روانشناسی

این موارد نشان می‌دهد در خانواده‌ای سمی بزرگ شده‌اید

در این مقاله از مجله اینترنتی دلتا به تاثیر خانواده های سمی بر شخصیت انسان می پردازیم. این بررسی به ما کمک می کند تا دنیای درونی خود را بیشتر درک کنیم. دانستن علل ترس ها و اضطراب هایمان می تواند به ما در بهبود و بهبود زندگی کمک کند.

تاثیر خانواده سمی بر شکل‌ گیری شخصیت افراد

خودخواهی والدین و بی توجهی به احساسات فرزندان در دوران کودکی تاثیر زیادی در شکل گیری شخصیت آنها دارد.

از کنترل شدن می‌ترسید

در بسیاری از خانواده های ناکارآمد، والدین سعی می کنند سایر اعضای خانواده را کنترل کنند. این رفتار طبیعی نیست و در درازمدت به آزار عاطفی تبدیل می شود. این رفتار باعث می شود کمتر به اطرافیان خود اعتماد کنید و احساس بی ثباتی و ناامنی در رابطه تان ایجاد می کند. این رفتار همچنین شما را از ایجاد روابط جدید و داشتن تعاملات متنوع و سالم با دیگران باز می دارد.

در تعاملات اجتماعی و اعتماد به دیگران مشکل دارید

هنگامی که فردی در محیطی ناامن زندگی می کند که در آن ذهن کنترل شده و مورد سوء استفاده قرار می گیرد، احساسات و روحیه او تحت تأثیر قرار می گیرد. برخی از والدین ممکن است نتوانند به اندازه کافی از فرزندان خود حمایت کنند و در نتیجه احساس درماندگی و قدردانی نمی کنند. از طرف دیگر، در موقعیتی دیگر، فرد ممکن است در خانواده ای زندگی کند که همیشه محتاط و نگران کنترل است و این ممکن است به احساس اجتناب و حفظ خود منجر شود. برای روابط بهتر با دیگران، راز یک ازدواج موفق و رابطه طولانی مدت را ببینید.

مرتبط  همسایه خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

با شکست‌خوردن به راحتی کنار نمی‌آیند

کودکانی که در محیط های سمی بزرگ می شوند ممکن است دائما احساس بی ارزشی یا بی ارزشی کنند. آنها با توقعات زیادی روبرو هستند و اگر از انتظارات والدین خود کوتاه بیایند مدام سرزنش می شوند. این تجربیات باعث می شود که فرد به مرور زمان احترام خود را از دست بدهد و مراقب خود نباشد.

احساس کمبود هویت از تاثیر خانواده سمی بر شکل‌ گیری شخصیت افراد

از آنجایی که این رفتار مربوط به گذشته است، مهم است که مردم بیشتر به شما بدهند و به شما احترام بگذارند. آنها باید احساس کنند که ارزشمند و مهم هستند و بدون توجه به نتایجی که به دست می آورند، توانایی تغییر زندگی خود را دارند. افراد با تجزیه و تحلیل باورهای منفی خود می توانند با خود صلح کنند و روی باورهای خود کار کنند.

انتقاد از تاثیر خانواده سمی بر شکل‌ گیری شخصیت افراد

اعتماد به نفس پایین یکی از اثرات تجربیات سمی والدین بر کودکان است. این بچه ها همیشه احساس حماقت و بی ارزشی می کنند و نمی توانند بهتر شوند. آنها در تمام اعمال خود از خود انتقاد می کنند، شک می کنند و به عواقب منفی کار فکر می کنند.

سرکوب کردن احساسات از تاثیر خانواده سمی بر شکل‌ گیری شخصیت افراد

والدینی که به طور لفظی یا فیزیکی از فرزندان خود سوء استفاده می کنند اغلب احساسات آنها را نادیده می گیرند. ممکن است منجر به آزار بیشتر خانواده شود. در نتیجه کودکان به مرور زمان و در طول زندگی عادت می کنند که درد، رنجش و عصبانیت خود را پنهان کنند. آنها ممکن است احساسات دیگران را به احساسات خود ترجیح دهند.

مرتبط  مردها از یک رابطه عاطفی چه می‌خواهند؟

اضطراب از تاثیر خانواده سمی بر شکل‌ گیری شخصیت افراد

کودکانی که در خانواده های سمی بزرگ می شوند، بیشتر در معرض اختلالات اضطرابی هستند. بی ثباتی خانواده، خشونت روحی و جسمی و ناامنی ایجاد می کند. کودکان مبتلا به اختلالات اضطرابی ممکن است در تمرکز مشکل داشته باشند و ممکن است احساس تحریک پذیری، بی قراری، اضطراب و تحریک پذیری را تجربه کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا