دکوراسیون داخلی

برای همیشه از شر چربی‌های اجاق گاز خلاص شوید

تمیز بودن اجاق گاز نه تنها حس تمیزی خوبی به شما می دهد، بلکه از کثیف شدن خروجی گاز و محفظه فندک نیز جلوگیری می کند. در این مقاله از مجله اینترنتی بنوان نکاتی را برای تمیز کردن صندوق عقب اجاق گاز توضیح می دهیم.

تمیز کردن میله های اجاق گاز

بسته به گاز، نوع میله و میزان کثیفی می توانید از روش های مختلفی استفاده کنید.

تمیز کردن میله های اجاق گاز با سرکه

برای این کار، یک کاسه بزرگ را با آب جوش، صابون ظرفشویی و 2 فنجان سرکه پر کنید و همه شعله ها، میله های فلزی و چدن را روی اجاق گاز قرار دهید تا کاملاً با مایع پوشانده شود.

در بیرون قرار دهید. پس از 2 ساعت، اجازه دهید چوب ها به مدت 3 دقیقه در محلول بمانند، سپس تمام سطح چوب ها را با برس سیمی، تسمه ساینده یا ماشین ظرفشویی تمیز کنید. مراقب باشید روی گریل لکه های چرب باقی نگذارید، بسته به میزان مصرف یا میزان کثیف بودن اجاق گاز توصیه می شود هر روز یا هر هفته کمی سرکه روی ظرف و روی گریل یا فر بپاشید. بعد از حدود 15 دقیقه اجاق گاز را با اسپری تمیز کنید.

تمیز کردن میله های اجاق گاز با جوش شیرین

ابتدا تمام اتوها و اتوهای داغ را با آب گرم و مواد شوینده بشویید. با این کار چربی سطح فلج از بین می رود. سپس یک کاسه بزرگ آب داغ و مقداری جوش شیرین اضافه کنید. تمام چوب ها و مشعل ها را در ظرف قرار دهید. حدود 2-3 ساعت طول می کشد تا روغن روی سطح جمع شود و حرارت داده شود تا در محلول سودا حل شود. سپس با استفاده از اسکاچ درشت یا خط شستشو، تمام سطح میله را بشویید تا ترکی در روغن ایجاد نشود. برای زیباتر کردن خانه خود، بدون خرید لوازم جدید خانه خود را بهتر کنید مراجعه کنید.

مرتبط  در خانه میز جلومبلی لوکس بسازید +ویدیو

تمیز کردن میله های اجاق گاز با آمونیاک

در ابتدا ایمنی را رعایت کنید، هنگام کار دستکش بپوشید. هرگز آمونیاک را با سفید کننده یا کلر مخلوط نکنید. ضایعات چدن را در کیسه ای پر از محلول آمونیاک قرار دهید.

قطعات چدنی اجاق گاز را در یک قابلمه بزرگ بریزید و آب داغ را اضافه کنید تا زمانی که چوب به صورت محلول درآید و یک سوم لیوان را اضافه کنید. آمونیاک را اضافه کنید. سعی کنید کیسه را تکان دهید تا محلول آب و آمونیاک به تمام قسمت های ذرات آهن برسد. بگذارید حدود یک ساعت بماند تا روغن آن میله های آهنی گرفته شود. در نهایت چوب را از محلول آمونیاک جدا کرده و با صابون ظرفشویی و آب گرم بشویید. برای تمیز کردن چدن اجاق گاز، بهتر است از یک پد تمیز کردن نرم و صابون ظرفشویی استفاده کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا