دکوراسیون داخلی

ساده‌ترین روش قلمه زدن سانسوریا برای افراد مبتدی + ویدئو

سانسوریا یکی از گیاهان سرسخت خانگی است که می تواند خانه شما را زیبا کند. با توجه به اینکه قیمت گیاه سانسوریا بسیار بالاست، اگر علاقه مند به نگهداری گیاهان در داخل خانه هستید، می توانید با خرید گلدان سانسوریا که برش داده اید، گلدانی زیبا و بزرگ در منزل بسازید. به همین منظور در این مقاله دلتاماگ ساده ترین راه کاهش زالو را به شما آموزش می دهیم. بنابراین، حتی اگر در زمینه سفالگری تازه کار هستید، می توانید با دیدن این فیلم آموزشی به راحتی نحوه ساخت قطعات زالو را یاد بگیرید.

چه فصلی برای قلمه زدن گیاه سانسوریا مناسب است؟

سانسوریا یکی از گیاهان سرپوشیده است که در برابر کم آبی و نور کم مقاوم است. به عبارت دیگر سانسوریا یکی از گیاهان سرپوشیده مقاوم به نور کم است. بهترین زمان برای خوردن قلمه سانسوریا اواخر تابستان و اوایل پاییز است که گیاه به طور کامل رشد کرده است. به یاد داشته باشید که اگر قصد دارید گیاه را دوباره گلکاری کنید، بهتر است این کار را هر دو یا سه سال یکبار انجام دهید. اما بهتر است خاک رسی هر شش ماه یکبار تعویض شود. تحقیق را می توان به دو صورت تکرار کرد. قلمه سانسوریا در خاک و قلمه سانسوریا در آب. در زیر نحوه استفاده از قلمه سانسوریا در آب را به تفصیل توضیح خواهیم داد.

مرتبط  ۱ ترفند ساده برای ساخت آباژور در خانه + ویدیو

آموزش تکثیر گیاه سانسوریا


مرحله اول قلمه زدن سانسوریا

ابتدا به برگ های گیاه سنسوریا که جوان تر از بقیه گیاهان هستند نیاز دارید. مهمترین چیزی که هنگام بریدن گیاهان باید به خاطر داشته باشید این است که چاقو را قبل از برش استریل کنید. توجه داشته باشید که برش باید مایل باشد.

مرحله دوم

سپس برگ بریده شده را صاف روی آن قرار دهید. از فاصله 10 یا 15 سانتی متری شروع به بریدن برگ ها می کنیم. به یاد داشته باشید که وقتی برگ ها را ترک می کنید، آنها را ذخیره کنید.

مرحله سوم

در این مرحله کاترهای نمدی را بردارید و یک آینه یا بوفه بزرگی که مناسب همه کاترها باشد آماده کنید. تمرکز این مرحله بر اساس ویدیو پر کردن کف ظرف مورد نظر با سنگ برای جلوگیری از خوردگی اجزا است.

 مرحله چهارم

ظرف را با آب پر کنید، برش را در آن قرار دهید و در محیطی روشن قرار دهید. به عنوان مثال، یک پنجره جنوبی بهترین گزینه است.

مرحله پایانی قلمه زدن سانسوریا

در این مرحله صبر لازم است. زیرا ریشه زدن قلمه یک ماه طول می کشد. پس از ریشه زدن قلمه ها می توان آنها را در زمین کاشت. اما برای تاثیر بهتر، یک ماه دیگر به گیاهان فرصت دهید تا بالغ شوند و سپس آنها را در زمین بکارید. ظرف مناسبی برای قرار دادن گیاه در زمین تهیه کنید و مطمئن شوید که سطح زمین را بپوشاند. یک سوراخ برای زهکشی اضافی ایجاد کنید. آبیاری گلدان بهترین زمان برای آبیاری گیاهان پس از گلدان زمانی است که سطح خاک کاملاً خشک شده باشد.

مرتبط  ۸ قانون طلایی انتخاب پرده لوکس برای خانه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا