روانشناسی

این نشانه‌ها می‌گوید مرگتان نزدیک است

مطالعات زیادی در مورد رابطه بین ذهن و مرگ زودرس انجام شده است. تا چند سال پیش، خطر مرگ زودرس برای افراد مبتلا به بیماری های روانی جدی بیشتر بود. در مقاله مجله اینترنتی بنوان در مورد مسائل مربوط به سلامت روان که باعث مرگ می شود صحبت می کنیم.

اختلالات روانی که باعث مرگ می‌شود

شاید نام کمی گیج کننده باشد. اما جای نگرانی نیست، با تشخیص زودهنگام و درمان به موقع، این خطرات از بین رفته و بیمار به زندگی عادی باز می گردد.

اختلال اشتها یا اختلالات خوردن

اولین مشکل عمده سلامت روان که باعث مرگ زودرس می شود، بیماری روانی است. این یکی از خطرناک ترین مشکلاتی است که بسیار ساده به نظر می رسد. نمی توان باور کرد؛ اما هر 62 دقیقه یک نفر به خاطر آن می میرد. سوءتغذیه به شدت بر متابولیسم بدن تأثیر می گذارد و در نهایت عملکردهای اساسی بدن را مختل می کند.

اختلالات شخصیت مرزی از اختلالات روانی که باعث مرگ می‌شود

افراد مبتلا به اختلال شخصیت مرزی مشکلات جدی در ارتباط با دیگران دارند و خودکشی می کنند. اختلال شخصیت مرزی اختلالی است که باعث مرگ زودرس می شود. اگر می خواهید رابطه عاطفی سالمی داشته باشید، این مقاله را بخوانید. این مرد بهترین انتخاب برای ازدواج است.

مرتبط  هرگز با این افراد دوست نشوید +ویدیو

افسردگی

یک فرد ممکن است به دلایل زیادی افسرده شود. دلایلی مانند زایمان، از دست دادن عزیزان. در چنین مواقعی نباید فرد افسرده را تنها گذاشت و باید به دنبال راه حلی برای این اختلال بود.

اختلالات دوقطبی از اختلالات روانی که باعث مرگ می‌شود

بسیاری از مردم اختلال دوقطبی را به عنوان افسردگی شیدایی می شناسند. این افراد دارای نوسانات خلقی شدید هستند و این نوسانات می تواند هفته ها یا ماه ها ادامه داشته باشد. متاسفانه از هر 100 نفر در جهان یک نفر به این بیماری مبتلا می شود. این مشکلات بعد از بلوغ ظاهر می شود و در افراد بالای 40 سال شایع است.

اختلال طیف اسکیزوفرنی و مرگ زودرس

اسکیزوفرنی یکی دیگر از بیماری های روانی است که باعث مرگ زودرس می شود. فردی که از این اختلال رنج می برد، افکار، احساسات و رفتارهای غیرعادی را تجربه می کند. فردی که از این بیماری رنج می برد علائم زیر را تجربه می کند.

  • مغالطه: اظهارات اعتقادی که با واقعیت در تضاد است.
  • توهم: دیدن و شنیدن چیزهایی که در واقعیت نیستند.
  • زبان نامنظم: به نقل از کلماتی که از قواعد زبان پیروی نمی کنند، بنابراین شنونده نمی تواند این کلمات را درک کند.
  • رفتار غیر طبیعی یا خشونت آمیز: افکار مزاحم رفتار یا حرکات عجیب
  • علائم منفی: ناتوانی در شروع برنامه ها، صحبت کردن، ابراز احساسات یا احساس خوشحالی

اختلالات طیف اوتیسم

علائم اصلی این اختلال در افراد در دوران کودکی آشکار می شود. این افراد در ارتباط و برقراری ارتباط با افراد دیگر مشکل دارند و افراد بسیار تنها هستند. در برخی موارد به دلیل عدم توجه به خطرات، فرد مبتلا به این بیماری جان خود را از دست می دهد و این بیماری منجر به مرگ زودرس می شود.

مرتبط  هرگز این ۵ کار را قبل از خواب شبانه انجام ندهید

اختلال اضطرابی از اختلالات روانی که باعث مرگ می‌شود

این بیماری روانی می تواند استرس را افزایش دهد، زندگی فرد را مختل کند و در نهایت سلامت او را از بین ببرد. این استرس می تواند به اندام ها آسیب برساند و منجر به مرگ شود. این بیماری یکی از خطرناک ترین بیماری هاست که خطر ابتلا به بیماری های روانی در اثر مرگ زودرس را افزایش می دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا