آشپزی و خانه داری

خاص‌ترین طرز تهیه ماهی کبابی با آب پیاز + ویدئو

یکی از غذاهای معمولی ما ایرانی ها به خصوص در ایام عید و تفریح ​​است. روش های مختلفی برای تهیه این غذای خوشمزه وجود دارد و همه آنها بسیار خوشمزه هستند. اما امروز، این مقاله از دلتاماگ یکی از خوشمزه ترین دستور العمل های ماهی کبابی را به شما آموزش می دهد که می توانید از آن برای شاداب کردن مهمانی های خود استفاده کنید.


مواد ماهی کبابی

  • ماهی قزال آلا
  • کره یا روغن
  • آب پیاز
  • آب لیمو راس یا لیمو
  • ادویه برای ماهی سرخ شده (نمک، فلفل، زردچوبه)

طرز تهیه ماهی کبابی با توری

نکته کلیدی برای ماهی کبابی عالی این است که داخل ماهی به خوبی پخته شده باشد، بنابراین بهترین اندازه برای ماهی کبابی حداقل نیم کیلو یا بیشتر است.

مرحله اول

نوع برش برای تهیه ماهی کبابی رستورانی بسیار مهم است. برای این نسخه باید ماهی را با چاقوی تیز برش دهیم از پشت ماهی شروع به برش می کنیم. ماهی برش تمام شده برای تمیز کردن و شستن دستگاه

مرحله دوم

بعد از شستن ماهی لازم است در این مرحله ادویه اضافه کنید. ابتدا با نمک شروع کنید. سعی کنید ماهی و نمک را خوب مخلوط کنید. در مرحله بعد فلفل سیاه و پودر زردچوبه را اضافه کرده و با دست خوب بمالید تا ادویه ماهی به خوبی جذب شود. همچنین طعم هایی را که بعدا مورد نیاز خواهند بود ذخیره می کند.

مرتبط  ۲ روش طرز تهیه آلبالو خشک بازاری در خانه+ ویدئو

مرحله سوم

مواد را یک ساعت در ماهی بگذارید. سپس باید زغال سنگ یا گاز را از قبل آماده کنید. (اگر از زغال برای کباب کردن ماهی استفاده می کنید، زیاد باد نکنید وگرنه ماهی را می سوزاند و خام می گذاریم).

مرحله چهارم

زمانی که ماهی خوب پخته شد آن را در تور می گذاریم و داخل گوشت می گذاریم. برای این روش کباب کردن ماهی باید ماهی را کاملاً بپزید تا پوست آن معطر شود سپس ماهی را از گریل خارج کرده و درب گریل را باز کرده و به آرامی پوست ماهی را جدا کنید.

مرحله پایانی پخت ماهی کبابی

در این مرحله باید پیاز را بخوریم و آب آن را بگیریم. سپس آب پیاز را روی تمام قسمت های ماهی پوست بریزید. در مرحله بعد با برس مناسب مقداری روغن بزنید تا ماه زیبا شود. البته در صورت تمایل می توان این مرحله را به طور کامل حذف کرد.

سپس بقیه سبزیجات را اضافه کنید و در آخر آبلیمو یا لیموترش را روی ماهی بریزید و درب گاز را ببندید. فرآیند چاشنی را برای قسمت دیگر ماهی نیز تکرار کنید. بعد داخل ماهی را روی گریل قرار دهید تا پخته شود و سپس آن را برگردانید تا طرف دیگر ماهی نیز کباب شود. بالاخره ماهی کبابی شما آماده است و می توانید از آن لذت ببرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا