آشپزی و خانه داری

ساده‌ترین روش تهیه ترشی لیمو ترش

لیموترش یکی دیگر از غذاهای لذیذ در فصل تابستان است که می توان از آن برای تهیه شیرینی، مرزه، مربا و شربت استفاده کرد. ترشی لیموی تلخ با خواص ویژه ای که برای بدن دارد و همچنین بسیار جذاب است، یک ترشی عالی است و می توانید با درست کردن آن و گذاشتن آن روی میز مهمانان خود را شگفت زده کنید. برای آموزش درست کردن ترشی لیمو ترشی عالی تا انتهای این مطلب با بنوان همراه باشید.

خواص لیمو ترش

قبل از یادگیری طرز تهیه لیمو ترشی، بهتر است از فواید لیمو برای بدن بدانید. لیمو تلخ خاصیت خنک کنندگی و خشک کنندگی دارد و حاوی مقدار زیادی ویتامین C است که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند و در نتیجه بیماری ها را بسیار کاهش می دهد و پوستی جدید ایجاد می کند.

زیرا لیمو منبع غنی است. منبع فلاونوئیدها، لیمونن بتاکاروتن استرس را کاهش می دهد و سلول های سرطانی را از بین می برد. همچنین حاوی آهن در بدن است و از کم خونی جلوگیری می کند. از طرفی اگر به دنبال یک رژیم غذایی موثر و سالم هستید، باید لیمو را در برنامه غذایی خود قرار دهید. به دلیل محتوای فیبر بالا، می تواند به کنترل وزن کمک کند.

طرز تهیه ترشی لیمو ترش با پوست

دستورهای مختلفی برای تهیه این غذای خوشمزه و بی نظیر با توجه به ذائقه شما وجود دارد. در حالی که برخی طعم این غذا را دوست دارند، برخی دیگر دوست دارند طعم واقعی لیمو را تجربه کنند. اما ما همچنان به آموزش روش آسان برای تهیه لیمو کاری ادامه می دهیم، با ما همراه باشید

مرتبط  طرز تهیه برنج کته به ۳ روش رستورانی بدون شفته شدن!

مواد لازم برای ترشی لیمو ترش

  • آهک تازه 1 کیلوگرم
  • مقدار کافی آب میوه
  • 3-4 قاشق نمک
  • فلفل قرمز و سیاه 1 قاشق
  • به اندازه کافی سیاه دانه

مرحله اول

برای تهیه این نوع آب نمک باید مراحل زیر را به درستی طی کرد تا خواص آهک حفظ شود. ابتدا لیموها را خوب بشویید و خشک کنید. سپس لیمو را با چاقوی تیز برش دهید.

مرحله دوم تهیه ترشی لیمو ترش

برای گرفتن تلخی لیموی انتخابی، لازم است بعد از برش، تمام دانه ها را جدا کرده و در ظرف مناسب نگهداری کنید. سپس در این مرحله نمک، فلفل و سیاه دانه را اضافه کرده و خوب مخلوط کنید.

مرحله سوم

نگه داشتن لیمو در شیشه مهم ترین مرحله در تهیه پنج ترشی است. زیرا در صورت عدم انتخاب ظرف مناسب، هوا وارد ترشی شده و سطح آن را مسدود می کند. برای نگهداری این نوع ترشی بهتر است از ظروف با درب محکم بسته استفاده کنید.

مرحله چهارم

در این مرحله یک برش نازک لیمو را به لیوان اضافه کنید و بعد از اضافه کردن هر لایه نمک و فلفل را اضافه کنید. (مقدار فلفل برای شما مناسب است و می توانید بردارید) سپس با یک لایه لیمو بپوشانید و تا پر شدن لیوان ادامه دهید

مرحله پایانی درست کردن ترشی لیمو ترش

پس از پر شدن در ظرف، آبلیمو را اضافه کرده و درب آن را محکم ببندید و به مدت یک ماه در یخچال نگهداری کنید تا خیارها آماده شوند. (درب ظرف را در این زمان باز نکنید و در یخچال نگهداری کنید، زیرا هوای گرم باعث کپک زدن اسیدها می شود)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا