بهداشت و سلامت

شیر زردچوبه چه خواصی برای بدن دارد؟

شیر طلایی نوشیدنی است که از مخلوط کردن نصف قاشق چایخوری عسل و یک فنجان شیر تهیه می شود و فواید شگفت انگیزی برای بدن انسان دارد. مجله اینترنتی بنوان در این مقاله به بررسی فواید مصرف شیر زردچوبه می پردازد.

فواید مصرف شیر زردچوبه

در زیر با ویژگی های شیر مادر آشنا می شویم.

ضد عفونی کردن کبد

زردچوبه برای کبد مفید است و می توان از آن به عنوان پاک کننده کبد برای حذف اسیدهای چرب استفاده کرد.

مجهز کردن بدن برای مبارزه با سرطان

زردچوبه یک آنتی اکسیدان قوی است و مطالعات نشان می دهد که زردچوبه نه تنها می تواند از سرطان جلوگیری کند بلکه با سرطان نیز مبارزه می کند.

تقویت و بهبود سلامت قلب

زردچوبه از آزاد شدن سیتوکین ها در بدن جلوگیری می کند. سیتوتوکسین ها موادی هستند که با التهاب و بیماری قلبی مرتبط هستند و نوشیدن شیر زردچوبه هر شب می تواند خطر ابتلا به بیماری قلبی را کاهش دهد.

شروع کاهش چربی در بدن

زردچوبه نه تنها متابولیسم را تسریع می کند، بلکه به هضم سریعتر غذا نیز کمک می کند. شیر زردچوبه فواید زیادی برای کاهش وزن دارد و تحقیقات اخیر نشان می دهد که مصرف منظم این مخلوط می تواند از افزایش چربی بدن جلوگیری کرده و در نتیجه هضم را تسریع کند.

مرتبط  درمان آلزایمر با مصرف غذاهای تخمیر شده

سلامت و افزایش هوشیاری مغز

مصرف این ترکیب باعث افزایش سطح BDNF در محل اتصال بین نورون های مغز شده و خطر ابتلا به بیماری های مغزی مانند بیماری آلزایمر را کاهش می دهد.

بهبود عملکرد دستگاه ایمنی

کورکومین موجود در زردچوبه مواد شیمیایی مانند سلول های T، سلول های B و سلول های طبیعی را فعال می کند و سیستم ایمنی بدن در برابر حملات قوی تر می شود.

قوی شدن استخوان‌ها

زردچوبه تا 50 درصد از پوکی استخوان جلوگیری می کند و سرشار از کلسیم و ویتامین D است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا