دکوراسیون داخلی

با جدیدترین مدل‌های نورپردازی کابینت آشنا شوید!

زیبایی کابینت و نمای باز آشپزخانه با استفاده از نورپردازی مناسب کابینت دو چندان می شود. در سبک مدرن آشپزخانه، نورپردازی جایگاه ویژه ای دارد. هنگام نورپردازی کابینت، مهم است که بدانیم هر نوع کابینت نورپردازی خاص خود را دارد. به عنوان مثال، چراغ های کابینت راه پله با چراغ های کابینت غشایی متفاوت است. برای این منظور در مقاله دلتامگ به توضیح چراغ های کابینت آشپزخانه می پردازیم تا بتوانید به راحتی آنها را انتخاب کنید.

انواع نورپردازی کابینت آشپزخانه

نورپردازی کابینت آشپزخانه بسیار مهم است. زیرا نه تنها زیبایی و زیبایی دکوراسیون را افزایش می دهد بلکه به بهبود کار و استفاده از آشپزخانه نیز کمک می کند. یکی از مزایای استفاده از چراغ قوه افزایش روشنایی است. نور خوب می تواند روشنایی آشپزخانه را افزایش دهد و فضای کار را افزایش دهد. علاوه بر این، نورپردازی مناطق مهم مانند سطوح کار، نیاز به نور کافی برای پخت و پز و تهیه غذا را افزایش می دهد و عملکرد و کیفیت آشپزخانه را بهبود می بخشد. انواع چراغ های کابینت عبارتند از:

نورپردازی زیر کابینت

نورپردازی زیر کابینتی یکی از پرطرفدارترین روش ها برای افزودن روشنایی و زیبایی به کابینت آشپزخانه است. این چراغ به طراحی و دکوراسیون آشپزخانه شما جذابیت زیادی می بخشد. چراغ های LED برای این سبک نورپردازی ایده آل هستند. این چراغ ها انرژی کمتر و برعکس حداکثر نور مصرف می کنند. یکی دیگر از مزایای استفاده از این میله های نور این است که قابلیت تنظیم روشنایی را دارند و می توانید از این قابلیت برای تنظیم میزان نور استفاده کنید. نظر خود را با توجه به نیاز خود سفارشی کنید. اگر برای ساخت این طرح راه راه از چسب استفاده کرده اید، وقت آن است که آن ها را به کابینت بچسبانید. قبل از زدن چسب، از تمیز و خشک بودن سطح کابینت اطمینان حاصل کنید.

مرتبط  راهکارهایی برای روشن‌تر کردن خانه‌های کوچک

نورپردازی داخل کابینت

نورپردازی داخلی کمد دیواری می تواند به طراحی داخلی کمد به صورت موثرتر و زیباتر کمک کند. با استفاده از این مدل نور به راحتی می توانید وسایل داخل کمد لباس خود را به نمایش بگذارید. برای این مدل از نورپردازی کابینت، انتخاب نورپردازی مناسب بسیار مهم است. در نتیجه چراغ های ال ای دی که انرژی کمتری مصرف می کنند و عمر بیشتری دارند می توانند انتخاب خوبی باشند، در حالی که بهترین مکان برای نصب نوارهای ال ای دی قفسه های شیشه ای یا کابینت های با درهای شیشه ای هستند. برای نصب این نوارها می توانید از نور گیره دار یا بسته های خود چسب استفاده کنید و از این گیره ها برای اتصال لامپ ها به کابینت ها استفاده کنید. یا با استفاده از چسب آن ها را داخل کمد بچسبانید. اما قبل از چسباندن از تمیز و خشک بودن سطح داخل کابینت اطمینان حاصل کنید.

نورپردازی بالای سینک ظرفشویی

یکی از پرکاربردترین قسمت های آشپزخانه سینک یا سینک است. یکی از ترفندهایی که اکثر طراحان داخلی برای زیباسازی آشپزخانه از آن استفاده می کنند، تیره شدن قسمت کانال بالای سینک و افزایش آن با نصب لامپ بالای سینک، علاوه بر تامین روشنایی لازم برای شستن ظروف است. زیبایی محیط. از سنسورهای حرکتی این مدل از روشنایی کمد نیز می توان برای خاموش کردن چراغ ها در مواقع غیر ضروری و صرفه جویی در مصرف برق استفاده کرد. توجه داشته باشید که چراغ خطی LED برای روشنایی بالای سینک مناسب است.

نورپردازی کانتر آشپزخانه

عموماً پیشخوان آشپزخانه بیشتر برای برش دادن غذا در هنگام پخت و پز استفاده می شود. در نتیجه داشتن نور کافی برای استفاده بهتر از کنتور ضروری است. نصب چراغ های کابینت مخفی پیشخوان باید به گونه ای باشد که در قسمت بالای پیشخوان از منبع نور مناسب و در قسمت پایین از نوارهای LED استفاده شود. اگر فضای آشپزخانه شما کوچک است، نورپردازی بالای میز و روشن کردن تمام نقاط تاریک به آشپزخانه کمک می کند بزرگتر به نظر برسد.

مرتبط  چگونه آشپزخانه‌ای زیبا داشته باشیم؟

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا