روانشناسی

غلبه بر اضطراب با استفاده از حس ترس!

غلبه بر اضطراب می تواند یکی از سخت ترین کارهایی باشد که یک فرد می تواند در زندگی انجام دهد، به این معنی که ممکن است هرگز بر این احساس منفی غلبه نکنید. کنترل اضطراب یک مهارت است، اگر بر آن مسلط باشیم می توانیم زندگی آرام و شادی داشته باشیم. شاید فکر نکرده باشید که یکی از راه های غلبه بر اضطراب استفاده از تکنیک های ترس است. در بنوان بمانید

چگونه با استفاده از حس ترس بر اضطراب غلبه کنیم؟

شاید بهترین راه برای رهایی از اضطراب تماشای فیلم، تماشای فیلم هایی در ژانر ترسناک باشد. ژانری که هدفش ترساندن و ترساندن بیننده است چگونه می تواند با اضطراب مقابله کند؟ دلایل به شرح زیر است.

اضطراب چیست ؟

اضطراب، به عنوان نگرانی در خصوص حوادث و رویدادهای آینده بیان می‌شود که ممکن است اتفاق بیفتد یا نیفتد؛ اما بدانید که اضطراب در بزرگسالان، لزوما هم بد نیست. جالب است بدانید که اضطراب، گاهی به ما انگیزه می‌دهد که در برابر تهدیدها هوشیار باشیم و اقدامات پیشگیرانه را انجام دهیم؛ چراکه تنها این‌گونه می‌توانیم از رخداد اتفاقات بد برای خودمان و عزیزانمان تا حد امکان جلوگیری کنیم.

اما به این نکته بسیار مهم توجه کنید که کمی نگرانی مفید و موثر است تا در معرض خطر قرار بگیرید. زیرا می تواند منجر به پیشگیری از حوادث شود. اضطراب بیش از حد و بیمارگونه می تواند به اضطراب پزشکی تبدیل شود که یک مشکل جدی است و سلامت روحی و جسمی را تهدید می کند.

مرتبط  خوابیدن در این حالت باعث مرگ می‌شود

چگونه ترس به ما قدرت کنترل اضطراب را می‌دهد؟

ترس و اضطراب در قلب فیلم های ترسناک قرار دارد. در قلب هر فیلم ترسناک یک تهدید وجود دارد (یک هیولا، یک ویروس عامل بیماری، یک قاتل زنجیره ای). تهدید در یک فیلم ترسناک سیستم توجه مغز را فریب می دهد، آن را درگیر می کند و خود را در محتوا غوطه ور می کند. این در افرادی که بر اضطراب غلبه نکرده اند مؤثرتر است. زیرا آنها بیشتر از خطر آگاه هستند.

وقتی یک فیلم ترسناک شروع می شود، بیننده نگران تهدید می شود. اما نه در حدی که در زندگی واقعی اش دچار این اختلال شود. تماشاگر به اضطراب پیرامون فیلم وابسته می شود و این می تواند برای کسی که بدون وجود تهدید احساس اضطراب می کند بسیار مفید باشد. زیرا این اضطراب موقتی است و بیننده می تواند به سرعت بر این تهدید غلبه کند. در پایان یک فیلم ترسناک، سیستم عصبی پاراسمپاتیک می تواند افزایش یابد و بیننده احساس خوبی داشته باشد. چون او این تهدید را برد.

توسعه مهارت بلند مدت غلبه بر اضطراب

اضطراب، استرس بلند مدتی است که می‌تواند زندگی افراد را تحت تاثیر قرار دهد و شادی را از آن‌ها دور سازد. به دلایل متفاوت، همیشه استرس و اضطراب در زندگی افراد وجود دارد؛ به همین دلیل، افرادی که برای مقابله با این اختلال، به مهارت غلبه بر اضطراب مجهز شوند، زندگی شیرین‌تری را تجربه می‌کنند.

به گفته برخی روانشناسان، یکی از راه های ساده اما موثر برای کنترل استرس، تماشای فیلم های ترسناک است. زیرا در این شرایط افراد در محیطی امن با ترس های خود مواجه می شوند و می توانند آن ها را کنترل کنند. به همین دلیل، آنها یاد می گیرند که در دراز مدت با استرس مقابله کنند.

مرتبط  ازدواج این دونفر خطرآفرین است!

سخن آخر

بیماری روانی یکی از بیماری های روانی که می تواند زندگی روزمره فرد را مختل کند، ناتوانی در مقابله با اضطراب است. یادگیری مهارت های مختلف مدیریت اضطراب می تواند به افراد کمک کند آرامش داشته باشند و بهتر زندگی کنند. در این مقاله از مجله اینترنتی بنوان، روشی ساده برای مدیریت اضطراب را شرح می دهیم. امیدواریم این مقاله برای شما مفید باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا