دکوراسیون داخلی

این گلدان‌ها خانه را شیک و مدرن می‌کنند

پس از انتخاب گلدان و خرید آن، ممکن است متوجه شوید که طرح و رنگ آن با دکوراسیون منزل شما همخوانی ندارد. اگرچه گلدان های طبیعی یا تزئینی در طرح های مختلفی تولید می شوند، اما هر کدام برای هر فضا یا خانه ای مناسب هستند. در این مقاله از دلتا به معرفی انواع گلدان در دکوراسیون منزل می پردازیم.

انواع مدل‌ های گلدان در دکور منزل

در ادامه با ما همراه باشید تا نکاتی در مورد نحوه انتخاب گلدان های طبیعی و مصنوعی برای خانه خود داشته باشید.

گلدان دکوری مربعی از انواع مدل‌‌های گلدان در دکور منزل

این گلدان بعد از گلدان استوانه ای رایج ترین گلدان موجود در بازار است و طرفداران خود را دارند. کاشی های مربعی به دلیل طراحی ساده، فضای خانه شما را منظم نگه می دارد و فضای خانه شما را مرتب و تمیز جلوه می دهد. گلدان های مربعی از مواد مختلفی مانند چوب، خاک رس، فلز، بتن و پلاستیک ساخته می شوند. اگر مبلمان و میزهای مربع و مستطیلی در خانه دارید، بهتر است از این نوع گلدان استفاده نکنید.

گلدان طبیعی و دکوری مستطیلی

ظروف مستطیلی تقریباً مشابه ظروف مربع هستند. گلدان های مستطیل شکل را می توان در لبه دیوارها یا نرده های بالکن و یا در مناطق مسطح و پهن به دلیل طولی که دارند استفاده کرد. در خانه های مدرن استفاده از ظروف مستطیل شکل در بالکن ها و نرده های پله ها، تراس ها و در کنار دیوارهای پذیرایی یا راهروها توصیه می شود.

مرتبط  این ایده دکوراسیون، آرامش اعصاب را به منزل شما بازمی‌گرداند

گلدان دکوری استوانه‌ای از انواع مدل‌ های گلدان در دکور منزل

این گلدان ها به دلیل شکل خمیده و نرمشان برای خانه های مدرن یا مینیمال مناسب هستند. گلدان های استوانه ای با قطرها و ارتفاع های مختلف ساخته می شوند که برای انواع گل و گیاه مناسب است. می توانید یک گلدان بلند و استوانه ای شکل را روی زمین و گوشه اتاق نشیمن یا اتاق خواب قرار دهید و یک گلدان کم ارتفاع را روی میز، پایه گلدان یا کنسول قرار دهید.

گلدان کروی

گلدان های گرد دایره ای شکل هستند و معمولا فضای کمی برای نگهداری گل و گیاه دارند. مدل های گرد برای گیاهان کوچکتر مناسب هستند زیرا سطح کمتری دارند. این نوع ظروف به دلیل شکل خمیده برای خانه های مدرن و ساده مناسب هستند و در مواد سفالی، فلزی، بتونی یا پلاستیکی موجود می باشند.

گلدان دکوری چند وجهی

گلدان ها دارای اشکالی مانند لوزی، پنج ضلعی، شش ضلعی و هشت ضلعی هستند و به دلیل شکل منظم و هندسی که دارند می توانند به عنوان گلدان های طبیعی یا تزئینی در خانه های مدرن و ساده استفاده شوند. برای خانه های مدرن و ساده، گلدان های سفالی همه کاره به رنگ سفید یا مشکی (سرامیک و براق) می تواند انتخابی منحصر به فرد و زیبا باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا