بهداشت و سلامت

روش های درمان خانگی عفونت کلیه

عادات غذایی ناسالم و سایر عفونت ها در بدن می تواند عملکرد کلیه را کاهش داده و منجر به عفونت و درد کلیه شود. شایان ذکر است که زنان بیشتر مستعد ابتلا به نفریت هستند. اگر کمر درد دارید، ممکن است عفونت یا درد کلیه داشته باشید. این مقاله از مجله اینترنتی بنوان به درمان های خانگی عفونت کلیه می پردازد.

درمان خانگی عفونت کلیه

برای درمان عفونت کلیه باید با پزشک مشورت کرد و نسخه خاصی دریافت کرد. با این حال، عوارض ناشی از درد و عفونت کلیه را می توان با طب سنتی و درمان های خانگی کاهش داد و درمان کرد.

 آبلیمو

لیمو کلیه ها را تمیز می کند، سنگ ها و سموم را دفع می کند. به جای نوشیدنی لیموی طعم دار، بهتر است از لیموترش تازه استفاده کنید.

 تخم هندوانه

دانه های هندوانه حاوی یک دیورتیک است که به درمان درد کلیه کمک می کند. تخمه هندوانه بر التهاب مثانه و مجرای ادرار نیز تأثیر مثبت دارد. به نحوی که کلیه ها را تحریک به کار کند. بنابراین یک درمان خانگی موثر برای بیماری ها و دردهای کلیوی است.

مواد لازم:

  • یک قاشق تخمه هندوانه
  • ۲ فنجان آب
  • ۱ بشقاب
  • ۱ صافی

طرز تهیه: ابتدا آب را بجوشانید و کنار بگذارید. سپس دانه های هندوانه را در ظرفی بریزید و آب جوش را داخل کاسه بریزید. مخلوط را برای چند دقیقه خنک کنید. سپس چای قابل شرب را بریزید. استفاده از این محلول را یک بار در روز تکرار کنید.

مرتبط  سنگ مثانه را در خانه نابود کنید!

ذرت

مصرف ذرت می تواند عفونت های دردناک دستگاه ادراری را کاهش دهد و درد را کاهش دهد و روند بهبود را تسریع کند. دلیل این امر این است که ذرت حاوی دیورتیک (ادرار آور در غذا یا داروهایی است که باعث افزایش خروجی ادرار انسان می شود) و رشد باکتری ها را کاهش داده و عفونت کلیه را درمان می کند.

 سیر

سیر دارای خواص ضد التهابی طبیعی است که با بیماری کلیوی مبارزه می کند. علاوه بر این، به عنوان یک ادرارآور عمل می کند و میکروارگانیسم های مضر و سموم را از کلیه ها و بدن دفع می کند.

 سیب

سیب دارای خواص ضد التهابی و فیبر زیادی است که می تواند به طور موثر عفونت کلیه را درمان کند. سیب همچنین ادرار را اسیدی تر می کند و از رشد باکتری های مضر جلوگیری می کند.

 زردچوبه

زردچوبه عفونت کلیه را درمان می کند و روند بهبودی را تسریع می کند زیرا حاوی کورکومین است که یک عامل ضد باکتری، ضد قارچ و ضد التهاب قوی است. بنابراین از رشد و تولید مثل میکروارگانیسم ها جلوگیری می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا