بهداشت و سلامت

درمان آلزایمر با مصرف غذاهای تخمیر شده

فواید غذاهای تخمیر شده متفاوت است، اما اخیراً دانشمندان یک مزیت جدید از خوردن این غذاها را نشان داده اند: جلوگیری از ایجاد مشکلات شناختی ناشی از زوال عقل. مجله آنلاین بنوان را ببینید.

تحقیقات نشان می دهد که غذاهای تخمیر شده نه تنها برای روده مفید هستند، بلکه برای مغز نیز مفید هستند.

فواید غذاهای تخمیر شده

روش های نگهداری مواد غذایی در بسیاری از فرهنگ ها و رژیم های غذایی باعث ایجاد باکتری هایی با اثرات بیولوژیکی می شود. غذاهایی مانند کیمچی (کره ای) و کفیر از انواع مختلفی از ماست و شیر استفاده می کنند

غذاهای تخمیر شده به سلامت روده، تولید انتقال دهنده های عصبی کمک می کنند و به حفظ خلق و خو و همچنین عملکرد کمک می کنند.ارتباط با مغز. عملکرد مفید مغز

محققان به این نتیجه رسیده اند که برخی از غذاهای تخمیر شده نیز ممکن است در خطر ابتلا به زوال عقل نقش داشته باشند. ثابت شده است که خوردن غذاهای تخمیر شده اثرات بلندمدت و کوتاه مدتی بر عملکرد مغز دارد.

عملکرد مواد غذایی تخمیری در بدن

به عنوان مثال، غذاهای تخمیر شده منبع تریپتوفان هستند که برای تولید سروتونین مهم است. عملکرد، از جمله تأثیرات روی خلق و خو.

در حالی که تیم تحقیقاتی بررسی کردند که کدام غذاهای تخمیر شده بیشترین تأثیر را بر سلامت مغز دارند، پزشکان گمان می کنند که محصولات لبنی تخمیر شده بیشترین تأثیر را بر مغز دارند.

مرتبط  از خواص سبزی خوردن چه می‌دانید؟

br> < br> br> مطالعات نشان داده است که فرآورده های شیر تخمیر شده می توانند اثرات محافظتی عصبی داشته باشند و می توان از آنها برای جلوگیری از زوال شناختی در زوال عقل و بیماری آلزایمر استفاده کرد.

دانشمندان قبلاً به این نتیجه رسیده اند که رژیم غذایی غنی از میوه ها، سبزیجات و غلات کامل، گوشت قرمز و قند کم می تواند به کاهش خطر زوال عقل کمک کند.

در حال حاضر هیچ ارتباط قوی بین غذاهای تخمیر شده وجود ندارد. و هیچ زوال عقلی وجود ندارد. وجود ندارد، اما تحقیقات سلامت مغز نتایج قابل توجهی را نشان می دهد.

باکتری هایی که اسید لاکتیک را از غذاهای تخمیر شده خاص تولید می کنند، تولیدکنندگان اصلی GABA هستند.

GABA یک انتقال دهنده عصبی است. این است در مغز، عملکرد اصلی آن کاهش توانایی نورون برای دریافت، تولید یا ارسال پیام های شیمیایی به نورون های دیگر است. بنابراین، گابا دارای اثر آرام بخش است، به بهبود خلق و خو کمک می کند و برای عملکرد شناختی توصیه می شود. با در نظر گرفتن این موضوع، کارشناسان مصرف انواع غذاهای تخمیر شده را برای بهترین نتیجه توصیه می کنند.

مواد غذایی تخمیر شده کدامند؟

از کفیر گرفته تا کلم ترش (کیمچی کره ای) و چای کامبوچا تا میسو (خمیر سویای ژاپنی)، طیف وسیعی از محصولات تخمیر شده، از شیر سنتی و لبنیات محلی گرفته تا ترشی از شراب و سبزیجات مختلف وجود دارد. بخشش به شما کمک می کند. پزشکان توصیه می کنند: بهترین راه برای آهسته خوردن این غذاها و تحمل آنها این است که ممکن است در ابتدا باعث ایجاد گاز شوند.

مرتبط  بایدها و نبایدهای تناسب اندام در میانسالی

کارشناسان یک قاشق غذاخوری آب پز یا 150-250 میلی لیتر آب تخمیر شده را توصیه می کنند. هر زمان که ممکن است، سعی کنید به محصولات تخمیری برسید و محصولات تخمیر شده و میکروارگانیسم های مختلف را امتحان کنید که روده را تحریک می کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا