روانشناسی

بهترین سن ازدواج چه زمانی است؟

سن مناسب برای ازدواج محدود به تعداد خاصی نیست. شاید 20 سالگی شما زمان بسیار خوبی برای ازدواج باشد، در حالی که شخص دیگری در 35 یا 40 سالگی آماده ازدواج نیست. در این مقاله از مجله اینترنتی بنوان به بررسی بهترین سن ازدواج می پردازیم.

بهترین سن برای ازدواج چه زمانی است؟

اصل تفاوت های فردی بیان می کند که سن و زمان مناسب برای ازدواج برای همه افراد متفاوت است. به طور کلی جنسیت، سبک فرزند پروری و رشد فکری و عاطفی فرد از معیارهای مهم برای تعیین سن ازدواج است. کارشناسان معمولا 24 تا 27 سال را برای دختران و 27 تا 29 سالگی را برای پسران انتخاب می کنند. او اعلام می کند که باید به خاطر داشت که این سن سن استاندارد ازدواج نیست. همانطور که گفته شد پارامترهای مختلفی در این مشکل مهم هستند.

برخی از ملاک‌های کلی که برای ازدواج لازم است عبارت‌اند از:

اختلاف سنی مناسب

زوجین نباید بیش از 7 یا 8 سال از هم جدا شوند. این مشکل می تواند تربیت و رویکرد کودک به زندگی و درک یکدیگر را تغییر دهد. اما نمی توان قوانین کلی در مورد مناسب ترین اختلاف سنی برای ازدواج وضع کرد.

مرتبط  با این کارها همسرتان هرگز به شما خیانت نمی‌کند

بچه‌دار شدن تعیین کننده سن ازدواج

وقتی تصمیم به بچه دار شدن گرفتید، باید خودتان را بررسی کنید. بچه دار شدن برای زنان بالای 35 سال می تواند مشکل ساز باشد. افزایش سن ازدواج موضوعی نگران کننده است و حتی می تواند بسیاری از مادران آینده را ناامید کند.

تجربه زندگی مستقل داشته باشید

فردی که دائماً تحت نظارت و حمایت و کنترل خانواده است، نمی تواند مهارت های لازم برای ازدواج را کسب کند. بنابراین توصیه می شود قبل از ازدواج آزادی را تجربه کنید.

وضعیت مالی و پشتوانه مناسب

اگر توانایی پرداخت هزینه های زندگی (به جز وسایل تجملاتی و غیر ضروری عروسی) را ندارید، در هر سنی نباید به فکر ازدواج باشید. حمایت خوب لزوماً به خانواده پرداخت نمی کند.

خودشناسی از نکات بهترین سن برای ازدواج

شما باید بدانید که از زندگی چه می خواهید و افکار و رویاهای روشن داشته باشید. زندگی و آینده را چگونه می بینید و اینکه آیا شوهر ایده آل شما رویاها و اهداف شما را می پذیرد یا خیر.

ازدواج با صلاح شما باشد، ولاغیر

تا زمانی که واقعاً از نظر ذهنی برای ازدواج آماده نشده اید، برای رسمی، خانوادگی، اجتماعی و حتی فرزندان ازدواج نکنید. ازدواج فقط باید با رضایت شما و به نفع شما باشد.

بهترین سن برای ازدواج در مقایسه با عشق

پس از بلوغ عاطفی، مهم ترین پیش نیاز ازدواج، عشق واقعی است. قانونی که صرفا مبتنی بر منطق یا زور و قوانین باشد، چیزی جز عادت و اعتیاد به شما نمی دهد و شما را از اهدافتان دور می کند. ناگفته نماند که ازدواج بدون عشق بد است، اما به یاد داشته باشید که عقل و عشق باید در هر ازدواج به یک اندازه وجود داشته باشد.

مرتبط  چگونه فردی دوست داشتنی باشیم؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا