آشپزی و خانه داری

طرز تهیه پنیر خانگی تنها با ۹ قاشق سرکه

پنیر در صبحانه ایرانی بسیار مهم است. به همین دلیل است که طعم های مختلف پنیر در بازار وجود دارد. اگر از آن دسته افرادی هستید که به پنیر علاقه مند هستید، می توانید با آموزش طرز تهیه پنیر خانگی، پنیر مورد علاقه خود را به راحتی و با قیمت مناسب در منزل درست کنید. برای کشف بهترین دستور العمل های پنیر خانگی در این مقاله دلتاماگ با ما همراه باشید.

مواد لازم برای طرز تهیه پنیر خانگی

  • شیر چرب 3 کیلوگرم
  • سرکه 9 قاشق
  • این یعنی 2 قاشق چایخوری

طرز تهیه پنیر با سرکه و نمک

روش های مختلفی برای تهیه پنیر وجود دارد و می توانید به جای سرکه از آب پنیر استفاده کنید. با این حال، این روش بسیار ساده و ارزان تر است.

مرحله اول طرز تهیه پنیر خانگی

ابتدا کره را در قابلمه مناسبی بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا شروع به جوشیدن کند. (از شیر محلی می توان برای طعم دادن به پنیر استفاده کرد.)

مرحله دوم

در این مرحله به یاد داشته باشید که برای هر کیلوگرم شیر به 3 قاشق غذاخوری سرکه نیاز دارید. پس از جوشاندن شیر، سرکه را به مقدار آن اضافه می کنیم. در این مرحله شیر را با سرکه خوب مخلوط کرده و روی خمیر را بپوشانید و پنیر به دست می آید.

مرتبط  طرز تهیه برنج کته به ۳ روش رستورانی بدون شفته شدن!

مرحله سوم طرز تهیه پنیر خانگی

در این مرحله با استفاده از ملاقه، پوسته به دست آمده را با پارچه تمیز و تمیزی ریخته و آویزان کنید. توجه داشته باشید که باید یک فنجان زیر آن قرار دهید تا ذهن خود را در آن بریزید.

مرحله چهارم

بعد از اینکه شیر کاملا جدا شد پنیر را در صافی می ریزیم و چیزی سفت می گذاریم تا تکه های پنیر به هم بچسبد. پنیر را به مدت 3 تا 4 ساعت در این ساختار بگذارید.

مرحله پایانی طرز تهیه پنیر خانگی

بعد از آماده شدن پنیر می توانید آن را به مدت 4 ساعت در یخچال قرار دهید. برای تهیه کره به شیر باقیمانده نمک اضافه کنید و خوب هم بزنید تا نمک کاملا در کره حل شود. در آخر پنیر و آب نمک را به برش ها اضافه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا