دکوراسیون داخلی

ایده‌هایی جذاب برای دکوراسیون پذیرایی کوچک

آیا اتاق نشیمن کوچک است؟ اگاه باشید که شما تنها نیستید! امروزه بیشتر ما در خانه های کوچک زندگی می کنیم. بنابراین در این مقاله مفیدترین نکات برای تزیین یک پذیرایی کوچک را به شما خواهیم گفت.

دکوراسیون پذیرایی کوچک؛ به چارچوب تنگ فضا، حجم اضافه کنید

پذیرایی کوچک با دکوری مناسب

وقتی خانه کوچک است، زندگی در آن چندان خوشایند نخواهد بود. اعضای خانه عصبی هستند و فضاهای تنگ همه تحت فشار هستند. حتی اگر تنها زندگی می کنید، به یک فضای بیرونی بزرگ نیاز دارید. اما حقیقت این است که خانه های امروزی بسیار کوچک هستند. پس چه باید کرد؟

راه حل این است که با یادگیری بهترین ایده های تزئین پذیرایی کوچک و به کارگیری آنها در خانه، فضا را دنج و مطلوب کنید. در ادامه این مطلب می خواهیم ایده هایی برای تزیین پذیرایی های کوچک به شما ارائه دهیم.

نورپردازی هوشمندانه

استفاده از لامپ‌های دیواری برای نورپردازی فضاهای کوچک

از نورپردازی که می تواند فضا را بهبود بخشد غافل نشوید. برای این کار باید لامپ ها و چراغ های آویز که به دیوار وصل می شوند را انتخاب کنید. این لامپ فضا را افزایش می دهد. لامپ هایی با رنگ های مختلف می توانند فضا را گسترش دهند.

علاوه بر لامپ ها و لامپ های آویزان، حتما از نور طبیعی پنجره نیز استفاده کنید. اگر در اتاق نشیمن پنجره وجود دارد، بهتر است از پرده هایی استفاده کنید که نور زیادی به اتاق وارد شود، مثلاً به جای پرده های معمولی از پرده استفاده کنید. پرده ها و انواع دیگر اجازه می دهند نور بیشتری نسبت به پنجره ها وارد اتاق شود. همین امر همچنین به روشن‌تر و بزرگ‌تر به نظر رسیدن اتاق کمک می‌کند.

 راحتی‌های تک‌نفره

راحتی های تک نفره

یکی دیگر از نکات دکوراتور برای ساکنان خانه های کوچک استفاده از یک پتو به جای یک پتو بزرگ است. اگر فضا تنگ است، تعداد اشیاء را زیاد کنید و یک مبل بزرگ تهیه کنید. این باعث می شود اتاق کارآمدتر و جادارتر شود.

مرتبط  با مقوای کارتنی ساعت شیک درست کنید +ویدیو

اگر چیدمان اتاق نشیمن به شما اجازه می دهد مبل ها را به صورت متقارن بچینید، این را در نظر بگیرید. به عنوان مثال اگر در اتاق نشیمن شومینه وجود دارد، بهتر است دو مبل در دو طرف آن قرار دهید تا حس تقارن ایجاد شود.

 فرش بزرگ و یک‌تکه

فرش بزرگ برای فضای کوچک

یکی دیگر از کارهای مهمی که می توانید برای تزیین پذیرایی کوچک انجام دهید استفاده از فرش های بزرگ و یک تکه است. به عبارت دیگر، به جای خرید یک فرش کوچک، یک فرش بزرگ بخرید که تمام یا بیشتر زمین را بپوشاند و فضا را بزرگتر و منسجم تر نشان دهد.

استفاده از میز وسط چندتایی

استفاده از میزهای کوچک

یک میز پذیرش بزرگ ایده خوبی نیست. شما باید چندین جدول را پیدا کنید. همین جدول به صورت مکمل ساخته شده و به جای یک میز چند بخش وجود دارد. این میز پذیرایی از مهمانان را آسان کرده و برای فضاهای کوچک مناسب است و فضای زیادی را اشغال نمی کند.

جلوه دیوارهای بلند

پنجره‌های عمودی و بلند برای فضای پذیرایی کوچک

هر چه دیوار بزرگتر باشد، فضا بزرگتر است. البته ممکن است چنین شرایطی وجود نداشته باشد. یعنی سقف نباید خیلی بلند باشد. پس در این شرایط چه باید کرد؟ راه حل ایجاد پنجره های بلند و عمودی است. گزینه دیگر این است که با قرار دادن پرده های بلند روی پنجره ها، دیوارهای خود را بزرگتر نشان دهید.

طبقات چندگانه

طاقچه‌ها و شلف‌ها برای تولید فضای بیشتر

اگر در دیوار اتاق نشیمن شما گوشه ها یا سوراخ هایی وجود دارد، حتما از نمای چند سطحی استفاده کنید. می توانید این قسمت از اتاق را تقسیم کنید و فضای بیشتری برای قرار دادن وسایل خود خواهید داشت و جایی برای قرار دادن وسایل تزئینی خواهید داشت. دامنه خلاقیت در این زمینه کاری بسیار باز و گسترده است. به عنوان مثال، می توانید با ساختن نیمکت و قرار دادن یک تشک روی آن، یک مبل و قسمت نشیمن جذاب اضافه کنید.

استفاده از احجام بزرگ

استفاده از احجام بزرگ مانند گلدان در فضای کوچک

از استفاده از چیزی بزرگ در فضای کوچک خود نترسید. گاهی اوقات چنین گزینه ای برای تزئین یک پذیرایی کوچک مفید خواهد بود. به عنوان مثال، خوب است از یک لوستر بزرگ متناسب با فضا و سایر قسمت های اتاق استفاده کنید. اگر می خواهید از اندازه بزرگ برای یک اتاق نشیمن کوچک استفاده کنید، بهتر است با یک متخصص مشورت کنید.

مرتبط  دکوراسیون عربی سبکی اصیل در طراحی داخلی

مبل‌ها و نیمکت‌های کم‌ارتفاع

مبل‌های کم‌ارتفاع برای بزرگ‌کردن فضا

اگر به خاطر داشته باشید، در قسمت های قبلی در مورد ارتفاع سقف و اینکه چگونه فضا بزرگتر می شود صحبت کردیم. یکی دیگر از راه‌های بلندتر کردن دیوارها استفاده از مبل‌ها و صندلی‌های کم ارتفاع و نزدیک‌تر به زمین نشستن است. مبل های کوتاه می توانند دیوارها و سقف ها را بلند کنند.

طراحی اسباب‌ مناسب فضا

طراحی دکوراسیون متناسب با نقص‌های فضای کوچک

برخی از تالارهای پذیرایی نه تنها کوچک هستند بلکه ساختار و چیدمان مناسبی نیز دارند به عنوان مثال، اگر برنامه آنها پرهیز از قرار دادن مبلمان معمولی و چیدمان های ارزان و راحت است، بهتر است به فکر سفارشی کردن مبلمان باشند. این به معنای ایجاد مبلمان و بر اساس شیب و برآمدگی دیوارهای اتاق، قرار دادن اشیایی است که به خوبی به فضای اتاق می‌چسبند و می‌چسبند.

طاقچه‌ها و تورفتگی‌ها

طاقچه ها و طاقچه های تزئینی کوچک پذیرایی را نادیده نگیرید. چنین مکانی می تواند اتاق را بزرگتر نشان دهد. اگر امکان ایجاد فضایی بر روی دیوار و پذیرایی وجود دارد، به هر طریقی این کار را انجام دهید. این یک افزودنی عالی برای محل کار است و واقعاً پذیرایی شما را تحت تأثیر قرار می دهد.

سفیدی رنگ دیوارها

دیوارهای سفید پذیرایی کوچک

سفید کردن دیوارها فضای بیشتری به شما می دهد. اندازه و مقیاس تغییر نمی کند اما این رنگ قابلیت حجم دهی به نواحی مختلف را دارد. پس روی دیوارها به رنگ سفید فکر کنید. برای تزیین فضا می توانید از پنل ها و تزئینات سیاه و سفید استفاده کنید. در نظر بگیرید که اگر تمام عناصر تزئینی را سفید در نظر بگیرید، می توانید به فضا رنگ بدهید. یک قطعه رنگارنگ می تواند به عنوان نقطه کانونی یک اتاق عمل کند و همه چیز را می توان در اطراف آن مرتب کرد. تعادل و تعادل خوبی ایجاد می کند.

چیدمان شناور اسباب‌واثاثیه

شناورچیدن اسباب پذیرایی کوچک

مبلمان را روی دیوار نگذارید. همه چیز را نیندازید، مثلا گوش ها را از روی دیوار بردارید و چیزی را پشت آنها بگذارید. بوفه، میز کنسول یا… چنین چیدمانی فضا را جادارتر و بزرگتر می کند. خوب است، اینطور نیست؟

آویزان‌کردن صندلی‌‌ها و تاب‌ها از سقف

تاب آویزان از سقف

عجیب به نظر می رسد؟ این نیست. صندلی های تزئینی و تاب هایی که از سقف آویزان شده اند فضای بیشتری را برای نشستن بدون ایجاد مزاحمت در فضای کف به شما می دهند. البته این ممکن است برای همه مناسب نباشد. نظر شما چیست؟

مرتبط  این چراغ زیبا را برای اتاق خواب بسازید +ویدیو

چندمنظوره‌کردن وسایل و فضا

پذیرایی چندمنظوره

برای تزئین غذای کوچک باید خلاق باشید. به عنوان مثال، اگر فضای کافی برای جداسازی اتاق پذیرایی، اتاق نشیمن و دفتر ندارید، اتاق پذیرایی را به عنوان یک اتاق چند منظوره طراحی کنید که می توان از همه این موارد استفاده کرد. بخشی از اتاق را به کار با یک میز زیبا و جذاب اختصاص دهید، مبلمانی شیک تهیه کنید که هم برای مهمانان قابل استفاده باشد و هم برای استفاده روزمره و…

از لحاظ استفاده از ابزارهای چندکاره می توانید فکر کنید در مورد عثمانی‌ها، عثمانی‌ها آن دسته از صندلی‌های کوتاه هستند که با گذاشتن سینی یا فنجان روی آن‌ها تبدیل به میز می‌شوند. با چیزی شبیه به این، در زمان نیاز یک میز و در زمان نیاز یک صندلی خواهید داشت.

حضور کارآمد آینه‌ها

استفاده از آینه‌ها در دکوراسیون پذیرایی کوچک

آینه ها هر اتاقی را بزرگتر نشان می دهند. بنابراین به نحوه استفاده از آن فکر نکنید. یک آینه بزرگ را با دیوار اندازه بگیرید و فضای مورد نیاز خود را دو برابر کنید. یکی از دیوارها را می توان با کاشی های آینه ای پوشاند. این ایده اتاق نشیمن شما را زیبا، روشن و جادار می کند.

بهترین آینه های تزئینی را ببینید.

رنگ‌کردن یکی از دیوارها

رنگ‌کردن یکی از دیوارهای پذیرایی کوچک

در اتاق های پذیرایی کوچک استفاده از رنگ های سفید و روشن یا رنگ های خنثی مانند خاکستری و بژ می تواند فضا را افزایش دهد. اما اگر می خواهید رنگ و تنوع را به خانه خود بیاورید، بهتر است یکی از دیوارها را به رنگ گرم درآورید و با رنگ های روشن زندگی کنید. دکوراسیون محبوب شده است، اگر شما هم این سبک را دارید، اما فضایتان کوچک است، فقط یک دیوار را پر کنید.

یکپارچه‌کردن دکوراسیون بالکن و داخل

یکپارچه‌سازی بالکن و پذیرایی کوچک

اگر اتاق نشیمن شما کوچک است، اما بالکن دارید، باید از آن نهایت استفاده را ببرید. داشتن بالکن می تواند به شما کمک کند فضایی باز داشته باشید و محدودیت فضا را کاهش دهید. کافی است هم برای پذیرایی و هم برای بالکن یک رنگ و مبلمان زیبا انتخاب کنید به این ترتیب فضای بالکن فضای پذیرایی را اضافه کرده و پذیرایی شما را بزرگتر می کند. آیا بالکن دارید؟

در آخر

آیا نکات طراحی فضای کوچک را پوشش داده ایم؟ نظری در این مورد دارید؟ پیشنهادی برای اضافه کردن به این لیست دارید؟ کدام پیشنهاد را بیشتر دوست دارید؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا