مد و زیبایی

سفید کردن دندان زرد با چند روش ساده

تمیز کردن دندان در خانه یکی از ساده ترین راه ها برای تمیز کردن دندان است. این با توجه به موقعیت و هزینه ویزیت دندانپزشکی بسیار کاربردی است. اگر ادامه دهید بعد از مدتی نتیجه را خواهید دید. توسط بنوان

دلایل زردشدن دندان‌ها

ابتدا بیایید متوجه شویم که آیا دندان های شما زرد هستند یا خیر.

  • نوشیدنی ها و خوراکی های رنگی یکی از دلایل زرد شدن دندان ها هستند. نوشیدنی های زرد و قرمز مانند قهوه و چای باعث ایجاد لکه و زردی دندان می شوند.
  • استعمال دخانیات و مواد مخدر ابتدا باعث زرد شدن دندان ها می شود و در صورت ادامه این امر می تواند منجر به پوسیدگی دندان شود.
  • نازک شدن مینای دندان و از بین رفتن لایه زیرین عاج دندان یکی دیگر از دلایل زردی دندان است.
  • مصرف غذاهای اسیدی مانند الکل یا نوشابه های گازدار می تواند به سطح دندان آسیب برساند و سفیدی دندان را از بین ببرد.

سفید کردن دندان زرد

در اینجا چند درمان خانگی برای سفید کردن دندان ها وجود دارد.

سفید کردن دندان بانمک

نمک یکی از مواد موجودی است که اکثر افراد در خانه های خود دارند. نمک یک آنتی بیوتیک طبیعی است که برای درمان بسیاری از بیماری ها مانند عفونت، روماتیسم مفاصل و بیماری های پوستی و همچنین برای سفید کردن دندان های زرد و حتی برای تقویت آنها بسیار مناسب است. نمک همچنین باکتری ها و ویروس ها را از بین می برد. از مخلوط آب و نمک برای سفید کردن دندان های خود استفاده کنید. هرگز از نمک مستقیم برای سفید کردن دندان استفاده نکنید. سختی نمک مینای دندان شما را از بین می برد.

مرتبط  بهترین کرم آبرسان پوست را در خانه بسازید + ویدیو

سفید کردن دندان زرد با زنجبیل و نمک

مواد لازم برای سفید شدن دندان های زرد: زنجبیل، نمک، لیمو

برای استفاده از این مخلوط ابتدا یک تکه کوچک زنجبیل را آسیاب کرده و یک چهارم قاشق چایخوری نمک به آن اضافه کنید. حالا یک برش آب لیمو را در این مواد بچکانید و پس از مخلوط شدن خوب دوباره دندان هایتان را با این مخلوط تمیز کنید.

سفید کردن دندان با جوش‌شیرین و آب‌لیمو

مواد لازم: 1 قاشق چایخوری جوش شیرین، 1 قاشق چایخوری لیمو/آب لیمو

برای این مخلوط، باید جوش شیرین و لیمو را با هم مخلوط کنید. این مخلوط را روی دندان های خود مسواک بزنید. پس از 2-3 دقیقه، دهان خود را با آب بشویید. ابتدا دو بار در هفته تکرار کنید، سپس هر 7 تا 10 روز استفاده کنید.

جوش شیرین، که معمولا به عنوان جوش شیرین شناخته می شود، یک عنصر رایج است که تقریبا در هر آشپزخانه یافت می شود. اصولاً این قابلیت را دارد که به طرز ماهرانه ای لکه ها را از سطح دندان ها بپوشاند و از بین ببرد.

سفید کردن دندان زرد با روغن نارگیل

روش مصرف: باید انگشتان خود را با روغن نارگیل خیس کنید، سپس آن را روی دندان ها بمالید. (می توانید از مسواک هم استفاده کنید.) یک یا دو دقیقه به آرامی دندان های خود را مسواک بزنید. دهان خود را با آب بشویید. این کار را هر روز صبح برای سفید کردن دندان انجام دهید

مقاله ویژه: بهترین مرطوب کننده خانگی پوست + ویدئو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا