بهداشت و سلامت

درمان سرفه در خانه با ۳ شربت آسان خانگی

سرفه یکی از شایع ترین بیماری هاست. وقتی گلو و مجاری هوایی فوقانی مسدود یا تحریک می‌شوند، مغز فکر می‌کند یک جسم خارجی در آنجا وجود دارد و به بدن می‌گوید که آن را خارج کند. سرفه همچنین می تواند ناشی از عفونت های ویروسی، سرماخوردگی، آنفولانزا و سیگار کشیدن یا مشکلات سلامتی مانند آسم، سل و سرطان ریه باشد. نحوه درمان سرفه در خانه را از مقاله مجله اینترنتی بنوان یاد خواهید گرفت.

درمان سرفه در خانه

برخی از علائم عبارتند از سرفه، گلودرد، درد قفسه سینه و دردهای عضلانی. به جای استفاده از شربت سرفه، می توانید با استفاده از مواد اولیه موجود در آشپزخانه خود، چند درمان طبیعی از این مقاله تهیه کنید.

شربت درمانی سرفه با عسل

در شربت از عسل، لیمو و روغن نارگیل استفاده می شود. لیمو به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند. زیرا سرشار از ویتامین C است. عسل دارای خواص ضد باکتریایی و ضد ویروسی است که میکروب ها و مهاجمان را از بین می برد. شربت برای سرفه های ناشی از آلرژی نیز مفید است. شربت روغن نارگیل یکی دیگر از آنتی بیوتیک های موثر است و تعداد گلبول های سفید خون را در بدن برای مبارزه طبیعی با این عفونت افزایش می دهد.

مواد لازم

  • عصاره لیمو
  • عسل
  • روغن نارگیل

عسل، لیمو و روغن نارگیل را با هم مخلوط کنید. 2 قاشق غذاخوری روغن نارگیل بکر را با 4 قاشق غذاخوری آبلیموی تازه و 1/3 فنجان عسل در ظرفی مخلوط کرده و روزانه مصرف کنید. یک هفته نگه دارید. ماندگاری بیشتر بله، می توانید آن را به مدت 3-4 هفته در یخچال نگهداری کنید. قبل از استفاده کمی آن را گرم کنید.

مرتبط  ۱۱ ماده غذایی که برای مبارزه با سرماخوردگی مناسب‌اند

درمان سرفه در خانه با سرکه

سرکه سیب خام و فیلتر نشده حاوی آنزیم های ضد میکروبی است که به رفع عفونت کمک می کند. همچنین به کاهش التهاب کمک می کند. می توانید در این شربت از زنجبیل استفاده کنید که به عنوان خلط آور طبیعی برای از بین بردن آکنه عمل می کند. فلفل قرمز موجود در این دستور غذا به تسکین گلو درد کمک می کند، در حالی که عسل و روغن زیتون گلو را تسکین می دهد.

مواد لازم

  • سرکه سیب خام و فیلتر نشده 2 قاشق غذاخوری
  • روغن زیتون 2 قاشق
  • 6 قاشق عسل خام
  • پودر فلفل قرمز 1/8 قاشق
  • 1 قاشق زنجبیل

همه ادویه ها را با هم مخلوط کرده و در لیوان بریزید. بگذارید درب بطری به مدت 8 ساعت بماند، می توانید هر روز دو تا سه قاشق غذاخوری بنوشید تا سرفه متوقف شود. زمان نگهداری این شربت سرفه در یخچال 4 تا 6 هفته است. سرفه شما ممکن است ناشی از آلودگی هوا باشد، بهترین معجون ضد آلودگی + فیلم به سلامت شما کمک می کند.

درمان سرفه در خانه با شربت آویشن

این شربت برای درمان خانگی سرفه و برونشیت مناسب است. ترکیبی از گیاهان، زنجبیل، آویشن، فلفل و عسل است. فلفل سیاه گردش خون و حرکت مخاط را بهبود می بخشد. زنجبیل ریه ها را تمیز می کند و آویشن دارای خواص ضد باکتریایی است که به آرامش سیستم تنفسی کمک می کند. عسل به عنوان یک نگهدارنده عمل می کند و گلودرد را تسکین می دهد.

مواد لازم

  • 1 قاشق چایخوری پودر فلفل سیاه
  • آی-آویشن 1 قاشق چایخوری
  • زنجبیل 1 قاشق چایخوری
  • 4 قاشق چایخوری عسل خام
مرتبط  ۷ اعجاز مصرف روزانه آبلیمو

سبزیجات را داخل آبجو بریزید و بجوشانید. مواد را آسیاب کرده و عسل را اضافه کنید. برای تسکین سرفه روزی 2 تا 3 بار یک قاشق از این شربت میل شود.

نمایش شگفت انگیز: ویدیویی شگفت انگیز که تنها در 4 مرحله شکم شما را پر می کند! + تماشای ویدیو.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا