دکوراسیون داخلی

خانه‌ای معطر و دکوراسیونی زیبا با کاشت هل در گلدان

روش زندگی بسیاری از ما امروزه این است که باغ ها مانند گذشته تمیز نیستند. بنابراین گیاهان موجود در خانه در تجدید روحیه اعضای خانواده تأثیر دارند. بنابراین، علاوه بر بهبود دکوراسیون، خوشبختانه، قابلمه بوی خوبی دارد و می توان از آن برای غذا استفاده کرد. به این ترتیب می توانید دو پرنده را با یک سنگ بکشید. هل یکی از مهم ترین ادویه ها در زندگی روزمره ایرانیان است. زیرا علاوه بر فواید بسیاری برای بدن بوی خوبی نیز دارد. بنابراین با کاشت هل در گلدان و کاشت آن در باغ خانه خود را خاص و منحصر به فرد خواهید کرد.تا پایان مقاله با دلتاماگ همراه باشید تا نحوه پرورش هل را بیاموزید.

روش کاشت هل در گلدان

اگر در هنگام کاشت به نکات مهمی توجه کنید، گلدانی هل مانند سایر گیاهان در داخل خانه بسیار آسان است. گیاهان هل باید شرایط محیطی خاصی داشته باشند تا رشد خوبی داشته باشند و برداشت خوبی داشته باشند. در ادامه با جزئیات بیشتر توضیح داده خواهد شد.

مرحله اول کاشت هل در گلدان

خیساندن بذر هل اولین قدم در کاشت هل است. زیرا می توان دانه ها را قبل از باز شدن غلاف ها برداشت کرد که در این صورت ماندگاری پس از کاشت بسیار کوتاه است. یا ممکن است دانه ها در معرض اکسید اتیلن یا بخار قرار گرفته باشند که می تواند تأثیر منفی بر گیاه ما داشته باشد. بنابراین برای به دست آوردن گلدان سبز بهتر است بعد از خرید دانه ها را در آب خیس کنید

مرتبط  متفاوت‌ترین آشپزخانه را با ساختن یک جزیره داشته باشید

برای خیس خوردن دانه ها از آب داغ استفاده کنید و بذرها را چند دقیقه در آب بگذارید. سپس به آرامی کپسول را فشار دهید تا پوسته باز شود و دانه ها خارج شوند. سپس آنها را خوب بشویید تا چسبندگی دانه ها گرفته شود و بذرها را به مدت 1-2 روز در آب بگذارید. بعد از این مدت آن ها را از آب خارج کرده و در حوله مرطوب قرار دهید و در کیسه یخچال سوراخ هایی در کیسه ایجاد کنید و در جای گرم قرار دهید تا بذرها جوانه بزنند.

مرحله دوم

پس از جوانه زنی می توان بذرها را در گلدان کاشت. لازم به ذکر است که بهترین فصل برای کاشت هل اواخر تابستان و پاییز است. برای کاشت بذر در گلدان ابتدا از وجود سوراخ هایی در کف گلدان اطمینان حاصل کنید تا آب اضافی آن تخلیه شود. سپس ماسه را داخل ظرف بریزید و دانه ها را بردارید و ماسه بیشتری اضافه کنید.

این کار را تا پر شدن ظرف ادامه دهید و لایه آخر را با ماسه مرطوب بپوشانید. مهمترین نکته در این مرحله این است که فاصله بین هر دانه باید حدود یک اینچ باشد. بهتر است از گلدان های بزرگی استفاده کنید که بعد از رشد گیاهان نیاز به تعویض دارند. در نهایت ظرف را با پلاستیک بپوشانید و در دمای 70 تا 85 درجه فارنهایت قرار دهید.

مرحله سوم کاشت هل در گلدان

حداقل یک ماه زمان نیاز داریم تا بذرها جوانه بزنند. اما بعد از دو یا سه هفته می توانید رشد دانه ها را مشاهده کنید. در این زمان مهم است که آنها را در یک موقعیت بالا قرار دهید تا در طول روز به اندازه کافی نور غیر مستقیم خورشید دریافت کنند. حداقل 3 ماه طول می کشد تا دانه های هل ما به اندازه کافی رشد کنند.

مرتبط  در خانه وسایل دکوری بسازید +ویدیو

مرحله پایانی برداشت هل

آخرین مرحله برای کاشت فلفل در گلدان، قطع درخت قلم است که می تواند برای شما بسیار جذاب باشد. زیرا نتیجه تلاش خود را خواهید دید. برای پیوند باید طول گیاه تا سه متر باشد. با توجه به اینکه گل های پرتقال از ابتدای فروردین تا اوایل خرداد ماه، فصل لطف زمان برداشت این گیاه است. کرفس دارای گلهای زرد، گلهای بیضی شکل کوچک و بیانی بین 15 تا 20 دانه است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا