضلات بدون کنترل ارادی به شدت منقبض یا منقبض می‌شوند که اغلب با درد شدید همراه است. بنابراین به همان اندازه جدی حتی اگر در زمان کوتاهی اتفاق بیفتد. اما خیلی کسل کننده است. درد عضلانی عمدتاً در عضلات پا، ران، پشت، بازوها و گردن رخ می دهد.

دلیل گرفتگی عضلات چیست؟

گرفتگی عضلانی می تواند ناشی از عوامل مختلفی باشد، به ویژه کمبود ویتامین و مواد معدنی در این امر نقش اساسی دارد.

تنش عضلانی

سفتی و درد عضلانی می تواند ناشی از فعالیت های ورزشی شدید، عدم استراحت، تمرین نامناسب یا فعالیت شدید باشد.

کمبود مواد مغذی و معدنی

کمبود پتاسیم، منیزیم، کلسیم و برخی ویتامین ها می تواند باعث اسپاسم عضلانی شود. حتی تغییر در تعادل الکترولیت هایی مانند پتاسیم و سدیم می تواند منجر به اسپاسم شدید عضلانی در بدن شود.

مرتبط  رژیم کتوژنیک : مزایا و معایب

دلایل ژنتیکی

اسپاسم عضلانی می تواند دلایل ژنتیکی داشته باشد. اسپاسم عضلانی که اغلب در برخی افراد رخ می دهد، علل ژنتیکی و مادرزادی دارد.

کمبود آب

کم آبی می تواند باعث خشکی پوست و تنش عضلانی شود

عوامل روان‌شناختی

استرس، اضطراب و خستگی ذهنی از دیگر عواملی هستند که بر تنش و اسپاسم عضلانی تأثیر می‌گذارند. استرس انقباض عضلانی را افزایش می دهد.

کمبود خواب

کمبود خواب و استراحت ناکافی نیز می تواند از دیگر علل اسپاسم عضلانی و تشنج باشد.

کمبود چه ویتامینی باعث گرفتگی عضلات می شود؟

این یک مشکل رایج و رایج است که بسیاری از افراد را نگران می کند. نقش بسیار مهم کمبود مواد مغذی و انواع ویتامین ها و مواد معدنی در ماهیچه ها تایید شده است. اما کمبود چه ویتامینی باعث این بیماری ناگهانی می شود؟ ویتامین های گروه B به ویژه ویتامین های B12 و B6 و همچنین کمبود ویتامین D باعث اسپاسم عضلانی می شوند. کمبود ویتامین B12 نیز باعث گیجی و توهم می شود.

برای گرفتگی عضلات چه بخوریم؟

کلم، کلم بروکلی و اسفناج سرشار از کلسیم و منیزیم هستند که به جلوگیری از درد عضلانی کمک می کند. علاوه بر این، موز، سیب زمینی شیرین، آووکادو، لوبیا و عدس، طالبی و طالبی، هندوانه، سبزیجات سبز تیره و شیر سرشار از ویتامین ها، کلسیم، پتاسیم و منیزیم هستند که به پیشگیری و پیشگیری از گرفتگی عضلات کمک می کند. مواد مغذی درمانی . درد عضلانی

قرص گرفتگی عضلات

از آنجایی که اسپاسم عضلانی بسیار دردناک است و گاهی اوقات خلاص شدن از آن زمان زیادی طول می کشد، پزشکان اغلب شل کننده های عضلانی را تجویز می کنند.

مرتبط  در آینده کودکان پلاستیکی می‌شوند!+ویدیو

متوکاربامول رایج ترین دارویی است که برای درمان اسپاسم استفاده می شود. ماهیچه ها تعریف می شوند. این دارو در انقباضات غیر ارادی عضلات تاثیر بسزایی دارد و دردهای کمر، گردن و مفاصل را تسکین می دهد.

سخن آخر

گرفتگی عضلانی دردی است که به طور ناگهانی شروع می شود و تنها چند دقیقه طول می کشد. اگر اسپاسم عضلانی شما شدیدتر باشد و چند روز طول بکشد، حتما باید به پزشک مراجعه کنید. از سوی دیگر، اگر انواع غذاهای سالم و مغذی، سبزیجات تازه، آجیل و میوه های خشک مصرف کنید، می توانید از چنین درد شدید ناگهانی جلوگیری کنید. ورزش منظم را فراموش نکنید تا ماهیچه های خود را انعطاف پذیر و آماده نگه دارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا