بهداشت و سلامت

آیا گر گرفتگی بدن طبیعی است؟

احتقان باعث افزایش ناگهانی دمای بدن می شود که باعث تعریق می شود. این ناراحتی معمولا 4 دقیقه طول می کشد. اما برای برخی افراد ممکن است تا 10 دقیقه طول بکشد که برای فرد ناراحت کننده است. با مجله اینترنتی دلتا همراه باشید تا با راهکارهای گرمایش بدن بیشتر آشنا شوید.

گر گرفتگی بدن در اثر چیست؟

باید بگوییم که یکی از علائم اصلی قاعدگی خانم ها افزایش وزن است که در ۷۵ درصد خانم ها دیده می شود و یک مشکل طبیعی است. استروژن در بدن زن با رسیدن به سن 40 سالگی کاهش می یابد و تخمدان ها تولید تخمک را متوقف می کنند. هنگامی که بدن بیش از حد بارگذاری می شود، باعث ایجاد مشکلاتی مانند خواب، اختلالات عصبی، افسردگی و بسیاری موارد دیگر می شود.

درمان گر گرفتگی بدن با راهکارهای طبیعی

تراکم بدن را نمی توان به طور کامل از بین برد. البته طبق تحقیقات مشخص شده است که راه حل های دیگری نیز برای کاهش شدت و فراوانی آن وجود دارد. شما می توانید به این راه حل های تایید شده توسط هاروارد اعتماد کنید و از آنها برای کاهش نور داغ استفاده کنید تا حواس پرتی کمتری ایجاد شود.

مرتبط  ۲ اقدام ساده برای کاهش کلسترول

سبک زندگی خود را سالم کنید:

معنای این عنوان تغییر روش زندگی و پیروی از عادات صحیح برای زندگی سالم است. یکی از مهم ترین راه ها برای داشتن زندگی سالم ورزش و فعالیت بدنی است. شنا، پیاده روی، دویدن و یوگا در درمان بافت های بدن موثر است

محرک‌ها را کاهش دهید:

محرک های مختلف می توانند باعث ایجاد کروپ شوند. از جمله خوردن غذاهای تند، سیگار کشیدن، استرس و افزایش دمای بدن. برای مبارزه با گرما تا حد امکان از این محرک ها اجتناب کنید.

رژیم غذایی خود را تغییر دهید:

یکی از مهم ترین علل یبوست، تغذیه نامناسب است. در این زمان افزودن برخی مواد غذایی به برنامه غذایی روزانه می تواند این عارضه را کاهش دهد. خوردن غذاهای حاوی فیتواستروژن می تواند به کاهش گرگرفتگی کمک کند. فیتواستروژن ها مانند استروژن در بدن عمل می کنند. مواد غذایی حاوی این ماده عبارتند از: یونجه، رازیانه، سویا، سویا، شیرین بیان، سنبل، سویا، بادام زمینی، دانه ها، جو، انگور، انواع توت ها و آلو. اگر قهوه می نوشید باید بدانید که این ماده در گرم شدن بدن نقش دارد. پس کمتر مصرف کن از غذاهای تند، چرب و سنگین، گوشت قرمز و فست فودها خودداری کنید. حداقل دو بار در هفته غذاهای دریایی مانند ماهی و میگو که سرشار از امگا 3 هستند را در رژیم غذایی خود بگنجانید. غذاهایی مانند بذر کتان نیز حاوی امگا 3 هستند. از ادویه جات مانند فلفل سیاه در غذا استفاده کنید. مصرف عصاره های گیاهی سرد مانند کاسنی و ریشه بیدمشک یا شربت سرماخوردگی علائم تب را کاهش می دهد. یکی از نکات اصلی رژیم غذایی برای یبوست، امتناع از غذای گرم و گرم است. همچنین به یاد داشته باشید که ساده ترین راه برای کاهش گرما نوشیدن آب سرد در ابتدای تمرین است. همچنین می توانید از کیسه یخ برای کاهش دمای قسمت های مختلف بدن استفاده کنید.

مرتبط  از شر معده درد در ماه رمضان خلاص شوید

استرس خود را کاهش دهید:

برای همه ما پیش آمده که متوجه نمی شویم استرس داریم و مدیریت استرس سخت است. در این صورت باید از راهکارهایی استفاده کنیم که استرس را کاهش دهند. به عنوان مثال، یوگا، مدیتیشن، طب سوزنی، تمرینات تنفسی و ماساژ راه های خوبی برای کاهش استرس و در نتیجه کاهش احتقان در بدن هستند.

با اضافه وزن مبارزه کنید:

مهمترین نکته در مبارزه با اضافه وزن جایگزینی غذای ناسالم با غذای سالم و ورزش و تحرک کافی است. طبق تحقیقات انجام شده، هر 5 کیلوگرم از دست دادن آب، گرگرفتگی را تا 33 درصد کاهش می دهد. توجه داشته باشید که در این شرایط رعایت رژیم غذایی سخت یا مصرف دارو و قرص برای کاهش وزن توصیه نمی شود.

به قدر کافی بخوابید:

فراموش نکنید که 8 ساعت در روز بخوابید. خواب مناسب استرس را کاهش می دهد و از اضافه وزن جلوگیری می کند. حداقل 8 ساعت در روز بخوابید تا مشکلات مربوط به تنش بدن را حل کنید. اگر مشکل خواب دارید یا به هر دلیلی نمی‌خوابید، حتماً از پزشک خود کمک بگیرید.

راهکارهای کمکی برای کاهش گر گرفتگی بدن :

با آب ولرم دوش بگیرید:

آب حمام باید گرم باشد تا ذهن آرام شود و دمای بدن تنظیم شود، اگر آب حمام گرم باشد دمای بدن افزایش می یابد.

لباس‌های نخی و سبک بپوشید:

پوشیدن لباس های ساخته شده از الیاف مصنوعی و پلاستیک باعث افزایش تراکم در بدن می شود.

در استخر شنا کنید:

شنا یک ورزش خوب در نظر گرفته می شود و همچنین دمای بدن را کاهش می دهد. به یاد داشته باشید که سونا و جکوزی دمای بدن شما را بالا می برد. بنابراین از افرادی که تب دارند دوری کنید.

مرتبط  جویدن هویج بعد از غذا: جایگزینی برای مسواک

دراز بکشید:

هنگام گرگرفتگی بهتر است دراز بکشید و استراحت کنید.

گر گرفتگی در دوران بارداری

حدود 50 درصد از زنان باردار در این دوران دچار گرگرفتگی می شوند که معمولاً ناشی از تغییرات هورمونی است و معمولاً در ماه های اول و دوم بارداری رخ می دهد. دلیل دیگر ایجاد تغییرات در متابولیسم زنان باردار است که مسلما طبیعی است. این عارضه باعث درد در ساق پا و پا می شود و نیازی به درمان ندارد. برای کاهش درد در دوران بارداری می توانید از درمان های مختلف کمک بگیرید. به عنوان مثال، از گذراندن زمان زیاد در هوای گرم و زیر نور خورشید خودداری کنید و آب فراوان بنوشید تا بدنتان هیدراته بماند. نوشیدن 8 تا 10 لیوان آب در روز توصیه می شود.

سخن پایانی درباره گر گرفتگی بدن

چربی بدن می تواند ناشی از بارداری، یائسگی، سبک زندگی ناسالم، تحریک بیش از حد، اضافه وزن، تغییر رژیم غذایی، استرس، مصرف غذاهای ناسالم و غیره باشد. به دلایلی مانند این می توانید از راه حل بالا برای رفع آن استفاده کنید. نکته مهم دیگر این است که گرگرفتگی در زنان باردار با روش های سنتی قابل درمان است و معمولاً نیازی به درمان ندارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا